Miksi ihan kaikilla tuntuu olevan nykyään ADHD?
Näitä diagnooseja tulee kuin sieniä sateella.
Kommentit (37)
Koen itseni tosi saamattomaksi. Olen paininut tämän kanssa koko elämäni ja minua ärsyttää ihmiset jotka menee hankkimaan reseptispiidit tähän ongelmaan. Ne huijaa. Okei ehkä jos et oikeasti osaa käyttää pesukonetta.
Ei mulla ole. Eikä mun miehellä, eikä lapsilla. Eikä vanhemmilla, ystävillä, siskolla, eikä veljellä. Työkavereista en voi olla ihan varma, mutta kukaan ei ole ainakaan mitään sanonut.
Mulla ei ole. Pari kertaa on ollut cd-auto.
Älylaitteet heikentävät keskittymiskykyä ja se tulkitaan ADHD:ksi oli kyse siitä tai ei.
muotia olla erityinen lumihiutale, sitten kun kaikilla on kirjaindg etsitään jotain uutta
Koska kuvittelet, että muutama tuhat=ihan kaikki. Itse en tiedä ketään, jolla olisi ADHD. Toki nyt etäisimmät tuttavat eivät tuollaista kerrokaan minulle, vaikka olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Tiktok diagnoosit
Somen ja työelämän vaatiman multitaskauksen aiheuttama ADT
antaa varmaan paljon virheellisiä ADHD-diagnooseja. Kaiken ikäisille. Ja resepti mukaan, niin kuormittuneen julkisen puolen lääkäri saa alitettua riman joustavasti. Palkkatasollansa, joka on ylittänyt jo kaikki rimat. Säästyy aikaa golfiin ja muuhun itselleen tärkeään, jota on aikaa toteuttaa, kun palkkataso mahdollistaa hienosti parin päivän työviikot.
Ihmisiä on tänä päivänä enemmän kuin koskaan aiemmin. Josko se selittäisi sen, miksi myös adhd on nyt yleisempää kuin vaikkapa 90-luvulla, jolloin maapallon väkiluku oli huomattavasti alhaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on tänä päivänä enemmän kuin koskaan aiemmin. Josko se selittäisi sen, miksi myös adhd on nyt yleisempää kuin vaikkapa 90-luvulla, jolloin maapallon väkiluku oli huomattavasti alhaisempi.
Joo ei
Koska se on muotia ja lääkkeillä tienaa.
ADHD on nyt trenditauti. Sitä ennen oli autismi ja sitä ennen masennus. Kohta ADHD-tapausten määrä romahtaa kun seuraava trendi muodostuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei selitä. Kyllä keskittymishäiriöt selittyvät nykyisellä multitaskaus elämällä ja jatkuvalla somevirran selaamisella. Monet ovat ihan itse omalla toiminnallaan tuhonneet keskittymiskykynsä.
Lääke on jotai huumeiden kaltaista. Liikaa otettuna käyttäjät tekevät itsareita. Tiedän yhden.
Ei ole enää niin paljon duuneja missä adhdeet pärjää .
Minä päädyin tutkimuksiin ihan työpsykologin ehdotuksesta. Ja täydet pisteet napsahti, mikä selittää monia ongelmia elämässäni lapsuudestani saakka.
Sain lääkkeet kokeiluun, mutta niistä ei tuntunut olevan kuin haittaa (annos tosin saattoi olla vielä liian pieni).. Tällaisena kummallisena hiipparina minut sitten tunnetaan loppuelämänikin.
Se on hyvä huudella, jos itsellä ei ole oikeita keskittymis- ja muistiongelmia. Kuvittele itsesi tekemässä keskittymistä vaativaa työtä neljän eri radiokanavan soidessa päällekkäin taustalla. Sellaista on minun pääni sisällä ja olen vielä ujo ja rauhallisen oloinen, niin päälle päin varmaan vaikutan lähinnä tyhmältä ja hullulta. Enkä kehtaa sanoa, että minulla on tuo typerä MUOTISAIRAUS kun ei se ihmisiä kiinnosta.
Eli häiriö, jota diagnosoitu poikalapsille jo ties kuinka kauan, mutta nyt vasta myönnetään tytöilläkin sitä esiintyvän.
huume lääkkeillä tienaa melko hyvin. kela korvattuna 0,07 e kpl myytynä 5e kpl. sanni se vaan pähkii saako kaupoissa myydä erittäin pahaa kiljua ei puutu todellisiin ongelmiin ei taida rassukka edes tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Koska kuvittelet, että muutama tuhat=ihan kaikki. Itse en tiedä ketään, jolla olisi ADHD. Toki nyt etäisimmät tuttavat eivät tuollaista kerrokaan minulle, vaikka olisikin.
Meillä on töissä kaksi, itse kertoneet ja on se sählääminen välillä sillä tasolla että ei ole epäilystäkään asiasta.
Kanadassa siitä saa eutanasian.
Ehkä joskus elvytyskielto ainakin, hehän kärsivät