Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuomas Enbuske tuli uskoon, kuka uskoo?

Vierailija
12.04.2024 |

https://yle.fi/a/74-20083498. Mulla on vahva epäilys, että jätkä on huomionkipeä julkisuudelle. Avautui aiemmin "mt- ja nepsy-oireistaan", kun sössinyt uransa ja nyt sitten tämä. Umpiateisti aiemmin, ehkä enemmän taustalla jonkinlainen syvä luonnehäiriö. En jaksa uskoa tuon tyypin satuihin. Sama homma kaikilla näillä Roope Salmisilla ja Aku Hirviniemillä, keksitään ties mitä sairauksia, selittämään selkeää vuosikausien sikailua, jota on katsottu läpi sormien tuotantoyhtiöidenkin toimesta. Tehty rahaa näiden tyyppien avulla.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala saa vaikka kivetkin huutamaan.

Kuinkas monta kertaa ne on viimeisen 2000 v aikana huutaneet?

Astukaa esiin, te kansat, ja kuulkaa; te kansakunnat, tarkatkaa. Kuulkoon maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja kaikki, mikä siitä kasvaa.

Viisas kuulkoon ja saakoon oppia lisää, ja ymmärtäväinen hankkikoon elämänohjetta.

Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta, joka ei kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku.

Vierailija
122/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas ketjusta huomaa kuinka katkeria ja kateellisia suomalaiset ovat 😃 Jopa toisen usko, ja sen avoimesti kertominen saa kateuden ryöpsähtämään pienen ja tuhnuisen suomalaisen varjoisessa mielessä.

Mä pikemminkin tunsin myötähäpeää, niin sekavat jutut Enbuskella oli. Jos uskonsa säilyy, niin itsekin tajuaa vuosien jälkeen, ett tyhmää mennä julkistamaan tuommoisia asioita heti alkajaisiks. Mutt tyyppihän on silleen epätasapainoinen ja kaiketi luulee, ett nyt kova juttu, kun HÄN puhuu uskostaan. Et osannu vastata kysymykseen Jumalan rakkaudesta, mikä on kristinuskon keskeinen asia. "Ei siinä ole rakkaus, että me rakastamme vaan siinä, että Jumala on ensin rakastanut meitä." 1. Johanneksen kirje ja luku 6.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala tekee ihmeitä. Kunnia Jumalalle! Siunausta Tuomakselle uskon tiellä se on parasta mitä elämässä voi tapahtua.

Vierailija
124/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa kolmiyhteiseen Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta!

Vierailija
125/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas ketjusta huomaa kuinka katkeria ja kateellisia suomalaiset ovat 😃 Jopa toisen usko, ja sen avoimesti kertominen saa kateuden ryöpsähtämään pienen ja tuhnuisen suomalaisen varjoisessa mielessä.

Mä pikemminkin tunsin myötähäpeää, niin sekavat jutut Enbuskella oli. Jos uskonsa säilyy, niin itsekin tajuaa vuosien jälkeen, ett tyhmää mennä julkistamaan tuommoisia asioita heti alkajaisiks. Mutt tyyppihän on silleen epätasapainoinen ja kaiketi luulee, ett nyt kova juttu, kun HÄN puhuu uskostaan. Et osannu vastata kysymykseen Jumalan rakkaudesta, mikä on kristinuskon keskeinen asia. "Ei siinä ole rakkaus, että me rakastamme vaan siinä, että Jumala on ensin rakastanut meitä." 1. Johanneksen kirje ja luku 6.

Niin kukapa ei nyt kuvaansa rakastaisi, jos on siihen tyytyväinen ja toisaalta vihaisi, jos ei ole?

Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. Joh. 3:36

Teitä ei maailma voi vihata, mutta minua se vihaa, sillä minä todistan siitä, että sen teot ovat pahat. Joh. 7:7

Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Joh. 15:18

Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.Joh. 12:25

Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa. Joh. 15:19

Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille. Luuk. 6:35

Vierailija
126/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on jumala, isät ja pojat miehiä. ei tuommoisella uskolla mitään tee jossa sukupuolitetaan jumaluus.

Vierailija
127/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on jumala, isät ja pojat miehiä. ei tuommoisella uskolla mitään tee jossa sukupuolitetaan jumaluus.

Ikuiselta kadotukselta pelastumisella ei tee mitään?? 

Vierailija
128/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen tulee uskoon niin se on AINA kova juttu ja siitä saa iloita. 

Vierailija
129/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon. Esitän myös ennustuksen: Tuomas vaihtaa jossakin vaiheessa ortodoksiksi.

Moi Tuomas!

Vierailija
130/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On maininnut useaan otteeseen podcastissaan käyvänsä joka sunnuntai messussa. Ei ole syytä epäillä tätä. Oli jopa päässyt saarnaamaan jossakin kirkossa.

Enbuske saarnasi Turun Mikaelinkirkossa, joka on Turulle melkein kuin Kari Kanalan johtama Paavalinkirkko Helsingille.

Vierailija
131/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon. Esitän myös ennustuksen: Tuomas vaihtaa jossakin vaiheessa ortodoksiksi.

Minkä takia niin kävisi?

Vierailija
132/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islamiin se vaihtaa kuten muutkin kuuluisat kajahtaneet.

Vierailija
133/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän lopun aikoina on kerrottu uskoon tulojen lisääntyvän, kunnes loppuu kokonaan, kun pyhä henki vedetään pois. Olisko tää nyt sitä sitten. Pelottavaa, kun en itse ole uskossa, mutta näin vaan ennustus toisensa jälkeen käy toteen. 

Viisaita sanoja ihmiseltä, joka ei ole uskossa. Olet oivaltanut jotain. Ja voithan sä tulla uskoon, vaikka heti jos haluat ja pyydät sitä omalle kohdallesi. 

Julkisuuden henkilöiltä voi odottaakin julkista avautumista. Hedelmistään puu tunnetaan, eli jos uskoontulo on aito ja todellinen, niin se on pysyvä ja kasvaa edelleen. 

Vierailija
134/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa sanonta tarkoittaa kivisydämiä,eli kuolleita hengellisesti, eli ei uskovia.

Vierailija
135/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Hienoa, mikäli Tuomas on todella löytänyt uskon. Mutta jokin minussa epäilee, että tämä on maniaa tai jokin hänen ihmiskokeensa, jossa hän haluaa todistaa, että häneen suhtauduttiin eri tavalla ateistina kuin uskovana.

Kyllähän jokaisella on oikeus uskoa ja etsiäkin Jumalaa, mutta seurakuntiin liitytään tai osallistutaan myös muista syistä. Toivottavasti Tuomas ei julkisuuden tms takia kuitenkaan käy kirkossa.

Vierailija
136/150 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi Tuomas!

Mun nimi on Piia 🙄

Vierailija
137/150 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Hienoa, mikäli Tuomas on todella löytänyt uskon. Mutta jokin minussa epäilee, että tämä on maniaa tai jokin hänen ihmiskokeensa, jossa hän haluaa todistaa, että häneen suhtauduttiin eri tavalla ateistina kuin uskovana.

Kyllähän jokaisella on oikeus uskoa ja etsiäkin Jumalaa, mutta seurakuntiin liitytään tai osallistutaan myös muista syistä. Toivottavasti Tuomas ei julkisuuden tms takia kuitenkaan käy kirkossa.

Eikös sellainen olisi viimeinen vaihtoehto ateistille.Käydä julkisuuden takia kirkossa.

Vierailija
138/150 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kirkosat eronneet pelastuvat. Kirkko on antanut pikkusormen pirulle. Nyt se vihkii homoja kirkolliseen avioliittoon. Erotkaa kirkosta, niin ette joudu helvettiin.

Vierailija
139/150 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kirkosat eronneet pelastuvat. Kirkko on antanut pikkusormen pirulle. Nyt se vihkii homoja kirkolliseen avioliittoon. Erotkaa kirkosta, niin ette joudu helvettiin.

Pelastumisella on oma kriteeri.

Vierailija
140/150 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astukaa esiin, te kansat, ja kuulkaa; te kansakunnat, tarkatkaa. Kuulkoon maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja kaikki, mikä siitä kasvaa.

Viisas kuulkoon ja saakoon oppia lisää, ja ymmärtäväinen hankkikoon elämänohjetta.

Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta, joka ei kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku.

Vastaisitko nyt vaan kysymykseen, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi