Korvikkeilla
Itse olen aistiherkkä, joten imetys tuntui vieraalle ja ahdistavalle ajatukselle.
Myös hyvin seksuaalinen ihminen ja miehen alusta asti koin tärkeänä osana ihan parisuhteenkin näkökulmasta ja imetys ei meidän elämässä olis tuntunut hyvältä,vieraannuttanut olisi meitä. Kyse omasta tunteesta, hyvin rakastunut olen.
Myös oma aika ja tila, lapsen syömisvälit ja oma jaksaminen.
Yhdessä syötettiin ja hoidettiin alusta asti, minä heräsin enemmän öisin ja lapsi nukkui vain omassa sängyssään.
Myös unet saatiin suht nopeaa takasin ja omaan sänkyyn ja huoneeseen opettelu vähän yli 2 v sujui helposti.
Ei sairastellut ja painokäyrä ollut täysin tasainen. En ollenkaan välittänyt mitä muut ajattelee enkä hävennyt etten imetä. Läheisyyttä saa kun on sylissä ja syöttää myös.
Jaksoin toisenkin vuoden kotona paremmin vaikkei se helppoa ikinä ole!
Jokainen saa tehdä miten itse parhaaksi kokee. Minä koin asiat näin
Kommentit (2)
Mä jouduin ekalle antaamaan alkuun korviketta lisämaitoja ja 3.söi 8kk alkaen osittain korviketta ja 10kk täysin korviketta kun puri niin paljon.
Imetys vaatii paljon, mutta oli tissistä vieroitus paljon helpompi kuin pullosta. Läheisyyttä myös. Ja kätevää kun vauva on isompi kun 4kk ja ei enää syö koko ajan.
Miksi kenenkään pitää tulla korostamaan sitä tapaa ruokkia jonka itse valinnut?
Itsellä esikoisen imetys epäonnistui, en mä silti ihannoinut korvikkeen helppoutta.
Seuraavia 3 lasta imetin 1,5v jokaista. En mä imetysfanaatikoksikaan ruvennut.