Kohdun ulkoisen raskauden oireet?
Hei!
Jos täällä on joku, jolla on ollut kohdun ulkoinen raskaus olis kiva kuulla mitä oireita se saattaa aiheuttaa. Meillä takana eka inssi ja koska se laitettiin kiertoon jossa munasolu irtosi tukossa olevalta puolelta niin kohdun ulkoisen raskauden riski on olemassa. Nyt on menossa kp 25/28 ja mulla on toispuoleista alaselkäkipua... Nyt tietty pelkään, et onko käyny pahin. Olen kuullu, et olkapää kipu on yks merkki, mut olkapää on ainakin toistaiseksi ok.
Vastauksista kiitollinen!
Kommentit (3)
Tein hieman taustayötä googlen kanssa ja päädyin samaan minäkin. Eli oireet alkaa yleensä vasta viikolla7 ja ovat alavatsa kipua ja tai hartiapistosta.
Mä en tosiaan edes tiedä olenko raskaana, joten höntyilin taas suotta. Jännittää vaan kun kerran tässä kierrossa on se ylimääräinen riski kohdun ulkoiseen raskauteen ja lääkäri sanoi et ultraan on tultava heti +:n jälkeen jos kipua alkaa tuntua ja joka tapauksessa viimeistään viikolla 7. Mutta katsotaan anyt asia kerrallaan ja odotellaan sinne ensiviikkoon, et näkyykö tätiä vai ei.
Kiitos kovasti vastauksestasi!
Mulla todettiin ku ultrassa viikolla 6+5, jolloin mitään selviä siihen viittaavia oireita ei ollut ollut. Plussatestistä lähtien tosin oli jatkuvasti pientä tuhruvuotoa, mutta sitä ei klinikalla pidetty epänormaalina. Ja HCG nousi aluksi hitaasti, mutta sekin sitten kuitenkin hyvin (mikä ei ku:ssa ole tavallista).
Toivottavasti saatkin plussan testiin ja alkio on päässyt kulkemaan kohtuun asti! :)
Killa
En ehkä ole hyvä "tyyppiesimerkki", mutta laitan silti omat oireeni. Mulla alkoi vuoto kohdun ulkoisessa heti plussaamisesta seuraavana päivänä ja luulinkin, että se oli vain ihan tavallinen keskenmeno. Mutta sitten vuoto vain jatkui ja kahden viikon kuluttua vuodon alkamisesta mulla kipuili ensimmäisen kerran lyhyesti samalta puolelta, jossa kohdun ulkoinen oli. Samana päivänä tein raskaustestin, joka oli niin selvä plussa kuin vain voi olla. Varasin siltä seisomalta ajan lääkäriin, mutta jouduin käymään muutaman kerran lääkärissä ja hcg-mittauksessa ennen kuin raskausmassa saatiin näkyviin. Mulla ei siis ollut muuta kuin pitkittynyt vuoto ja pienen pieni kipuilu, mutta toisaalta löydöskin oli vain 1,5 senttiä pitkä.
En usko, että sulla voi ihan vielä kipuilla, sillä eihän siellä ole mitään vielä kasvanutkaan. Seuraile kumminkin kipua ja raskaustestillähän näet, että onko sinulla hcg:tä veressä eli oletko raskaana lainkaan. Googlaapa netistä hakusanalla kohdun ulkoinen niin löydät tietoa!
Ja kovasti peukkuja että olet raskaana ja raskaus on kohdussa!