Olen nainen, en "henkilö".
Koen loukkaavana, jos minusta sanotaan "henkilö", viitaten siihen, ettei "henkilöllistäjä" voi tietää olenko nainen vai mies. Tulee heti sellainen olo että ajatteleeko tuo toinen minun olevan mahdollisesti MIES?! " Todella loukkaavaa ja häiritsevää, vaivaannuttavaa alkaa sanomaan että olen NAINEN. (Mielessäni mietin, etkö näe/kuule sitä? Käyttäydynkö kuin mies? Näytänkö mieheltä? Miksi epäilet, että voisin olla mies).
Kommentit (33)
Mä haluan, että mua kutsutaan pitkäksi ja koen todella loukkaavana, jos tämä ominaisuuteni jätetään huomiotta! Minä olen pitkä enkä vaan joku ihminen.
Olen eläin, mielestäni ihmisetkin ovat eläimiä, haluan että minua kutsutaan eläimeksi.
Hienoa! Arvostan naisia jotka ovat naisia.
t. mies
Vierailija kirjoitti:
Olen eläin, mielestäni ihmisetkin ovat eläimiä, haluan että minua kutsutaan eläimeksi.
Minä taas haluan, että minua kutsutaan suomalaiseksi. En ole mikään "henkilö" vaan suomalainen!
Nainen kutsumasanana kuulostaa halventavalta. Nainen, alistu! Mikäs nainen se tuo luulee olevansa?
Kyllä peräsuolenlaskeumakin usein ymmärretään väärin. Se ei siltikään ole täällä itkemässä sitä. Se vain pärskäyttelee jatkossakin.
Niin.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Arvostan naisia jotka ovat naisia.
t. mies
Oletkin sitten varmaan lähes ainoa mies joka arvostaa naisia.
T.nainen
Kaikki ovat olentoja tästä lähtien.
Eli olet kohdullinen. Tai synnyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jänis ja pehmeä sellainen.
Peräsuolenlaskeumani alkoi väpättää.
Niin.
Kyllä sinä olet vain henkilö ja sinuun pitää suhtautua kuten kaikkiin muihinkin sukupuolettomiin kaksijalkaisiin. Eikö tämä ole vielä mennyt perille.
En minäkään ole henkilö, enkä te. Jotkut palvelutyypit teitittelevät minua, babyface-naista. Hämmennyn aina siitä. Kyllä minulle voi ihan rennosti puhua, kunhan on kohtelias. Tietysti joskus teitittely on ymmärrettävää, jos puhuja ei ole varma että asunko esim. yksin. Tosin enhän minä tiedä onko silloin kyse kuitenkin teitittelystä.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet kohdullinen. Tai synnyttäjä.
Kauheaa kun töissäkin pitäisi täyttää kaavakkeisiin olevani peräsuolenlaskeumallinen.
Niin.
Mutta et voi olla yksilö, ihan vaan sinä? Persoonasi on ehdottomasti sidoksissa aina ja kaikissa tilanteissa sukupuoleesi? :)