Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanha kaveri tulossa viikonloppuna käymään toisesta kaupungista, kehtaanko sanoa ettei mun seurassa voi juoda alkoholia

Vierailija
11.04.2024 |

Ennen tuli juotua yhdessä ja muutenkin sekoiltua. Ei olla siis tavattu aikoihin ja hänellä oli nyt asiaa tännepäin ja lupasin majoittaa viikonlopuksi. Ongelma on vaan se että olen toipuva alkoholisti mut en haluaisi olla ilonpilaaja. Tää kyseinen ystävä on siis myös päihdeongelmainen mutta ei ole kuivilla. En tiiä mitä sanoisin

Pelottaa että tulee kova kiusua jos hän istuu kanssani iltaa ja juo alkoholia... Oonko ihan typerä kun stressaan tätä. .. ?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vtuttaisi kyllä ankarasti, jos vanha ryyppykaveri lupaisi majoittaa viikonlopuksi ja sitten torstai-iltana rupeaisi vinkumaan, että "älä sitten juo alholia meillä". Tuo olisi pitänyt sanoa heti, jotta kaveri olisi ehtinyt halutessaan järkätä muun majapaikan. 

Että viina tärkeämpää kuin nähdä kaveria ilman viinaa

Niin se valitettavasti päihdeongelmaiselle on. Parempi kertoa viinattomasti viikonlopusta hyvissä ajoin, että toinen voi perua tulonsa halutessaan. Muuten tuo viikonloppu menee ihan pieleen, kun toinen kärvistelee viinan tuskissaan. 

Vierailija
42/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi pitänyt sanoa heti silloin kuin sovitte viikonlopusta. Tosi ikävää sanoa vasta, kun toinen on ovella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sanot.

Vierailija
44/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä et sanonut asiasta, kun sovitte tästä viikonlopusta? Kaveri ihan varmsti suuttuu ja saattaapi olla entinen kaveri sitten, jos hän on päihdeongelmainen. 

Ajattelit tehdä tällaisen pienen källin hänelle? 

Vierailija
45/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita tämä tieto hänelle pikimmiten. Hän ehtii vielä perua.

Vierailija
46/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut kylään alkoholistin ja sitten sanot, että täällä ei sitten juoda. Ei tullut mieleen sanoa tuota aiemmin jo? 

Vierailija
47/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet toiminut aiemmin tilanteissa, joissa on alkoholia?

Vierailija
48/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai nyt alkoholisti alkoholistille voi sanoa asiat suoraan? Sano vaan ennen tätä vierailua, niin toinen voi päättää tuleeko vai ei. 

Vierailija
49/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuntematon. Jätitkö itsellesi portin auki? Hyvä syy itse retkahtaa kun toinen niin kovasti tarjosi ja et sitten kehdannut yhdestä kieltäytyä? Sovitaanko että liha on heikko mutta henki ei? Sanot kaverille että oletkin tuumannut että pelkäät itse lipsahtaa jos hän majoittuu. Tapaatte ja syötte jos vaikka pitsat ja näkemiin.

Vierailija
50/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko aiemmin jutelleet siitä ettet enää juo? Jos ette, varaudu hyvin keskenkasvuiseen reaktioon. 

Vierailija
51/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa hyvin, että olet ollut vasta vähän aikaa raitis.

Jos olisit ollut pitkään, niin tuo ihminen ei edes kuuluisi kaveripiiriisi.

"Toipuva alkoholisti"- AA -roskaa.. Aiotko käydä siellä seuraavat 30v muistuttamassa, että olet alkoholisti? Siinä kyllä kans yks häiriintynyt uskonlahko, jonka hyppysistä et ihan helpolla pääse pois.

Vierailija
52/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

%3D%3D

Vierailija
53/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse vuosia sitten tuollaisessa tilanteessa, olin raitistuva alkoholisti ja vanha (ryyppy)työkaveri halusi tulla yökylään.

Kerroin suoraan, ettei alkon nauttiminen käy, mutta muutoin tervetuloa. Hän saapuikin, yritti kyllä ehdotella lähibaariin tutustumista, mutta olin johdonmukaisesti ajatusta vastaan.

Jos on pysytellyt ilman alkoholia vasta lyhyen aikaa, en suosittele riskeeraamista. Itse olin absolutisti viitisen vuotta, nyt otan joskus lasillisen mutta edelleen pitää olla varovainen.

Vierailija
54/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano etukäteen. Tsemppiä toipumiseen!

Vierailija
55/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu ap kertomaan miten meni?!

Vierailija
56/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otatte siinä pienet sievät, mutta ette jatka enää sunnuntaina. Ei juomisessa ole mitään pahaa, jos on halua pitää siinä järki mukana.

ÄÄLIÖ

Vierailija
57/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua perustaa juoppo-hotellia, aloitat kiellot nyt ja heti, muutenhan siitä ei tule mitään. Ovat he sen verran ovelia venkuloita, "kavereita" ja "kavereita" ja aina oma viinanhimo mielessä, ilmainen yöpaikka ja rypeminen toiveissa.

Pidä ryhtisi, äläkä majoita näitä siipeilijöitä ja elämänkoululaisia, eihän heillä ole aikomustakaan raitistua, eivät he mitään kavereita ole.

Vierailija
58/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tässä tapauksessa olisi käännyttää heti ovelta ja mennä yhdessä varaamaan motelli- tms. huone tälle kaverille. Ja tapaatte vain keskellä päivää, jos hän on selvänä, jossakin kahvilassa yhtenä tai useampana päivänä. Ja jos hän juo, et tietenkään menee tapaamisiin. Jotain hän on tullut tietenkin sinusta hyötymään, niinhän nämä aina.

Pidä pääsi ja pidä varasi.

Vierailija
59/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen keskenkasvuiseen reaktioon varaudut parhaiten tapaamalla häntä vain julkisella paikalla, eli asemalla, kahvilassa jne.

Mitä enemmän olette kahdestaan, sitä enemmän hän pystyy sinua houkuttelemaan, ahdistelemaan juomattomuudesta ja kiihdyttämään itsensä raivoon ja mahdollisesti väkivaltaan, ota tämä aina huomioon. Kännisten tappelut lienevät ne kuuluisimmat.

Vierailija
60/63 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hyvä Chianti, se on vieraanvaraista!