Toinen päivä ilman kahvia, ja olo on mitä kamalin
Olen tässä yrittänyt irroittautua kofeiiniriippuvuudesta, kahvia olen juonut päivittäin n. 15 vuotta. Eilen oli ensimmäinen kahviton päivä ja väsytti kyllä, mutta tänään tuntuu että on ihan todelliset vieroitusoireet päällä: päätä särkee, lihaksia särkee, väsymys on ihan uskomatonta. Aika voimakas päihde kofeiinikin näemmä.
Kommentit (18)
Viikko ja oireet on ohi. Sen jälkeen huomaat, että se jatkuva väsymys onkin itse asiassa sen kofeiinin ansioita, ei sen puutetta. Jaksat kyllä!
Viimeinen kupllinen meni,pakko lähteä kauppaan.
Aina on aikaa ihanallle höyryävälle kupposelle Pauligin hienontäyteläistä kuumaa kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Aina on aikaa ihanallle höyryävälle kupposelle Pauligin hienontäyteläistä kuumaa kahvia.
Hhrrrr
Hörppistä
Vierailija kirjoitti:
Kupillinen mielenrauhaa?
Ai että höyryä kupponen.
Kun höyryn herkullinen tuoksu osuu nenääsi. Namm
Vierailija kirjoitti:
Kupillinen mielenrauhaa?
Olen hissukseen siirtynyt kofeiinittomaan kahviin. Tummapaahtoiset versiot eivät juurikaan eroa tavallisesta. Pelkäsin rajuja vieroitusoireita, siksi laskeuduin kofeiinittomaan elämään maltilla. Pitkään nautin ainoastaan aamulla kupillisen kofeiiniversiota, nykyään en sitäkään.
Ei mitään ongelmia.
Sinnittele, sinnittele!
Se koukku on vahva. Itsekin olen usean kerran lopettanut kahvinjuonnin, toivottavasti nyt viimeistä kertaa.
Minäkin kuulun ihmisiin, jotka kahvi kuluttaa loppuun. Olen aidosti virkeämpi ilman jatkuvaa kahvinjuontia. Voin kerran kuukaudessa juoda kupillisen kahvilassa, mutta että palaisin taas siihen että työpisteellä on koko ajan mukissa eriasteiseksi jäähtynyttä tervaa... ei kiitos.
Tosin kahvitauko on vahva traditio suomalaisuudessa. Kahvi on lähes sosiaalinen pakko.
Miksi haluat eroon kahvinjuonnista? Itse olin puoli vuotta kofeiiniton, eikä se tuonut mitään terveydellisiä vaikutuksia.
IHmiset tänä päivänä tai ehkä aina ovat keksineet mitä älyttömämpiä syitä lopettaa jotain, keskeyttää jne..kahvi on herkkua ja terveellistä, oh aamusumppi kermalla pari kuppii,en luovu koskaan, en, en ikinä.
Ap, minkälaisia kahveja joit? Mikä oli sun lemppari?
Vierailija kirjoitti:
Ap, minkälaisia kahveja joit? Mikä oli sun lemppari?
Suodatinkahveista tummapaahto, mutta kotona on käytössä sekä mokkapannu että Gaggian espressokone. Masiinalla tulee eniten tehtyä, lähinnä americanoja, viikonloppuisin sitten cappuccinoa. Ostan vaihtelevasti erilaisia kahvipapuja milloin mistäkin, joskus ruokakaupasta, joskus kahviliikkeestä, jauhan kotona. AP
Noinkin pitkän (15 vuotta) kahvinjuonnin jälkeen ei kantsi lopettaa kertalaakista just noiden vieroitusoireiden takia. Kofeiinivierotuspäänsärky esim. on yhtä helvettiä. Kofeiininvierotusoireet ovat joillakin rajuja ja ne on ihan todellisia.
Kantsii tehdä näin, mikäli oot esim. juonu 4-5 kuppii päivässä. Ja jos et halua vieroitusoireita.
Päivä 1: 3 kuppia kahvia
Päivä 2: 3 kuppia kahvia
Päivä 3: 2 kuppia kahvia
Päivä 4: 2 kuppia kahvia
Päivä 5: 2 kuppia kahvia
Päivä 6 - 14: 1 kuppi kahvia
Päivä 15 - 22: puolikas kuppi kahvia
Päivä 23 - 25: ruokalusikallinen kahvia
Päivä 26: teelusikallinen kahvia
Päivä 27: ei kahvia, eikä pitäis tulla vierotusoireita.
Siis miksi ihmeessä lopetit kahvinjuonnin? Itselle se on todella rentouttava tapa aloittaa päivä. En voisi elää ilman kahvia, se on vaan niin hyvää. Ei kai sitä nyt litratolkulla tarvitse vetää, vaan 1-2 kuppia päivässä. Mitä siitä hyötyy jos lopettaa täysin, etenkin jos kahvia kaipaa ja vielä tulee noita vieroitusoireitakin?
Kupillinen mielenrauhaa?