Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ja hiustenlähtö - kokemuksia minoksidiilistä (rogaine)

Vierailija
11.04.2024 |

Onko täällä muita naisia jotka kärsivät hiusten ohenemisesta? Onko teillä kokemuksia rogainen käytöstä, onko siitä ollut apua vai onko jopa pahentanut? 

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liuos myrkyllistä eläimille, varsinkin kissoille

Vierailija
62/68 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ohuista hiuksista lähtenyt nyt viime kuukausina varmasti 1/3 joko vaihdevuosien tai stressin vuoksi. Lääkäri määräsi Spironolactonea annostuksella 150 mg ja sanoi, että Rogainea voi myös kokeilla 5% kerran päivässä. Ongelma on se, että hiuksia lähtenyt koko pään alueelta. Miten saatte 6 suihkausta riittämään koko päähän, vielä kun pitkät hiukset? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, ohuista hiuksista lähtenyt nyt viime kuukausina varmasti 1/3 joko vaihdevuosien tai stressin vuoksi. Lääkäri määräsi Spironolactonea annostuksella 150 mg ja sanoi, että Rogainea voi myös kokeilla 5% kerran päivässä. Ongelma on se, että hiuksia lähtenyt koko pään alueelta. Miten saatte 6 suihkausta riittämään koko päähän, vielä kun pitkät hiukset? 

Ei varmaan mitenkään. Mulla on myös pitkät hiukset ja laitan 6 suihketta yleensä 2 kertaa päivässä, joskus jää jostain syystä toinen kerta väliin. Saan sillä käsiteltyä ehkä neljäsosan hiuspohjasta. Satsaan päälaelle ja ohimoille, koska siellä hiuksia on vähiten ja hiusten ohuus näkyy etuosassa parhaiten. Yritän myös hiukan vaihdella paikkaa johon suihkutan, mutta en tietenkään mihinkään takaraivolle, silloinhan annos jäisi joka paikassa vajaaksi. Vaan sen saman alueen sisällä jota käsittelen, laitan välillä vähän taaemmas ja välillä lähemmäs hiusrajaa. Ihan otsalle on tosin hankala laittaa, koska lähtee helposti valumaan sieltä naamalle.

Vajaan vuoden oon käyttänyt ja käsitellyllä alueella kyllä kasvaa enemmän hiuksia. Eli kyllä tämä aine toimii ainakin tähän geneettiseen hiustenlähtöön jota mulla selvästi on. 

Vierailija
64/68 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että toimii. Sain lääkäriltä nyt myös reseptillä minoksidiilia reseptillä. Helpompi ottaa. Erikoisluvallinen valmiste, joten menee pari viikkoa, kunnes saan apteekista luvan ostaa. Toivotaan, että kombo toimisi.

Vierailija
65/68 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Viikko menossa rogainea ja hiustenlähtö on ihan kamalaa, ohuesta tukasta tuli vielä ohuempi...masennus iskee jos kolmannen kuukauden päästä ei ala näkymään tuloksia..

Kokemuksia shedding vaiheesta?

Vierailija
66/68 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä hiuksia alkoi yhtäkkiä lähteä runsaasti, ja jakaus meni muutamassa kuukaudessa hirveän näköiseksi. Aloin 11 kk sitten käyttää Foligain-minoksidiilia, 5 % vahvuus, 2 ml kerran päivässä jakaukseen. Holtiton hiustenlähtö loppui 1,5 kk käytön jälkeen, ja noin 6-7 kk käytön jälkeen   jakaus alkoi näyttää paremmalta. Nykyään laitan tuon 2 ml viitisen kertaa viikossa. Hiukset eivät palautuneet jakauksesta aivan yhtä tuuheiksi kuin ennen hiustenlähtöä, mutta tilanne on paljon parempi kuin vuosi sitten. Foligain maksaa muistaakseni noin 11 €/kk. Ja on kyllä tahmeaa ainetta, laitan sen illalla ja käyn aamulla suihkussa.

Vierailija
67/68 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se vaarallista kun mä vaan hölvään sitä nestettä kämmeneltä otsalle ja hieron! Mitään suihkauksia en laske!  Koko ikäni oon taistellut ohuiden hiusten ja kaljuuntumispelon kanssa, nyt oon tainnut taisteluni hävitä; niin karsean pahannäköiset on peilikuvani hiukset!   Vihdoin tempasin ja ostin peruukin! Wow mikä fiilis kun pitkät, paksut suortuvat heijaa olkapäillä!  Ja toisilla on ollut tämäkin onnen tunne lapsuudesta asti, itsestäänselvyytenä.  Poninhäntä tai letit...

Vierailija
68/68 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liuos myrkyllistä eläimille, varsinkin kissoille

No ei kissan karvoissa mitään kaljuuntimistongelmaa olekaan.