Unelmia Italiassa - tv-sarja Ellen Jokikunnaksen ja Jarin remonttiprojektista
Tullut juuri maikkarin katsomoon. Todella inspiroiva sarja! Kun itselläkin olisi joskus rohkeutta (ja rahaa) toteuttaa vastaavan tyyppinen unelma.
Ja Reino-koira on aivan ihana!!
Katso lähetysajat : Unelmia Italiassa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (400)
On kyllä mukavan oloinen pari ja tietysti Reino.
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman hyvä sarja! Muuttakaa ihmiset pois suomesta ja jättäkää m amut, työttömät yms. tänne keskenään
Aina naurattaa palstalaisten into paeta m amuja menemällä itse m amuksi toiseen maahan (mitä ei kuitenkaan edes uskalla oikeasti tehdä).
Ois kyllä kiva tälläsissä remppa ohjelmissa kun kerrottais paljon remppa tuli maksamaan ja mikä ollu budjetti ja pysyttiinkö siinä vai menikö yli
Kakkoskausi tulossa, Ellen kertoo Instagrammissaan. Hieno juttu!
"Italian remonttikohde puolisoni kanssa on viimeisin suuri hankintani. Se oli vuosien haaveilun ja suunnittelun tulos. Kauppa sisältää paljon taloudellista riskiä ja vaatii heittäytymistä, mutta samalla se on yhteinen seikkailu. Vaikka kaikki menisi mönkään, ainakin voin sanoa, että olen mennyt kohti omia unelmiani. Enemmän minua kaduttaisi, jos en tekisi asioita nyt, kun ne ovat mahdollisia.
Kuluneen vuoden perusteella olen kuitenkin sitä mieltä, että ratkaisu oli hyvä. Rakastamme molemmat Italiaa, kulttuuria, kieltä ja ruokaa, ja meillä on siellä rakkaita ystäviä sekä perhesiteitä. Etelä-Italia alkaa tuntua jo kodilta."
https://www.op-media.fi/omat-rahat/8-kysymysta-rahasta-ellen-jokikunnas/
Con Unelmia Italiassa (Sogni in Italia) Martina va in onda in tv in Finlandia, sopralluogo dei due protagonisti a Palazzo Ducale
https://www.comune.martinafranca.ta.it/archivio10_notizie-e-comunicati_…
Mikä on lähin lentokenttä? Mikis toimitalo?.En ole ikinä kuullut niistä.
En voinut katsoa kun rotta höpötystä liikaa. Hyi.
Säälittävä äijä, ottolapsi on ollut Ellenin oma haave, nyt maksattaa tulevan lapsen kuluja nenästä vedettävällä Jarilla. Kiero kuin korkkiruuvi tuo Ellen.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävä äijä, ottolapsi on ollut Ellenin oma haave, nyt maksattaa tulevan lapsen kuluja nenästä vedettävällä Jarilla. Kiero kuin korkkiruuvi tuo Ellen.
Olet kuvottava!
Vierailija kirjoitti:
Turha sinun on aikuista ja järkevää miestä sääliä tai opettaa. Fiksumpi hän on kuin kymmenen sinua.
Kuinka toi Ellen voi olla noin pihalla italialaisesta kulttuurista? Naurettava se kohtaus, missä Ellen selittää täpinöissään niille arkkitehdeille, että he haluavat uima-altaan ja jonkin porttihöskän ja kaikkea. Se toinen arkkitehti sanoo suoraan, että mitään lupia on turha hakea, niitä ei saa ja Ellen vaan tyhmänä jatkaa, että mutku naapureillakin on, muillakin on. Eikö se tajua, että ne on laittomia? Jos luvat on saatu, ne on saatu lahjomalla. Tietenkään kukaan ei sano sitä suoraan.
Toinen keissi oli tää Kadonneen jäljillä ohjelma, missä se oli etsimässä jotain mafiosoa Napolista kameroiden kanssa. Sille yritettiin vihjailla, joka puolella useaan kertaan, että kannattaa lopettaa kyseleminen, mutta ei tajunnut. Hämmentävä kohta ohjelmassa oli kun joku setä alkoikin kertoa siitä etsitystä suvusta ja jostain ilmestyi 190 senttinen mafian tappaja paikalle Hyvä kuva tilanteesta; toi istuva paappa vasikoi juuri:
https://is.mediadelivery.fi/img/978/fad263a7d5eb461499c4d67186385dae.jp…
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006097170.html
Vierailija kirjoitti:
Pariskunta on ollut yhdessä lähes 14 vuotta ja haaveet näyttävät olevan kaikissa asioissa erittäin yhteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko oikeasti, että adobtiolapsen saa, jos molemmat ei ole siinä täysillä mukana? Taidat vaan olla niin pirun kateellinen :D Ihana pari, ihana talo ja kohta saavat kauan toivomansa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tekeminen kuvataankiin niin tuntui tosi oudolta että Ellen teki maalaushommia hyvät vaatteet päällä ilman suojausta. Yleensä maalareilla on vaatteet jotka saa ottaa vastaan maaliroiskeita . Toki hän teki siististi, mutta silti
Ehkä vaatteet on sponsoroitu jostain firmasta eikä sattunut olemaan remppahaalaria mallistossa.
No huh! En kyllä lähtisi tuollaiseen projektiin. Kai talon italiasta saa ostettua ihan hyväkuntoisenkin, ettei tarvitse rempata.
Ihailen Ellenin ja Jarin innostusta ja tarmoa. Jaksavat selvittää ja opetella entisöintiä ja kunnostusta ja tekevät mahdollisimman paljon itse. Ellenhän on kertonut ostaneensa huonekaluja, entisöineensä ja kunnostaneensa niitä ja sitten myynyt ne.
Tuo talo Italiassa on kyllä ihana! Iso piha ja maata, oikein kunnon maatalo. Hienoa nähdä myös, miten helposti pystyvät verkostoitumaan. Siinä tietenkin auttaa se, että Ellen puhuu italiaa ja Jarikin italiaa innokkaasti opiskelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman hyvä sarja! Muuttakaa ihmiset pois suomesta ja jättäkää m amut, työttömät yms. tänne keskenään
Aina naurattaa palstalaisten into paeta m amuja menemällä itse m amuksi toiseen maahan (mitä ei kuitenkaan edes uskalla oikeasti tehdä).
No joo, mutta yleisesti kyllä maa muilla tarkoitetaan kolmansista maista tulleita, ei EU.n sisäisiä muuttajia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, mutta yleisesti kyllä maa muilla tarkoitetaan kolmansista maista tulleita, ei EU.n sisäisiä muuttajia...
Eikä muista länsimaista tulijoitakaan.
Suomalainen, joka muuttaa vaikka Italiaan, ei ole se ma amu, jota sanalla tarkoitetaan.
Katsoin jo kauden loppuun ja oli minustakin mukava sarja. Mutta minusta se, että antavat noin isokokoisen, vaikkakin varmasti ihan leppoisan, koiran antaa pyöriä siellä remppamiesten jaloissa.
Ei kaikki tykkää koirista ja varsinkin ne arkkitehdit oli tosi vittuuntuneita siitä että iso kuolaava lehmä pyörii siinä ympärillä. Väitän että osittain tästä syystä niitä ei kiinnostanut tehdä niitä kuvia.
Ja todetaan vielä, että olen eläirakas ihminen, minullakin on ollut koira, mutta en koskaan laskenut sitä ottamaan ketään vieraita vastaan ennen kuin olin kysynyt onko se ok. Ja minulla oli pikkukoira eikä tuollainen iso, pelottava( vaikka varmasti kiltti, mutta mistä kukaan ulkopuolinen sitä tietää).
Mielenkiintoinen parisata vuotta vanha eteläitalialainen rakennustyyli. Itse en ymmärrä, miten ne kivet pysyvät siinä katossa, mutta ei mun tarvitse ymmärtääkään. Ihme sotkuinen se talo alkuvaiheessa oli, vaikka en ole mikään siisteysintoilija. Eläviä ja kuolleita rottia riitti.