65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus:* Ei kukaan ikinä yleistä tarkoittamaan kaikkia. Ihmiset puhuvat enemmistöstä. Enemmistö vanhuksista, enemmistö nuorista Vanhat ihmiset eivät ymmärrä nuorten elämää, mutta he siitä lopulta päättävät. Ei ole ihme, että nuoret ovat masentuneita, kun ei ole uskoa paremmasta tulevaisuudesta. Jatkuvasti kaiken takana on harmaa pilvi, joka edustaa ilmastonmuutosta, kilpailua, huonoa valtion taloutta, tulevaa eläkkeettömyyttä, kapitalismia jne Te vanhat olette näitä asioita edistäneet. *
Eläkeläiset eivät enää päätä yhtään mistään. Ja eiköhän ne ole ennemminkin keski-ikäiset ja nuoret aikuiset, jotka päivästä päivään hierovat nuorten naamaan tätä toivottomuuden sanomaa joka tuutista.
Osa 65-75-vuotiaista on vielä työelämässä tai jossain päättävässä asemassa. Toiseksi he ovat olleet töissä ja päättävissä asemissa,
No voinhan minä lakata äänestämästä, minä vanha ihminen.
Olen tähän mennessä aina äänestänyt nuorta naista ja niin viimeksikin kun oli eduskuntavaalit. Hän pääsi eduskuntaan. Pääsikö hän sinne sitten vain meidän vanhojen ihmisten äänillä, jos kerran nuoret ei äänestä?
Minä en ymmärrä, miten me vanhat muka vaikutetaan enää yhtään mitenkään mihinkään, kuin ainoastaan antamalla äänemme, ja eduskunnassa ei ole kuin muutama vanhempi ihminen. Kaikki ne on siellä nuoria, työikäisten ihmisten edustajia. Miten he ei sitten saa mitään aikaan? Meitä vanhoja syytellään kaikesta. Mitäs vastaatte omille lapsillenne ja lapsenlapsillenne, kun he aikanaan syyttävät teitä siitä, että ette ole tehneet heidän hyväkseen mitään? Nyt olisi teillä se korkea aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oi, miksi tämä suuri viha jotain sukupolvia kohtaan? Ei ole kyllä yhtään inhimillistä ketään kohtaan. Turha on menneistä sukupolvia syytellä, koska tehtyä ei saa tekemättömäksi. Jokainen tekee luultavasti omana elinikänään sen, minkä parhaaksi katsoo. Kyllä yhteiskunta ja päättäjät ovat myös vastuussa asioista, sillä he asettavat elämiselle ja olemiselle ehdot.
Tarvittaisiin talvisodan henkeä. Me kaikki yhdessä rakennamme Suomea paremmaksi kaikille elää ja olla.
Eläkeläiset eivät yritä tehdä maailmasta parempaa. Ja työllään ja muilla teoillaan vaan tehneet maailmasta huonomman paikan elää, että 14-vuotiaalla ei ole halua olla olemassa!
Eli töitä ei olisi saanut tehdä? Kotonako olisi pitänyt maata? Millä teoilla tehty pahempi paikka?
Kun minä olin 14 v., silloin joskus melkein sata vuotta sitten, niin maailma oli silloin jo ihan samanlainen kuin nytkin. Samat lainalaisuudet ne päti silloinkin. Paljon oli toivottomuutta jo silloinkin ja heikot sortui elontiellä. Miten me kukaan olisi voitu maailmaa muuksi muuttaa? Mitä pirua te nuoret oikein päässänne oletatte, ei meillä ollut yhtään sen enempää sanomista maailman menoon kuin teilläkään nyt. Ammattiliitoilla yritettiin saada maailmasta parempi paikka, mutta nyt niitten teho on romutettu, kuka saamari siihen on syypää???? Me eläkeläiset EMME AINAKAAN!
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset on valloittaneet taloyhtiöiden pihat ja kaikki ei halua kertoa henkilökohtaisia asioitaan eli taloyhtiöiden pihoissa ei voi ulkoilla.
Ei ne kerrostalojen pihat mitään ulkoilupaikkoja olekaan. Mene luontopolulle, metsään, puistoon, ulkoilualueille, kyllä niitä tässä maassa riittää.
9v vanha okt pks ja iso maalaistalo ulkomailla.
Kumpikaan ei ole homeessa eikä arvoton
Siis sulleko ne on tulossa perintönä?
Ole hyvä ihminen iloinen äläkä täällä palstalla valittelemassa.
Ei vaan minulta/meiltä lapsillemme.
Toki he käyttävät lomataloa kuin omaansa jo nyt lastensa ja ystäviensä kanssa
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos nämä suuret omaisuudet jätettäisiin perintönä lastenlapsille? Pääsisivät elämän alkuun ilman velkaantumista, voisivat halutessaan saada lapsia nuorina, kenties perustaa yrityksiä, hankkia omistusasunnon ja oma palkka riittäisi hyvin muuhun elämään. Velkavankeus se nuorisoa kurittaa, opintolainat, autolaina, asuntolaina...
Ainahan lapset voivat kieltäytyä perinnöstä ja siirtää suoraan perinnön lapsilleen. Ei tarvitse isovanhemman sitä päättää.
No missä ne eläkeläiset sitten ovat muualla kuin pihassa, jos kerran ei koko ajan viitsi olla neljän seinän sisälläkään. Ei ole ehkä muuta paikkaa, jos kuntokin on sen verran jo niin huono, ettei pääse kovin pitkälle kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
No missä ne eläkeläiset sitten ovat muualla kuin pihassa, jos kerran ei koko ajan viitsi olla neljän seinän sisälläkään. Ei ole ehkä muuta paikkaa, jos kuntokin on sen verran jo niin huono, ettei pääse kovin pitkälle kävelemään.
No, missä työttömät sitten on.
Tietysti tollanen henkilökohtaisten tietojen utelu voidaan luokitella vainoamiseksi joka tuli tuomittavaksi jokunen vuosi sitten eli siitä voi tehdä rikosilmoutuksen.
Ketään ei saa vainota kerrostalossa edes työttömyyden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oi, miksi tämä suuri viha jotain sukupolvia kohtaan? Ei ole kyllä yhtään inhimillistä ketään kohtaan. Turha on menneistä sukupolvia syytellä, koska tehtyä ei saa tekemättömäksi. Jokainen tekee luultavasti omana elinikänään sen, minkä parhaaksi katsoo. Kyllä yhteiskunta ja päättäjät ovat myös vastuussa asioista, sillä he asettavat elämiselle ja olemiselle ehdot.
Tarvittaisiin talvisodan henkeä. Me kaikki yhdessä rakennamme Suomea paremmaksi kaikille elää ja olla.
Eläkeläiset eivät yritä tehdä maailmasta parempaa. Ja työllään ja muilla teoillaan vaan tehneet maailmasta huonomman paikan elää, että 14-vuotiaalla ei ole halua olla olemassa!
Eli töitä ei olisi saanut tehdä? Kotonako olisi pitänyt m
Hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti tollanen henkilökohtaisten tietojen utelu voidaan luokitella vainoamiseksi joka tuli tuomittavaksi jokunen vuosi sitten eli siitä voi tehdä rikosilmoutuksen.
Kenenkään ei tarvitse yksityisasioitaan kertoa naapureille, se ei niille kuulu.
Suomessa on myös 181000 ihmistä työkyvyttömyyseläkkeellä eikä kenenkään sairaustiedot kuulu naapurin uteliaille mummuille.
Että rikosilmoitus vainoamisesta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse yksityisasioitaan kertoa naapureille, se ei niille kuulu.
Suomessa on myös 181000 ihmistä työkyvyttömyyseläkkeellä eikä kenenkään sairaustiedot kuulu naapurin uteliaille mummuille.
Jokaisella on oikeus kulkea kerrostalossa omaan kotiinsa ilman että udellaan yksityiselämän asioita tai huomautellaan kotona olemisesta mikä tuntuu ahdistavalta.
Itse teen rikosilmoituksen vainoamisesta, jos en saa kulkea rauhassa.
Eläkeläiset eläkööt omaa elämäänsä ja keksikööt muita harrastuksia kuin naapureiden kyttääminen. Hankkikoot oman elämän.
Jos naapureiden kotona oleminen ja työttömyys häiritsee niin suosittelen, että laita telkkari auki ja verhot kiinni niin ei häiritse.
Minä soiton jo yhdestä mummusta taloyhtiöön joka päivystää koiran kanssa rappukäytävässä kyselemässä ohi kulkevien naapureiden asioita, että laittakaa se hoitoon.
Kyllä eläkeiässä olevan pitää ihan itse keksiä harrastuksia ja tekemistä eikä keskittyä naapureiden elämään, se on sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset on valloittaneet taloyhtiöiden pihat ja kaikki ei halua kertoa henkilökohtaisia asioitaan eli taloyhtiöiden pihoissa ei voi ulkoilla.
Miten sinä siellä taloyhtiön pihassa ulkoilisit?
Minä en asu kerrostalossa (Luoja siitä minua varjelkoonkin!), mutta vanha äitini asui kymmenen viimeistä vuottaan. Siinä pihassa "ulkoili" kolme kaljaveikkoa joka ikinen kesäpäivä, nuoria miehiä. Ei heillä muutakaan tekemistä ollut. Hyvin tuntuivat siinä voivan ulkoilla, mikset siis sinäkin?
Olen asunut samassa kerrostalossa 43 vuotta. Ei meidän pihassamme juuri kukaan "ulkoile", jos haluaisi, niin siitä vaan. Voi ottaa vaikka termospulloon kahvia ja syödä naapurin kanssa leivarit.
Vierailija kirjoitti:
Jos naapureiden kotona oleminen ja työttömyys häiritsee niin suosittelen, että laita telkkari auki ja verhot kiinni niin ei häiritse.
Minä soiton jo yhdestä mummusta taloyhtiöön joka päivystää koiran kanssa rappukäytävässä kyselemässä ohi kulkevien naapureiden asioita, että laittakaa se hoitoon.
Kyllä on surkeeta, kun ihmisellä alkaa päässä viraamaan eikä ole mitään omaa elämää.
Pitää seurata montako kertaa naapuri käy tupakalla, lähteekö töihin jne.
Toivottavasti en itse hourahda päästäni tollaseksi eläkkeellä.
Vaan keskityn omaan elämään ja harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on surkeeta, kun ihmisellä alkaa päässä viraamaan eikä ole mitään omaa elämää.
Suomessa on ihan työvoimatoimisto joka niitä työttömien asioita ja töihin menoa hoitaa.
Itse meinaan eläkkeellä katsoa telkkarista sarjoja ja elokuvia, tehdä käsitöitä, sisustaa ja käydä uimassa.
En todellakaan ala keskittymään siihen montako kertaa naapurin Rane käy tupakalla ja onko töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi omat naapurit eivät ole tällaisia tenttaavia riivinrautoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen henkilökohtaisia asioita siellä pihassa muille pitäisi kertoa? Meillä on pihatalkoita, taloyhtiön syntymäpäiviä, pikkujouluja jne. Ei niissä henkilökohtaisia asioita kerrota/kysellä. Se on jokaisen oma asia mitä haluaa kertoa. Meidän talomme uteliain ihminen kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi omat naapurit eivät ole tällaisia tenttaavia riivinrautoja.
Juu, ilmankos niiden luona ei sukulaiset käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen henkilökohtaisia asioita siellä pihassa muille pitäisi kertoa? Meillä on pihatalkoita, taloyhtiön syntymäpäiviä, pikkujouluja jne. Ei niissä henkilökohtaisia asioita kerrota/kysellä. Se on jokaisen oma asia mitä haluaa kertoa. Meidän talomme uteliain ihminen kuoli.
Ei kukaan haluakaan kertoa, mutta on taloyhtiöitä missä on noita päästään sairaita jotka pyörii aamusta iltaan taloyhtiön pihassa ja rappukäytävissä ja seuraa naapureiden elämää.
Mensivät nyt vaikka jonnekin kursseille, jos ei muuta ole.
Siis sulleko ne on tulossa perintönä?
Ole hyvä ihminen iloinen äläkä täällä palstalla valittelemassa.