Mitäköhän ongelmia kohtaisi, jos muuttaisi telttaan asumaan?
Hei, tilanteeni on siis se, että joudun ilmeisesti asumaan toukokuusta heinäkuun loppuun teltassa. Olen epätoivoisesti jo kaksi kuukautta yrittänyt saada asuntoa eräältä paikkakunnalta, josta sain työpaikan. Kyseessä on kesätyö omalta alaltani ja minun oli pakko ottaa se vastaan saadakseni kokemusta, vaikka en ole koskaan käynytkään kyseisellä paikkakunnalla. Matka on liian pitkä kuljettavaksi päivittäin autolla. Olen kysellyt kunnan vuokra-asuntoja, opiskelija-asuntoja ja lähetellyt viestejä yksityisille vuokranantajille, mutta tuloksetta. Kukaan yksityinen ei halua vuokrata asuntoa noin lyhyeksi ajaksi.
Mietin siis mihin ongelmiin kannattaisi varautua teltassa asuessa? Onkohan metsät kesäisin täynnä alkoholisteja ja huumeiden käyttäjiä vai onko siellä riittävän turvallista nuorena naisena yksin nukkua?
Kiitos vastauksista :)
Kommentit (60)
Oletko kysynyt seurakunnalta? Sain kerran vinkin vastaavassa tilanteessa kysyä paikkakunnan kirkolta ja kuinka ollakaan, heillä oli parikin asuntoa tyhjänä, joita eivät edes yrittäneet vuokrata. Sain huippukämpän edullisesti, ihan kaupungin keskustasta.
Ovatko suomalaiset näin uunoja jo, että eivät osaa käydä metsässä ulostamassa?
Ei ole vaikea suoritus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta jostain mieluummin farkku.
Vanha ikäloppu, loppuunajettu puhkiruostunut Ford Mondeo tai vastaava tilava auto.
Aja se siirtokilvillä syrjäiselle paikalle jossa voit yöpyä muutaman kuukauden ajan, poista autosta takapenkit (muutamalla pultilla kiinni rungossa), hommaa kierrätyskeskuksesta auton lattialle patja ja sinulla 180 senttiä pitkä ja 120 senttiä leveä sänky autosi takatilassa.
Kun lopetat asumisen autossa, soita lähimmälle romuttamolle ja pyydä hakemaan kärry pois ja kirjoittamaan sinulle romutustodistuksen.
Problen solved muutamalla satasella.
Ps. Auto voi olla katsastamaton, sillä siirtokilvillä saat ajaa sen haluttuun loppusijoituspaikkaan.
Muista poistaa auto liikennekäytöstä siirto-operaation jälkeen, ettet joudu maksamaan romusta vakuutusmaksuja tai veroja :-)
Siirtokilven saa esim. auton säilytyspaikkaan vientiä varten.
Jos säilytyspaikka Ap:n tilanteessa olisi sama kuin missä hän aikoisi asua kesän ajan, lakia on noudatettu pilkuntarkasti.
Asumisen päättymisen jälkeen soitto paikalliselle romuttamolle, joka kuljettaa auton ilmaiseksi romikselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi tulla talvella vähän kylmä. ootas vaan kun kadunmiehet tulee telttaan väkisin namnam ;)
kaikenkaikkiaan lapsellinen ajatus.
Jos majoitusta miettii toukokuusta heinäkuuhun, niin ei tarvitse talven kylmyyttä miettiä.
Täällä pohjoisessa kylmä saattaa kyllä yllättää kesälläkin. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko suomalaiset näin uunoja jo, että eivät osaa käydä metsässä ulostamassa?
Ei ole vaikea suoritus.
Ei saa paskantaa metsään, se on metsän elainten koti ja ne jopa ruokailevat siellä.
Pakkasella voi olla teltassa aika kylmä. Pitäisi keksiä sellainen teltta materiaali, että se kestäisi pakkasta hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Pakkasella voi olla teltassa aika kylmä. Pitäisi keksiä sellainen teltta materiaali, että se kestäisi pakkasta hyvin.
Aika vähän on onneksi touko-, kesä ja heinäkuussa pakkaspäiviä, joskus joku yksittäinen on saattanut olla viimeisten vuosikymmenten aikana.
Hei, täällä ap aika moni on näköjään luullut tätä trolliksi, mutta sitä se ei ole. Paikkakuntaa en halua tarkemmin paljastaa, koska en tiedä millaiset ihmiset tätä keskustelua lukevat, enkä tahdo kenenkään etsivän minua metsistä, jos tosiaan päädyn telttaan. Autoa minulla ei ole ja olen aika huono ajamaan niin en kehtaisi lanatakaan keltään, jos auto päätyy siitä hyvästä lunastukseen. Opiskelija-asuntoa olen pääasiassa etsinytkin, mutta mitään vastausta ei ole tullut. Paikkakunnan facebook ryhmiin minua ei ole huolittu niin sitä kautta en voi kysellä. Se lehti-ilmoitus olisi kyllä mahdollinen, ehkä kokeilen vielä sitä.
Teltassa asuessa en usko, että olisi muita ongelmia kuin turvallisuus. Suihkuun pääsisin todennäköisesti työpaikalla ja keittiössä saisin lämmitettyä jonkin mikroaterian. Teltassa voisin syödä hyvin jotain kuivaruokaa, mikä ei vaadi jääkaappia. Ylipäätänsä olisin teltassa vain iltaisin ja öisin, sitten aamulla keräisin tavarani kokoon ja pyöräilisin kantamukset selässäni töihin.
Kosteudesta voit joutua kärsimään. Metsissä on myös hyttysiä. Ota linkkari mukaan ja pidä yöllä käyttövalmiina, jos jotain sattuu, niin pääset nopeasti ulos teltasta.
Olen niin paljon nukkunut teltassa että ei ollut mitään ongelmia. Joskus kun säästin rahaa niin asuin teltassa 5 kuukautta. Oli hyvä paikka meren rannalla metsän suojassa missä ei ihmiset paljon liikkuneet. Pitää olla kyllä hyvä teltta ettei se tuulessa hajoa ja hyvä sadesuoja teltan päällä. Grilli tai nuotio paikka ja hyvät keittovälineet pitää olla että saa tehdä ruokaa. Tuskin mitkään nistit metsään eksyy jos vähän syrjään laittaa teltan.
Vierailija kirjoitti:
Osta halpa asuntovaunu. Mikä tahansa koppi on mukavampi kuin teltta.
Mikään asuntovaunu ei ole halpa joka olisi edes siedettävä jossa voi nukkua pari kuukautta.
Telttailusta tulee Bodom-vibat, hyi.
Itse majoittuisin leirintäalueelle, mikäli sellainen löytyy kohtuullisen etäisyyden päästä työpaikasta. Leirintäalueilla on myös hintaan kuuluva suihku ja ehkä sauna ja yleinen keittiökin. Telttapaikka tuskin maksaa kovin paljon?
Osan ajasta voisi asua mökissä (joita leirintäalueilla yleensä myös on), että pääsee välillä nukkumaan kunnon vuoteessa. Sitä paitsi parin kuukauden teltassa asumista varten hankkisin sinnekin ihan kunnon patjan.
Toisaalta saakohan leirintäalueella asua kuukausien ajan? Luulisi että saa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Varmaan sinnekin eksyisi joku tanssimaan puukenkätanssia korvan juureen.
Opiskelija-asunnoissa ja -asuntoloissa on harvemmin kesällä asukkaita. Siksi niihin voi saada lyhytaikaisen vuokrasopimuksen.
Lähin leirintäalue sijaitsee 30 km päässä työpaikaltani ja nettisivuilla ei puhuta kuin autopaikoista, telttailusta ei sanota sanaakaan. Opiskelija-asuntoja on ilmeisen vähän paikkakunnalla, eikä firmalla joka ne omistaa tunnu olevan aavistustakaan, olisikohan yksikään niistä vapaa kesällä. En ole keksinyt miten saisin suoraan yhteyden opiskelijoihin, jotta voisin kysyä josko joku olisi halukas vuoraamaan omansa kesäksi eteenpäin.
ap
Oravat voi yöllä tunkeutua anaaliin.
Nää "joku mummo vuokraa huoneen" on hatusta temmattuja ideoita. Mummot ei vuokraile mitään huoneitansa.
Nyt kimppuun tuossa opiskelija-asuntoasiassa. Otat selvää miten saat sanan kiertämään sinne, ilmoituksen ilmoitustaululle taloihin, oppilaitoksiin yms.
Kylläpähän vaan saapi olla konttorilla selvittämässä hyvinkin tarkkaan mihin ja miksi on autoa siirtämässä siirtokilvillä sen saadakseen. nimim. romu-ukko