Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko taulun itseoppineesta harrastelija-maalarilta?

Vierailija
12.04.2024 |

Naapuri kauppaa näköjään omia töherryksiään. Hintalappu monta sataa. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaakin jos olisi silmääni miellyttävä ja taidokkaasti tehty

Vierailija
2/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat ei kuulosta realistiselta.

Mutta aina pyytää saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin jos olisi minua miellyttävä taulu

Vierailija
4/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos se on mielestäni hieno. 

Vierailija
5/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on itseoppineelta.

Vierailija
6/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, mikäli taulu on mieleeni ja hinta sopiva.

Vierailija
7/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harrastelijataiteiljat ajattelevat, että suuri on hienoa. Kannattaisi kuitenkin aloittaa pienestä, siis tehdä pieniä teoksia pienille kankaille. Näin materiaalikustannukset pysyisivät aisoissa ja tauluja olisi helpompi myydä edullisemmin, jolloin potentiaalinen ostajajoukko olisi isompi. Harvoin niihin harrastelijoiden kookkaisiin tauluhin nimittäin menee sen enempää yksityiskohtia kuin pieniinkään. 

Vierailija
8/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itsekin maalata tauluja myyntiin. Olen ollut taiteellisella alalla (en myynyt kylläkään mitäön teoksia, työ oli eräänlaista suunnittelutyötä) mutta en opiskellut alaa.

Nykyään matemaattisella alalla ja voisin harrastuksena hyvinkin maalailla. Jos joku teos miellyttää silmää niin ostaisin.

Vierailija
9/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta naapurisi maalauksiaan myy? Onko perustanut verkkokaupan vai myykö somessa esim. Facebook? 

Vierailija
10/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ostanutkin. Löysin sen taiteilijan aikanaan facebookista ja pidin kovasti hänen töistään. En yhtään tiedä, oliko hän tunnettu alalla silloin (tuskin, koska facebookissa möi) tai onko nyt. Taulu on ollut meidän olohuoneen seinällä ainakin 10v. On todella suuri ja maksoi 350e. Ei ollut mielestäni kallis. Mutta hieno se on ja juuri oikean sävyinen meille.

Vierailija
11/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvinkin ostaa. Olen ostanut myös nuorilta suunnittelijoilta/käsityöalojen opiskelijoilta mittatilauksena vaatteita sekä huonekaluja osin tukeakseni ja tietysti siksi, että pidin heidän töistään. 

Arvostan monia käsityöaloja, joissa monesti harjoittelu tekee osaajan, ei mikään tutkinto. Eli ei minua siinä kohden kiinnosta, onko joku opiskellut puuvenevalmistusta vai onko osaaminen saatu itseopiskelu tai vaikka kisälliperiaatteen kautta. 

Vierailija
12/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin, jos pitäisin teoksesta. 

Koulutettu ammattitaiteilija

Vierailija
13/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama, kuka sen maalajaan on opettanut maalaamaan, tai onko kuuluisa tai ei. Jos taulu on minusta kaunis ja sopii minun kotiin, niin sitten voin ostaa. Montaa sataa en pienestä taulusta maksa, mutta isommasta ehkä.

Vierailija
14/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin. Jotkut ovat todella hyviä, mutta mitä tahansa töherrystä en ostaisi. 

Vierailija
15/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taulu on kaunis ja sopii tilaan tottakai voin ostaa. Suurin osa taiteilijoista on ns itseoppineita.

Viimeksi talvella ostin taulun 2. kotiini. 

3 vuotta sitten ostin tunnetumman taiteilijan taulun. 

Vierailija
16/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä millainen taulu on kyseessä.

Sen laadut ratkaisevat.

E se onko hänellä todistusta jostain taidekoulusta, tai -opistosta vai ei.

Olihan esim Vincent van Gogh  hänkin itseopppinut  taidemaalari aikanaan....

Vierailija
17/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanutkin kolme kappaletta. Ne olivat järkevän hintaisia ja miellyttivät minua. Hyvätasoisiakin harrastemaalareita on olemassa. 

Minusta tuo jonkun edellä esittämä vinkki on hyvä, että maalaa aika pieniä tauluja. On varmasti helpompi saada kaupaksi, koska ei tarvitse miettiä mihin tuon saa mahtumaan. Yksi näistä harrastemaalarin tauluista ei löytänyt paikkaansa, vaikka pidän siitä, ja nyt tytär haluaa sen kotiinsa, kunhan remontti tulee valmiiksi.

Myös taiteilijan persoona vaikuttaa. Tämä harrastetaitelija on tuttu, on harrastanut pitkään ja saanut opetustakin vuosia, mutta hänellä on toinen ammatti, jonka vuoksi hän on perhetuttu.

Ei kannata väheksyä käyttötaidettakaan. Se voi tuoda iloa ja mielihyvää kotiin siinä missä korkeatasoisempikin taide.

Vierailija
18/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kehyksistä. Maalaus on kehyksiensä arvoinen.

Vierailija
19/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseoppinut , koskeeko laulajiakin , pitäisikö kaikilla olla koulutus ennenkuin voi kuunnella? Eiköhän taidot puhu puolestaan.

Vierailija
20/22 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuo haittaa jos on itseoppinut. Jos on vierekkäin itseoppinut jonka työstä tykkään, vs koulut käynyt jonka työstä en tykkää, tietysti valitsen sen itseoppineen tekemän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme