Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ja hiustenlähtö - kokemuksia minoksidiilistä (rogaine)

Vierailija
11.04.2024 |

Onko täällä muita naisia jotka kärsivät hiusten ohenemisesta? Onko teillä kokemuksia rogainen käytöstä, onko siitä ollut apua vai onko jopa pahentanut? 

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä käyttämänne Rogaine liuos päänahkaan vai mikä?

Laitetaan päänahkaan. Minulla suositeltu annos aiheutti päänsärkyä, joten käytän vain kerran päivässä ja puoliin myös annoksen.

22/55 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lopettanut stressiperäisen hiustenlähdön spironolactone-kuuri, mutta ei sekään tietty kaikilla toimi. 

Missä ajassa auttoi? Itse olen syönyt suunnilleen kuukauden ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rogaine lopetti hiusten lähdön, mutta uutta kasvua ei vielä näy. Ei ole tullut haittavaikutuksia kun laitan vain kerran päivässä.

Vierailija
24/55 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskirjastossa Rogainesta:

"Tyypillisiä haittavaikutuksia ovat antopaikan kutina, ärsytys ja punoitus. Muita haittavaikutuksia ovat mm. kuiva iho, ihon hilseily, ihottumat, ihotulehdukset, tulehdukselliset ihovaivat, ohimenevä hiusten lähtö, karvankasvu muualla kuin päänahassa, muutokset hiusten laadussa ja/tai värissä, kipu esim. lihaksissa ja luissa, käsien ja jalkojen turvotus, masennus, hengenahdistus, päänsärky ja verenpaineen lasku. Hiustenlähtö voi joskus kiihtyä tilapäisesti Rogaine-hoidon alkuvaiheessa. Lisääntynyttä hiustenlähtöä esiintyy tavallisesti 2 - 6 hoitoviikon jälkeen, ja se loppuu parissa viikossa. Jos hiustenlähtö kuitenkin jatkuu, lopeta Rogaine-liuoksen käyttö ja ota yhteys lääkäriin.!"

Vierailija
25/55 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rogaine aiheuttaa minulle selkäsärkyä. En tiedä pystynkö jatkamaan käyttöä. Jos olen pari päivää käyttämättä, selkä paranee, kun laitan ainetta päänahkaan, seuraavana päivänä selkäkipu palaa. 

Vierailija
26/55 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rogaine aiheuttaa minulle selkäsärkyä. En tiedä pystynkö jatkamaan käyttöä. Jos olen pari päivää käyttämättä, selkä paranee, kun laitan ainetta päänahkaan, seuraavana päivänä selkäkipu palaa. 

Sama jatkaa. Olen käyttänyt nyt Rogainea viikon ja selkäkipua on ollut 3 päivää. Mietin taas käytön lopettamista. Annostusta olen vähentänyt ensimmäisestä aloituksestani kateen suihkeeseen. Liuos on sitä vahvempaa.

Voisin tietysti kokeilla jatkaa yhdellä suihkulla. Sillä kipu ei ole nyt yhtä jovas kuin aiemmilla käytyöyrityksillä. 

Tuntuu vaan siltä, että jotain muuta täytyy keksiä, koska ei ole järkevää kärsiä koko ajan kipua.

Onko mitään muuta lääkettä joka auttaisi naisen hormonaaliseen hiustenlähtöön? Estrogeeni auttaisi, mutta sitä minulle tuskin määrätään.

Vierailija
27/55 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii super hyvin. Olisinpa tajunnut aloittaa aiemmin. Hakekaa Tallinnan apteekista, halvempaa 

Ruotsista kannattaa käydä ostamassa. Sama mimoksidiililiuos (minoxidillösning) eri kauppanimellä maksaa puolta vähemmän kuin Suomessa. Sekä miedompi että vahvempi ovat saman hintaisia keskenään. 

Vierailija
28/55 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plantur-mainokseen on valittu kaikki suomen paksutukaiset 60+.

Photoshopilla ne paksut tukat syntyvät mainoksiin nykyaikana.

Vierailija
29/55 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rogainea voi käyttää vain vaikka suihkauttamalla jakauksen kohtaan. Silloin on riittoisaa,

Vierailija
30/55 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa , että raskaana ollessa ei saisi käyttää minoksiidia. 

Vierailija
31/55 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä niille, jotka ei voi käyttää tuota syystä tai toisesta:Rosmariiniöljyllä on kuulemma havaittu olevan saman tyyppinen vaikutus ja teho. Joku tutkimus oli asiasta ollut, en tiedä kyllä toimiiko vai ei. Mutta saattaa olla vähemmän stydi haittavaikutuksiltaan ja hinnaltaankin, eli jos kokeilee niin ei siitä liene isompaa haittaa. Tosin jokin ärsyttys testi kannattaa ensin ehkä tehdä pienelle alueelle ihoon siltä varalta jos tuo ei itselle sovikkaan. Ja tuotahan ei sitten 100% öljynä kannata nakata päähän vaan se pitää laimentaa ensin jollain sopivalla öljyllä tai ilmeisesti vesikin siihen käy.

Vierailija
32/55 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisyys ja rutiini lienee tärkeä sen kannalta että vaikuttaako jokin hoito vai ei. Jos ohjeessa on, että käytä aamuin illoin ja vaikutuksia näkyy ehkä kuukausien päästä niin ei kannata ihmetellä jos satunnaisella käytöllä ja muutaman viikon kokeilulla ei mitään näytä tapahtuvan.

Ja oleellista on hoitaa oiretta sellaisella aineella, joka vastaa siihen oireen juurisyyhyn. Jos esim. hiuksia lähtee huonojen rauta-arvojen takia niin jokin Rogaine ei ehkä silloin toimi vaan parempi olisi saada ne rautavarastot kuntoon. Eli vaikka oireet olisivat samat niin sen aiheuttajahan ei ole monestikaan silti sama. 

Vierailija
33/55 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuote, etenkin se vaahto.

Vierailija
34/55 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lopettanut stressiperäisen hiustenlähdön spironolactone-kuuri, mutta ei sekään tietty kaikilla toimi. 

Olen ottanut Spironolactone Orionia säännöllisesti noin 15 vuotta. Auttaa, paitsi jos jonkin uuden lääkkeen sivuvaikutuksena "saattaa olla hiustenlähtöä".

Vierailija
35/55 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut Spironolactone Orionia säännöllisesti noin 15 vuotta. Auttaa, paitsi jos jonkin uuden lääkkeen sivuvaikutuksena "saattaa olla hiustenlähtöä".

Millaisella annostuksella syöt tätä?

Vierailija
36/55 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rogaine( minoxidiili- liuos) on toimivin hiustenlähtöön käytettävä lääke.Lue ohjeet pakkauksesta. Älä pelästy muutaman viikon kuluttua ilmenevää lisääntynyttä hiustenlähtöä, joka johtuu hiusten siirtymisestä lepovaiheeseen. Muita naisten hiustenlähtöön käytettäviä lääkkeitä ovat suun kautta annosteltava sprironolactone, tablettimuotoinen minoxidiili sekä finasterid ja duloxetin, joista 2 viimeksi mainittua sopivat vain hedelmällisen iän ohittaneille naisille. Tabletit vaativat lääkärin reseptin, minoxidiili on erityislupavalmiste. Hoito kannattaa aloittaa aikaisessa vaiheessa ja hoitoa tulee jatkaa loppuelämä, jos kyseessä on androgeeninen hiustenlähtö. 

terv. lääkäri

Vierailija
37/55 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisella annostuksella syöt tätä?

Tabletti päivässä, vahvuus 100mg. Kalium- ja natriumarvot pitää tarkastuttaa vuosittain.

Vierailija
38/55 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä niille, jotka ei voi käyttää tuota syystä tai toisesta:Rosmariiniöljyllä on kuulemma havaittu olevan saman tyyppinen vaikutus ja teho. Joku tutkimus oli asiasta ollut, en tiedä kyllä toimiiko vai ei. Mutta saattaa olla vähemmän stydi haittavaikutuksiltaan ja hinnaltaankin, eli jos kokeilee niin ei siitä liene isompaa haittaa. Tosin jokin ärsyttys testi kannattaa ensin ehkä tehdä pienelle alueelle ihoon siltä varalta jos tuo ei itselle sovikkaan. Ja tuotahan ei sitten 100% öljynä kannata nakata päähän vaan se pitää laimentaa ensin jollain sopivalla öljyllä tai ilmeisesti vesikin siihen käy.

Jossain uudessa hiustenpesuaineessa, musta pullo, punainen korkki, olisiko Alcepin, on rosmariiniöljyä.

Vierailija
39/55 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako pälvikaljuun?

Mulle lääkäri kehotti kokeilemaan. Ehkä hiukan auttoi, mutten jaksanut käyttää säännöllisesti.

Vierailija
40/55 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt jo vuosia, kyllä auttaa. Käytän vain kerran päivässä joten yksi 33e pullo käyttämääni merkkiä riittää 2-3kk. Vaikutuksen huomaamiseen meni pitkään, luokkaa 6kk+. Päänahka on vaan herkistynyt ja joudun lisäksi syömään antihistamiinia, jottei päänahka ala kutiamaan ihan hillittömästi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä