Pystytkö juomaan kahvia mustana?
Olen hämmentynyt siitä kuinka moni aikuinen ei saa kahvia alas ilman maitoja. Itse juon useimmiten kahvini mustana ja viikonloppuisin tai kahvilassa sitten kunnon lattena, mutta en koskaan juo sitä suosituinta "juhla mokkaa lirauksella rasvatonta maitoa".
Kommentit (42)
Hyvin tummapaahtoinen kahvi kyllä menee mustana (vaaleapaahtoinen on inhan happoisaa) mutta tykkään silti eniten mausta kun lorauttaa sekaan vähän kevyt -tai täysmaitoa.
Juon muiden tekemän laihan kahvin mustana.
Juon kahvini aina mustana ja meillä onkin kahviautomaatti joka valmistaa kupillisen pavuista. Suodatinkahvia en suostu juomaan.
Toki pystyn. Mutta mieluummin maidolla/kermalla.
Vierailija kirjoitti:
En pysty. Mutta en myöskään pilaa sitä millään tiskivedellä (rasvaton maito) vaan lorautan aimoannoksen kermaa. Ja kahvi mieluummin länsinaapurin valikoimista
Ruotsistako kahvisi tilaat vai vieläkin lännempää?
Tuohan riippuu ihan täysin siitä mistä kahvista on kyse. Suomalaista kahvia en pysty juomaan ollenkaan. Ulkolaisen kahvin juon aina mustana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta toisten tekemisestä sitä aikuinen saattaakin sitten hämmentyä. Hämmennyn itse jokainen päivä tästä suonalaisten ilkeydestä ja typeryydestä. Ja maitoa kahviini kiitos vaikka se ei sinulle sopisikaan tai vaikka et pitäisi siitä tai siitä että kukaan käyttää sitä syystä aina jotakin.
Tylsä elämä. Kaikkia pikkuasioitakin pitää taivastella täällä kun ei ole ketään kenen kanssa jauhaa paskaa.
Yleistä tämän palstan ulkopuolellakin. Minusta sellainen taivastelu ja äimistely on raskasta kuunneltavaa. Miten voi aikuisille ihmisille tulla yllätyksenä se, että ihmiset ovat erilaisia ja kokevat asiat eri tavalla?
Niin, ja juon aina kahvini mustana sekä ilman makeutusta. Kuulun vähemmistöön tuttavapiirissäni. Useimmat juovat maidolla, muutama laittaa myös sokeria.
Itse hämmennyn aina siitä kuinka moni ylipäätään haluaa juoda jotain niin käsittämättömän pahaa kuin kahvi.
En pysty juomaan ilman jotain valkaisua. Tosin maitoa en nykyisin juuri osta, vaan ostan creameria kahviini. No, nykyisin käytän cappuchino-juomajauhetta niin on kaikki samassa.
Juon aina kotona Juhla Mokan lorauksella rasvatonta maitoa. Muualla joudun juomaan milloin mitäkin kevyt maidolla.
En nyt kykene muistamaan sellaista reinkarnaatiotani, jolloin olisin ollut sellainen.
En mustana,enkä valkoisena, tai siltä välitä
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan käytin sekä sokeria että maitoa kahvin kanssa. Ensin jätin pois sokerin, sitten maidon ja nykyään juon kahvini ilman mitään lisukkeita.
Olen mukana eräässä naisten harrasteryhmässä, jossa kokoontumiset aloitetaan aina kahvittelulla. Meitä on yhteensä 12 ja olen ainoa, joka juo kahvinsa mustana ja ilman sokeria. Muille se tuntuu olevan jopa ihan ihmetyksen aihe.
Huomasin tämän ilmiön ollessani töissä seniorikeskuksissa että suurin osa papoista joi kahvin mustana kun taas mummot joi maidon kanssa. Jotkut niin että maitoa oli puolet ja kahvia loput.
Juon aina kahvin mustana ilman makeutusaineita
Suodatinkahvin pitää olla tummaa ja vahvaa, siihen ei sotketa mitään sekaan, silloin se on nautinto.
Maito/kerma on oltava, sukeria ei tarvitse.
mx
Tummapaahto suodatinkahvi juodaan mustana ilman mitään lisukkeita. En ikinä saisi alas maitokahvia, jo ulkonäkökin ällöttää.
Haluan kahvin samanlaisena kuin pillunkin: mustana.
Tylsä elämä. Kaikkia pikkuasioitakin pitää taivastella täällä kun ei ole ketään kenen kanssa jauhaa paskaa.