65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
Jos sinä maksat omista tuloistasi tuollaista te-maksua, niin sinähän olet yrittäjä. Heillä onkin tähtitieteelliset eläkemaksut. Työntekijä ei itse maksa noin paljon, vaan hänen eläkettään maksaa eniten työntantaja. Lasketko nämä työnantajan sinusta maksamat eläkemaksutkin ikään kuin itse maksaisit ne? Enpä ole moiseen laskutapaan ennen törmännyt.
Työntekijän ikä
Työntekijän eläkevakuutusmaksu
1752
7,15 %
5362
8,65 %
täyttänyt 63
7,15 %
ja tästä porukasta 10 prosenttia omistaa 75 prosenttia siitä kaikesta varallisuudesta
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä maksat omista tuloistasi tuollaista te-maksua, niin sinähän olet yrittäjä. Heillä onkin tähtitieteelliset eläkemaksut. Työntekijä ei itse maksa noin paljon, vaan hänen eläkettään maksaa eniten työntantaja. Lasketko nämä työnantajan sinusta maksamat eläkemaksutkin ikään kuin itse maksaisit ne? Enpä ole moiseen laskutapaan ennen törmännyt.
Työntekijän ikä
1752
7,15 %
5362
8,65 %
täyttänyt 63
7,15 %
Niin, mutta uutta työntekijää ei haluta ottaa, koska työnantaja joutuu maksaamaan ison eläkemaksun.
Vierailija kirjoitti:
ja tästä porukasta 10 prosenttia omistaa 75 prosenttia siitä kaikesta varallisuudesta
Eli 90 % omistaa loput 25 % eläkeläisten varallisuudesta. Onpas tosi hyvä leikkauskohde 🙄
Kuka on tuo pieni mies joka palstoilla haukkuu valtion viraston työntekijöitä.
Kommentti jää palstalle jotta työntekijät saavat lukea sen ja tehdä kommentista tutkintapyynnön, jos haluavat. Eli tuon kommentin kirjoittajalle syyte, hän mainitsi oikein yksikön eli kunnianloukkaussyyte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntekijän ikä
1752
7,15 %
5362
8,65 %
täyttänyt 63
7,15 %
Niin, mutta uutta työntekijää ei haluta ottaa, koska työnantaja joutuu maksaamaan ison eläkemaksun.
Se on tuossa välillä 53-62 vähän korkeampi, 1,5 %-yksikköä korkeampi. Muilla sama. Jos tuo olisi peruste, 63-vuotiaden ja vanhempien pitäisi taas työllistyä yhtä hyvin kuin nuorempien.
Vierailija kirjoitti:
Kommentti jää palstalle jotta työntekijät saavat lukea sen ja tehdä kommentista tutkintapyynnön, jos haluavat. Eli tuon kommentin kirjoittajalle syyte, hän mainitsi oikein yksikön eli kunnianloukkaussyyte.
Eli kommentin 627/735 kirjoittajalle syytteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kommentin 627/735 kirjoittajalle syytteet.
Osaamme päätellä, että hän itse on työtön tai yksityisellä töissä.
Helsingistä.
Firma, kirjoitti myös Triplasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos eläkeläiset pistettäisiin keräämään vaikka 1 roska vuodessa, niin suomi olisi yli miljoona roskaa puhtaampi!
Työttömät ja työuupumuksen takia saikulla olevia voisi velvoittaa noukkimaan jätesäkillisen roskia, niin kunto nousisi ja uupumus poistuisi ja pysyisi ympäristö siistinä. Jotain vastinetta tukimarkoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että työnsä tehneet ja eläkkeensä maksaneet eläkeläiset joutuvat maksamaan työttömien lorvailut? Älä unta näe.
Ihan varmasti tämä laatuaikasukupolvi haluaa leikata eläkeläisiltä. Kateelliset minulle kaikki ja heti - ihmiset, joille lusmuilu,terasseilla istuminen, kun samalla lapset hoidatetaan kunnallisessa päivähoidossa subjektiivisena oikeutena. Tämä yltäkylläisyyden väki haluaa leikata heiltä, joilla ei aikoinaan, ruuhka-aikana ollut mahdollisuus tukeihin eikä ilmaiseen päivähoitoon, jotka tekivät töitä eivätkä halunneet elää kenenkään siivellä.
Mielestäni tämä nykyaika opettaa ihmiset laiskoiksi ja siitä on tehtävä nyt loppu.
Lyhyet miehet on laiskoja. Sinä joudut maksamaan niiden yhtiölainat kerrostalossa, kun hallitus leikkaa.
Outo kommentti. Mutta kaikki työssä käyvät tietävät, että elättävät nykylaiskat työnvieroksujat ja maksavat heidän asuntonsa.
Juoskaa hevonkuuseen, 1500 euron nettotuloilla ei paljoa mällätä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen pääsi ehkä helpolla töihin. Mutta työt olivat tusein ruumiillisesti raskaita ja palkka silti pieni. Oli halkometsää kirveen ja sahan kanssa, ojankaivuuta, tehdastyötä. Naisilla keittiöhommia, siivoustyötä, tehdastyötä, karjanhoitoa jne. Kesällä raskaita heinätöitä. Monet olivat eläkkeelle päästyään rikkoneet paikkansa.
Myös kotityöt olivat raskaampia, ei ollut nykyisiä automaatioita oikein missään, puilla lämmitettiin.
Työt ovat nykyisin ihan erilaisia. Koneet ja automaatio suttavat paljon. Myös kotihommissa on paljon erilaisia laitteita. Ei voi verrata.
Eiköhän nämä nyt jo iäkkäät eläkeläiset ole ansainneet sen pienen eläkkeensä leikkaamattomana. Ilman pakkotyötä, roskien keruuta tai alentuvaa suhtautumista ylipäätään. Ihan kylmää sydäntä kun luen joidenkin kommentteja. Ihan kuin heillä ei olosi lainkaan iäkkäitä pienitulpisia omaisia. Tai eivät ainakaan heistä piittaa t
Hyvin todettu. Totta kirjoitit ja samaa mieltä olen. Mikä ala-arvoistus kampanja on menossa eläkeläisiä kohtaan? Eivät kommentoijat ymmärrä, että perässä tulevat ja sitä niittää mitä kylvää. Saavat itse kärsiä tästä aikanaan, kun opettavat lapsilleen mallin vanhusten mustamaalaamiseen ja kateuteen vanhuksia kohtaan
Alapeukutusta en ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että työnsä tehneet ja eläkkeensä maksaneet eläkeläiset joutuvat maksamaan työttömien lorvailut? Älä unta näe.
Ihan varmasti tämä laatuaikasukupolvi haluaa leikata eläkeläisiltä. Kateelliset minulle kaikki ja heti - ihmiset, joille lusmuilu,terasseilla istuminen, kun samalla lapset hoidatetaan kunnallisessa päivähoidossa subjektiivisena oikeutena. Tämä yltäkylläisyyden väki haluaa leikata heiltä, joilla ei aikoinaan, ruuhka-aikana ollut mahdollisuus tukeihin eikä ilmaiseen päivähoitoon, jotka tekivät töitä eivätkä halunneet elää kenenkään siivellä.
Mielestäni tämä nykyaika opettaa ihmiset laiskoiksi ja siitä on tehtävä nyt loppu.
Lyhyet miehet on laiskoja. Sinä joudut maksamaan niiden yhtiölainat kerrostalossa, kun hal
Kohta saat itse kenkää laiska lyhyt mies. Hallitus helpotti irtisanomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen pääsi ehkä helpolla töihin. Mutta työt olivat tusein ruumiillisesti raskaita ja palkka silti pieni. Oli halkometsää kirveen ja sahan kanssa, ojankaivuuta, tehdastyötä. Naisilla keittiöhommia, siivoustyötä, tehdastyötä, karjanhoitoa jne. Kesällä raskaita heinätöitä. Monet olivat eläkkeelle päästyään rikkoneet paikkansa.
Myös kotityöt olivat raskaampia, ei ollut nykyisiä automaatioita oikein missään, puilla lämmitettiin.
Työt ovat nykyisin ihan erilaisia. Koneet ja automaatio suttavat paljon. Myös kotihommissa on paljon erilaisia laitteita. Ei voi verrata.
Eiköhän nämä nyt jo iäkkäät eläkeläiset ole ansainneet sen pienen eläkkeensä leikkaamattomana. Ilman pakkotyötä, roskien keruuta tai alentuvaa suhtautumista ylipäätään. Ihan kylmää sydäntä kun luen joidenkin kommentteja. Ihan kuin heillä ei olosi lainkaan iäkkäitä pienitul
Itse mustamaalaat täällä työttömiä eli teitä ei hoida kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkorantojen eläkeläisiltä voisi ottaa äänioikeuden pois.
Haeppa töitä, niin ei tarvitsi somessa aikaa kuluttaa. Siivoojia tarvitaan. Muuhun sinusta ei kirjoitustesi perusteella ole. Mutta ihmisten asuntoihin en päästäisi, siivoa vaikka katuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkorantojen eläkeläisiltä voisi ottaa äänioikeuden pois.
Haeppa töitä, niin ei tarvitsi somessa aikaa kuluttaa. Siivoojia tarvitaan. Muuhun sinusta ei kirjoitustesi perusteella ole. Mutta ihmisten asuntoihin en päästäisi, siivoa vaikka katuja.
Vaihda sinä itse vaippasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt mies oli viikon töissä eikä pituutta tullut sentin senttiä.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Luuseri
Luuseri
Jaahas, tämä muita kirjoittajia herjaava eläkeläinen on löytänyt nyt lyhyet miehet haukuttavakseen. Johan on plakkarissa yh-äidit ja työttömät.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Lyhyt mies pääsi töistä eikä pituutta tullut senttiäkään. Turha työpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Luuseri
Luuseri
Jaahas, tämä muita kirjoittajia herjaava eläkeläinen on löytänyt nyt lyhyet miehet haukuttavakseen. Johan on plakkarissa yh-äidit ja työttömät.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Niinkö sun ukolles kävi. Kai sitä mulukku kutistuu kun tuollainen odottaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Luuseri
Luuseri
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Niinkö sun ukolles kävi. Kai sitä mulukku kutistuu kun tuollainen odottaa kotona.
Pikku miehellä, joka kirjoittaa hönö tarinoita on pieni kutistunut mulkku.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Nämä eläkeketjut on järkyttäviä. Omista vanhemmista katkerina luetteloidaan tuloja ja omaisuuksia. Aivan tulee sellainen tunne, että nämä purnaajat ovat sitä mieltä, että nuo rahat ja omaisuudet kuuluisivat oikeasti heille. Ja kaikki mahdollinen yhteiskunnan epäkohta on nyt eläkeiläisten syytä, näihin ketjuihin linkitetään aivan ihme juttuja, joiden kanssa eläkeiläisillä ei ole mitään tekemistä. Miten eläkeläiset ovat aiheuttaneet nykyiset pätkätyöt esimerkiksi?
Kannattaisi ojentaa syyttävä sormi sinne minne se kuuluu. Osaako teistä kukaan tyhjentävästi vastata, mistä johtuu työkulttuurin muutos tällaiseksi kuin se nykypäivänä on? Luulisin että globalisaatiolla ja vapaalla markkintaloudella on sen kanssa enemmän tekemistä kuin jollain isovanhempien tai vanhempien yleensä melko vaatimattomalla eläkkeellä, josta vielä otetaan iso veroprosentti. Toki nämäkin tämän nykyisen työkulttuurin alkuunpanijat ovat nykyään eläkkeellä mutta viettänevät lokoisaa elämää jossain auringonpaisteessa miljonääreinä eivätkä ole suomalaisia.