Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää aurinkoa kesällä? Mitä oikein voi tehdä?

Vierailija
11.04.2024 |

Haluaisin ihon takia välttää aurinkoa. Mutta en ymmärrä miten se tehdään. Aina neuvotaan, että pysy varjossa. Mutta missä sitä varjoa on? En minä ole menossa uimarannalle muutenkaan niin ei ole tarvetta siellä vuokrata jotain aurinkovarjoa. Haluaisin viettää kesän puutarhatöissä, kierrellen kaupungin katuja, torilla jäätelöllä, lapsen kanssa leikkipuistossa jne. Missään ei ole varjoa! Talot on meillä päin sen verran matalia ettei ne varjosta, puita on yksittäisiä, mutta ei ne varjosta puistoa ja kävelyteitä yhtään, meidän pihassa ei ole mitään puita koko taloyhtiön alueella. Torilla ei ole mitään varjon paikkoja, leikkipuistoissa ei todellakaan ainuttakaan. Joten mitä ihmettä tehdä kesällä, jos ei halua olla auringossa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkö sä osaa vaatteita, hattuja ja aurinkolaseja käyttää?

Vierailija
2/3 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No etkö sä osaa vaatteita, hattuja ja aurinkolaseja käyttää?

Just näin! Kevyestä kankaasta valmistetut puserot hameiden tai housujen kanssa. Tai pitähihainen unelman ohut kesämekko. Lierihattu ja aurinkolasit suojaa kasvoja.

Ei ole yhtään sen vaikeampaa, käyttää vain ns. maalaisjärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä hieman. Jos pysähdyt jonnekin oleilemaan, niin toki hakeudu varjoon kun se on mahdollista. Aika usein jotain varjoa on tarjolla jos jaksaa vähänkään miettiä minne jää oleskelemaan. Muuten:

- leveälierinen hattu/aurinkolippa

- sopivan kevyt suojaava vaatetus, vaalea on viileä ja etenkin pellava

- SPF50 aurinkosuojavoide, mielellään hyvällä UVA suojalla (apteekissa löytyy, myös sinivalolta suojaavia)

- aurinkolasit tottakai, säästyy kaihiltakin isolla todennäköisyydellä

- aurinkovarjo, itse olen käyttänyt Aasiassa reissatessa paikallisten tapaan vaaleaa sateenvarjoa, päiväntasaajan säteilymäärillä todella järkevää

- jos mahdollista voi myös välttää keskipäivällä auringossa hillumista, esim. ranta ja uimaretket vapaapäivänä aamusta tai myöhemmin iltapäivällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän