Montako vuotta käytät samoja farkkuja?
Kommentit (17)
Kunnes niihin tulee reikä tai repeymä.
Kunnes haaroista rikki. Menee monta vuotta samoilla.
Niin kauan kuin mahdun niihin, mikä ei välttämättä ole kovin kauan 😆
Nehän on ikuiset. Jos nimittäin käyttää välillä muitakin housuja.
Jos en liho niistä ulos, niin pitkäänkin. Vuosia. Yksiä leviksiä käytin teininä ja nuorena aikuisena varmaan 10 vuotta ja nyt tyttöni on ominut ne lempifarkuikseen! Uudet, elastaania sisältävät farkut eivät kylläkään kestä äidiltä tyttärelle.
10-20 vuotta kun olivat vielä kunnon kangasta, nykyään on sellaista sekoiteta että menettävät ominaisuutensa tai menevät rikki jo 2-3 vuodessa.
Kunnes ovat käyttökelvottomat, rikki tai kestotahra.
Siihen menee 3-5 vuotta, mulla ei ole kovin monia farkkuja, ehkä neljät eriväriset. Ainakaan viime vuonna en ostanut yksiäkään. Harmaat kului puhki, mutten ole löytänyt vielä uusia saman värisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kunnes niihin tulee reikä tai repeymä.
Minä paikkaan ja jatkan käyttöä.
Niin kauan kunnes menevät rikki tai menevät todella kuluneen näköisiksi. Eli ehkä 2 vuotta kestää, kun mulla ei oo varaa ostaa mitään laadukkaita farkkuja.
Farkkuni taitavat olla ainakin 10 vuotta vanhoja. Käytän niin harvoin että kestävät vielä toisetkin 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
10-20 vuotta kun olivat vielä kunnon kangasta, nykyään on sellaista sekoiteta että menettävät ominaisuutensa tai menevät rikki jo 2-3 vuodessa.
Kerran vahingossa ostin levikset, joissa oli sitä elastaania. Olisiko ollut vain 2%:ia. Niitä ei pitkään käytetty! Kerrasta opin ja nyt katson tarkkaan, että kun ostan farkut niin on 100%:ia puuvillaa.
Yleensä jaksan haaroista farkut kerran korjata. Ja vielä saa käyttöikää, mutta sitten se kangas on takamuksesta niin ohueksi kulunut, että sinne pitäisi ommella isohko paikka ja menee farkut kierrätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Nykylaatu kestää 6kk
Osta laatufarkut ja katso, että ovat 100% puuvillaa. Noilla spekseillä kestää kyllä vuosia käyttöä.
Rikkoontumiseen saakka ja siinä kohden siirrän tallifarkuiksi. Parempilaatuiset kestää kyllä kymmenenkin vuotta, uudemmissa on niin paljon elastaania ja materiaali muutenkin huonolaatuisempaa, niin kesto on lähinnä joitain vuosia.
Mä muistan vielä ne nuoruuteni puuvillaiset farkut. Niitä piti ennen jokaista käyttöä prässätä märän kankaan läpi ristiin painelemalla ne polvipussit pois. Kyllä pari prosenttia jotain elastaania tai muuta vastaavaa materiaalia saa olla.
Omistan yhdet farkut ja olen käyttänyt niitä nyt varmaan lähelle 15 vuotta. Ja ainiin, farkut ostin kirpparilta ja hinta taisi olla 2e. Ois varmaan korkea aika ostaa uudet....