Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kaynyt koululla lapsesi vanhempainvarteissa? Jutteletko siella oma-aloitteisesti vai oletko opettajan haastateltavana ja vastailet vain kysymyksiin?

Vierailija
21.01.2007 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ei siis tarvitse mennä vanhempainvarttiin. Minusta tuo on aika tyhmää, että vain opettajaa tapaamalla olisi muka kiinnostunut lapsensa koulunkäynnistä. Mutta tällaisen kuvanhan opettajat tahtovat antaa, ja sitten syyllistävät niitä vanhempia, joita eivät tapaamiset vain tapaamisen vuoksi kiinnosta.

Vierailija
2/9 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ilmenee käytännössä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vartit käydään seiskan syksyllä. Meillä oppilaat eivät ole niissä mukana. Niiden tarkoitus on meillä ainakin se että tutustuttaisiin molemmin puolin (vanhemmat ja luokanvalvoja) ja kynnys ottaa yhteyttä pienenisi. Ei siinä vartissa tosiaan mitän ihmeemmin ehdi. Itse kyselin jotain sellaista, että miten koulunkäynti on lähtenyt käyntiin kotiväen mielestä ja kerroin luokasta ja koulusta jne. Vanhempi sai sitten myös kysellä ja kertoa jos oli jotain jota minun luokanvalvojana oli hänen lapsestaan hyvä tietää.

Varsinaisia yhteydenottojahan sitten tulee muuten, sähköpostilla ja puhelimitse jne. Nuo vartit olivat sitä varten, että vanhemmatkin tiesivät kuka minä olen ja kokivat yhteydenotot helpommaksi kun tiesivät kenelle soittaa jne jne,

Ehkäpä eri kouluilla on eri käytäntö siinä millaisia vanhempainvartit heillä ovat.

Vierailija
4/9 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki noita töitä tulee kotiin lukukauden päättyessä. Lapseni kädentaidot ovat korkeaa luokkaa että opettaja on tätä erityisesti korostanut niissä tapaamisissa.

Toiset nyt vaan on aktiivisempia kuin toiset, sama se näkyy yhdistystoiminnassa ja kaikessa muussakin toiminnassa vaikka pihatalkoissa. Samat naamat pyörii joitain ei kertakaikkiaan kiinnosta.

Minulle nämä tapaamiset on mahdollisuus ei pakkopullaa. Kyllä ne tapaamiset viestii lapselle olenko kiinnostunut hänen koulunkäynnistään vai en.

Sääliksi käy ne lapset joiden vanhemmat ei käy joulu eikä kevätjuhlissa eikä luokan yhteisissä illoissa yms. Samat jättää tulematta ja sit se lapsi on siellä orpona. Lapset nauttii siitä kun vanhemmat tulee katsomaan esityksiä ja itselleni ne ovat merkittäviä tilaisuuksia.

Vierailija
5/9 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siellä ole paljoa ehtinyt keskustelemaan. On tosiaankin vaan se vartti. Opettaja kertoo millainen lapsi on luokassa ja ulkona ym. itse sanon omat kokemukseni ja sitten se aika jo loppuukin..

Vierailija
6/9 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta niissä ei ole mitään ideaa. Ehkä sitten, jos lapsilla olisi joitain ongelmia, niin kävisin niissä, mutta kun ei ole, niin en keksi mitään syytä, miksi niissä kävisin.

Vierailija
7/9 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jo valmiiksi mitä voisit kysellä

Itseäni kiinnosti onko luokassa työskentelyrauha

Onko lapsellani kavereita

Minkälainen luokkahenki

Opettaja näyttää yleensä pyytämättä valtakunnallisten testien tulokset,

niitä tehdään matematiikassa ja äidinkielessä joten jos ei näytä kysy milloin sellaiset pidetään yms.

Vierailija
8/9 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kysyi suoraan lapseltani, onko lapsellani jotain kysymistä. Tämän jälkeen hän keskusteli lähinnä lapsen kanssa ja vain pari kertaa pääsin sanomaan jotain, mitä itse halusin sanoa. Sitten aika olikin loppu.

Vierailija
9/9 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa että lapsen asiosta ollaan kiinnostuneita ja tehdään koulun kanssa yhteistyötä. Lisäksi opettaja on näyttänyt lapseni töitä, kädentaitoihin liittyviä.

Mielelläni tapaan opettajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan