Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta

Vierailija
10.04.2024 |

"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella" 

Kommentit (2622)

Vierailija
2301/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalossa naapurin mummo seisoo pääoven oviaukossa ja vain yksi ulko-ovi ulos.

Ei kenenkään pitäisi edes joutua sanomaan, että voitko siirtyä. Ihmisten pitää saada kulkea vapaasti ulos, osalla voi olla kiire.

Voisitte muutaman ystävällisen sanan sanoa mummolle (kai noin 55-vuotias mummo), näin jutellaan ulkomailla, siomalaisten sivistys on nollaakin huonompi. 000

Se on kuule joka päivä siinä ovella päivystämässä ja huomauttelee työttömyydestä, että ei huvita olla tekemisissä. 

Osalla voi olla kiire lääkäriin sun muuta.

Pitää ilmoittaa sossuille tosta mummosta, tehdä huoli ilmoitus.

Vierailija
2302/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa mummoista on kyllä niin sairaita, että he eivät pysty liikkumaan asunnoistaan mihinkään. Onhan noissa juoruillussa mukana myös työikäisiä työttömiä keski-ikäisiä ainakin. 

Eivät kaikki näe tehdä käsitöitä, eivätkä kaikki voi mennä tavallisille kursseille, koska ovat sen verran vanhoja. Sielläkään heitä ei siedetä, koska ovat niin hitaita. Osa käy sitten senioreille tarkoitetuilla kursseilla, mutta ei kait niitäkään ole niin paljon. Vanhana on myös vaikeampi oppia uusia asioita, jos ei ole koskaan tehnyt esimerkiksi käsitöitä. 

Ei se silti oikeuta vainoamaan naapureita ja aiheuttamaan naapureille ahdistavaa oloa.

Ei kenenkään ole pakk

Ei mummon ole pakko istua kämpässä, mutta ei myöskään häiriköidä naapureita tai sitten mummon pitää olla valmis keskustelemaan poliisin kanssa miksi ahdistelee muita naapureita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä vielä mihin hyödylliseen asiaan lauovutan kaikki säästöni, mutta sukulaisille en ainakaan.

Kertokaa mihin voisi käyttää rahat?

Syöpäsäätiölle.

Vierailija
2304/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimisto ei saa kertoa onko naapurisi työtön, jos soitat sinne. Se on vaitiolovelvollinen asia ja tietosuoja on vahva.

Naapurisi työttömyys ei kuulu sinulle ja jatkossa kun kyselet teen poliisille ahdistelusta ilmoituksen.

Vierailija
2305/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten verhot? En tästä läpitalon asunnostani näe kenenkään ikkunoita.  Jos parvekleelta kurkin, näen vain muita parvekkeita, nyt en niitäkään kun on parvekelasit laseja aukaisematta.

Olen 27 vuotta asunut tässä talossa, ei hajuakaan keitä kaikkia tässä rapussa saati muissa rapuissa asuu, ovatko työllisiä vai työttömiä.  Kolmen eläkeläisporukan kanssa small talkkaan pihassa.  100 asunnon talossa ainoat, ihan jotain satunnaista roskiksella kohtaamista lukuunottamatta.

Hallituksen jäsenistä 2 tunnen ulkonäöltä, muut ovat vain nimiä

Vierailija
2306/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kun mummot on pelottavia, 

Enemmän pelkäisin jenginuoria ja huumeiden käyttäjiä.

Mutta taitavat nämä pelkääjät kuulla päänsisäisiä ääniä.

Vierailija
2307/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa mummo luulla, että kaikki on jenginuoria.

Ai yrität haukkua myös työttömiä.

Kuule, ne mummot ahdistelee, me ei kysellä niiden elämästä mitään.

Mummo kuulee päänsisäisiä ääniä ja ahdistelee nuoria rappukäytävässä. Vanhana pää leviää.

Vierailija
2308/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalossa naapurin mummo seisoo pääoven oviaukossa ja vain yksi ulko-ovi ulos.

Ei kenenkään pitäisi edes joutua sanomaan, että voitko siirtyä. Ihmisten pitää saada kulkea vapaasti ulos, osalla voi olla kiire.

Voisitte muutaman ystävällisen sanan sanoa mummolle (kai noin 55-vuotias mummo), näin jutellaan ulkomailla, siomalaisten sivistys on nollaakin huonompi. 000

Se on kuule joka päivä siinä ovella päivystämässä ja huomauttelee työttömyydestä, että ei huvita olla tekemisissä. 

Osalla voi olla kiire lääkäriin sun muuta.

Pitää ilmoittaa sossuille tosta mummosta, tehdä huoli ilmoitus.

Sulle kerran käynyt noin?  Työttömällä on aikaa lähteä lääkäriin ajoissa.

Jos jokaisen talon asukkaan joka liikkuu  omissa asioissaan näkee kyttääjänä ja vainoajana tilaapa aika lääkärille ja kerro peloistasi.  Voit saada paremman avun kuin poliisilta.

Pihamaalla oloakaan ei ole kielletty, usei. Voi olla pari penkkiäkin, lapset leikkimässä ja aikuinen valvomassa.

Vierailija
2309/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noi muita ahdistelevat mummot jotain huumeiden käyttäjiä?

Vierailija
2310/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo kuulee päänsisäisiä ääniä ja ahdistelee nuoria rappukäytävässä. Vanhana pää leviää.

Nuori ei osaa sanoa, hei, mun pitää mennä.  Kasvata sosiaalisia taitojasi.

Vierailija
2311/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella" 

Takaatko, ap, että kun minäkin täytän 65-vuotta syksyllä, niin pääsen Suomen varakkaiden ikäryhmään ja rahaa siis riittää? Hienoa, jos näin on. 

Nyt olen kituuttanut alle 1000 euron kuukausieläkkeellä jo vuosia, kun jouduin eläkkeelle vaikean sairauden vuoksi 56-vuotiaana. Sitä ennen tein pätkätöitä ja aloitin työurani jo nuorena, toki opiskelin kauppatieteitä. 

Tuota, kerrotko vielä, kuka minulle lähettää niitä lisäeläkkeitä, joiden turvin tulen rikastumaan. Kiitos, että ilmoitit tästä rikkaaksi tulostani. Olen otettu. 

Vierailija
2312/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömällä ei välttämättä ole aikaa lähteä lääkäriin ajoissa, on muutakin perhettä.

Jokaisen asukkaan. Niin sä olet varmaan päästäsi terve asukas ja sanot korkeintaan moikka etkä ahdistele muita jutuillasi ja kysymyksilläsi. Päästään terveet osaa kulkea rappukäytävässä hiljaa.

Tilaa aika lääkärille, jos et pysty kulkemaan rappukäytävässä ilman, että utelet naapureiden asioita, olet silloin mielisairas.

Vierailija
2313/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori ei osaa sanoa, hei, mun pitää mennä.  Kasvata sosiaalisia taitojasi.

Ja sä et osaa siirtyä oviaukosta ilman sanomatta mitään. Mene psykologille hoidattamaan pääsi niin voit saada ystäviäkin eikä tarvitse roikkua naapureissa.

Vierailija
2314/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalot on täynnä ilkeitä mummoja, sukulaiset ei käy, ystäviä ei ole ja mummot ahdistelevat naapureita rappukäytävässä ja pihalla.

Vierailija
2315/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ihminen ei näe kotipihallaan kerrostalossa köpöttelevää vanhusta tai istuvaa vanhusta vainoajana.

Vierailija
2316/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve ihminen ei näe kotipihallaan kerrostalossa köpöttelevää vanhusta tai istuvaa vanhusta vainoajana.

Päästään terve mummo antaa muiden kulkea rauhassa eikä utele muiden asioita eli vainoa ihmisiä.

Vierailija
2317/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve vanhus ei ahdistele muita utelemalla toisten henkilökohtaisia asioita eikä huomattele, että nyt työttömyys on kestänyt niin pitkään.

Vierailija
2318/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisestä nuoresta on kysymys? Kyllä jo 23-vuotiaan pitää osata sanoa, ettei ole aikaa ja tervehtiä vain. Eikä kaikki olen tuon ikäisiä.

Minäkään en juttele naapureiden kanssa. Sanon hei, jos minulle se sanotaan. En muuta. Enkä tunne kaikkia naapureitani. Olen vielä työelämässä. Tämän talon naapurit eläkeläiset ovat aika vähän ulkona. Olen kuullut, että taloyhtiössä on eläkeläisiä, jotka eivät pysty liikkumaan kodistaan mihinkään.

Vierailija
2319/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaatko, ap, että kun minäkin täytän 65-vuotta syksyllä, niin pääsen Suomen varakkaiden ikäryhmään ja rahaa siis riittää? Hienoa, jos näin on. 

Nyt olen kituuttanut alle 1000 euron kuukausieläkkeellä jo vuosia, kun jouduin eläkkeelle vaikean sairauden vuoksi 56-vuotiaana. Sitä ennen tein pätkätöitä ja aloitin työurani jo nuorena, toki opiskelin kauppatieteitä. 

Tuota, kerrotko vielä, kuka minulle lähettää niitä lisäeläkkeitä, joiden turvin tulen rikastumaan. Kiitos, että ilmoitit tästä rikkaaksi tulostani. Olen otettu. 

Miten näitä typeriä viestejä aina vain kirjoitellaan? Eikö osata lukea, vai eikö ymmärretä luettua?

Vierailija
2320/2622 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisestä nuoresta on kysymys? Kyllä jo 23-vuotiaan pitää osata sanoa, ettei ole aikaa ja tervehtiä vain. Eikä kaikki olen tuon ikäisiä.

Minäkään en juttele naapureiden kanssa. Sanon hei, jos minulle se sanotaan. En muuta. Enkä tunne kaikkia naapureitani. Olen vielä työelämässä. Tämän talon naapurit eläkeläiset ovat aika vähän ulkona. Olen kuullut, että taloyhtiössä on eläkeläisiä, jotka eivät pysty liikkumaan kodistaan mihinkään.

Kukaan ei jaksa montaa kertaa päivässä sanoa, että nyt ei ole aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä