Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diabetes lapsi ei saa pitää koulussa välipalaa.

Vierailija
11.04.2024 |

Esimerkiksi eilen verensokerit laski ja hän otti pienen suklaan. Opettaja sitten keskeytti oppitunnin ja kertoi, että koko luokalle pitää laittaa jakoon. Hän antoi sormenpään kokoisen palan jakoon eikä se kelvannut opettajalle. Nyt on oltu puhuttelussa sitten lapsen muka ns huonon asenteen takia. Todella ilkeä opettaja tämä uusi. Hänen mukaansa pitäisi mennä aina terveydenhoitajalle kun olo on huono.

Mitä tässä voisi tehdä asian eteen? Valitus opettajasta? Vai kiltisti terkkarille jokainen päivä? 

Kommentit (182)

Vierailija
121/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Diabeetikot on opettajien ja koulun henkilökunnan tiedossa, ainakin rehtorin. Mutta kouluterkkana sanon, että turhaan niitä huonovointisia lapsia meille lähetellään (en nyt tarkoita diabeetikoita), eipä me oikein sille mitään voida. Kotiin vain

Vierailija
122/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinä keksit tällaisia juttuja?

Yksi hyvä neuvo provoajalle: älä kirjoita sellaisesta asiasta, josta lukijat tietävät enemmän kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että nykyajan lapset kadehtii jopa diabetestä sairastavan pientä välipalaa. Mistähän tuokin johtuu? Kukaan ei varmasti kuitenkaan haluaisi sitä diabetestä.

Diabetes kun ei näy ulospäin niin ei yleensä ymmärretä miten vakava sairaus on. Mä oon 27 v ja on diabetes,neuropatia ja sydänvaivojakin. Silti mun pitäisi jaksaa samalla tavalla kuin muiden kun olen niin "terveen näköinen". Lapset varsinkaan ei ymmärrä sairauksista mutta open pitäisi ymmärtää.

Saako kysyä miten sulle noin  oireena on tullut jo liitännäissairauksia? Onko ollut huono hoitotasapaino? Tsemppiä joka tapauksessa! 

Olen sairastanut ihan pienestä pitäen. Tasapaino on heilahdellut. Ajoittain ollut huono. Lääkärit ei ota kantaa joh

EI oo ollut sensoria. Mulla on rytmihäiriöitä jotka on vakavia siinä mielessä että niitä seurataan joka vuosi ja voivat aiheuttaa sydämen laajentumista,heikotusta ja väsymystä.

Vierailija
124/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jotain taidettiin kyllä mainita aiemmin että ei terveydenhoitajalle ainakaan kannata lähettää, ne eivät tiedä yhtään mitä tehdä että saataisiin verensokeri yhden millimoolin verran litrassa verta nousemaan (!) joten kuten todettu pitäköön aloittajan lapsi oman seurantansa ja täyttäköön hiilihydraattitarpeensa sen mukaan riippumatta siitä mitä mieltä koulun henkilökunta asiasta on. Aina löytyy joku joka ympäristöstä jonka mielestä väärin tehdään, kuten tämä ketjukin osoittaa. Mutta älä nyt terkka vaan huonovointista diabeetikkoa lähetä kotimatkalle itsekseen.

Vierailija
125/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatanaako nää sairaat yksilöt raahataan terveiden joukkoon. Luulis olevan omia laitoksia tollasille?

Niinku missä sellaisia on?

Vierailija
126/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sinä keksit tällaisia juttuja?

Yksi hyvä neuvo provoajalle: älä kirjoita sellaisesta asiasta, josta lukijat tietävät enemmän kuin sinä.

Ketä tarkoitat?

Vierailija
127/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä sama provoilija kertoo satujaan, hänen mielikuvituskoulumaailmassaan sattuu ja tapahtuu. Tällä kertaa vika opettajassa, monestihan se on ollut kouluterveydenhoitajassa.

Ketä tässä nyt yritetään provota? Sinun kommenttisi se vasta asiallinen onkin. 

Vierailija
128/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli. Diabeetikot on opettajien ja koulun henkilökunnan tiedossa, ainakin rehtorin. Mutta kouluterkkana sanon, että turhaan niitä huonovointisia lapsia meille lähetellään (en nyt tarkoita diabeetikoita), eipä me oikein sille mitään voida. Kotiin vain

Miten asiallisesti laitettu avaus on trollia? 

Vierailija
130/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on valhe. Diabeteslapsen välipala ei ole suklaa.

Vierailija
131/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on tosi. Et kestä totuutta. Mene trolli muualle. 

Vierailija
132/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Olen työskennellyt 10 eri koulussa. Kaikissa ollut diabeetikkojen välipaloja. Ei tosin suklaata. Hyvin sokerisia herkkuja on varalla vain jos meinaa tulla shokki. 

Vierailija
133/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololoo

Vierailija
134/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli. Olen työskennellyt 10 eri koulussa. Kaikissa ollut diabeetikkojen välipaloja. Ei tosin suklaata. Hyvin sokerisia herkkuja on varalla vain jos meinaa tulla shokki. 

Välipala on edelleenkin eri asia kuin tässä tarkoitettu hypokorjaus!!

Vierailija
135/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vanha, mutta se suklaa ei ollut VÄLIPALA. Se oli muka HYPOGLYKEMIAN KORJAUKSEEN TARKOITETTU MAKEA PALA. Valhe se on siksi, että suklaa ei toimi hyvin hypoeväänä rasvaisuutensa takia. Jokaisella diabeetikolla on aina mukanaan soveliasta hypoevästä ja se on diabeetikon sääntö numero yksi lääkityksen jälkeen.

Vierailija
136/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vanha, mutta se suklaa ei ollut VÄLIPALA. Se oli muka HYPOGLYKEMIAN KORJAUKSEEN TARKOITETTU MAKEA PALA. Valhe se on siksi, että suklaa ei toimi hyvin hypoeväänä rasvaisuutensa takia. Jokaisella diabeetikolla on aina mukanaan soveliasta hypoevästä ja se on diabeetikon sääntö numero yksi lääkityksen jälkeen.

Vanha po valhe.

Vierailija
137/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapselle ja mulle se suklaa joka tapauksessa toimii parhaiten kun menee alas silloinkin kun muu ei enää mene. Mulle hidas nousu parempi kutoseen kuin syöksyhyperi kymppiin mutta totuuksia on monia. Pärjälkää ja pärjäillään. 

DM1 since 1983 mutta ei munkaan äiti tästä ikinä mitään ole tajunnut.

Vierailija
138/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit luulevat aina olevansa oikeassa ihan kaikessa ja kaikkialla 😁

Vierailija
139/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Mikä ongelma?

EI sille kelpaa koskaan mikään! Poistatan aina kun näen!

Vierailija
140/182 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ei kelpaa ja mille ja mitä nyt poistetaan ja mitä nähdään