Mitä maksaa hampaan paikkaus/paikan uusiminen?
Kävin ekan kerran yksityisellä ja alle tunnin operaatio maksoi lähes 600 euroa. Onko ihan perusssumma? Otettiin röntgenkuva ja uusittiin paikka. Laskussa oli 10 eri summaa eritelty, mutta kaikissa luki vain hoitotoimenpide tms. Joten ei oikeasti selviä mistä summa koostuu..
Kommentit (29)
Toi kuulostaa isolta summalta ollakseen vain hammastäyte. Tuohon hintaan saa kruunun.
Paikattiinko sinulta useampi hammas? Puudutettiinko?
Nuo röntgenkuvat on kalliita, mutta tuo se hintataso valitettavasti on. Onneksi hallitus on nyt palauttamassa kelakorvauksia näihin vaikka kallista se kyllä niidenkin kanssa on.
Normaali paikkaus maksaa noin 100 e.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella.
Mulla makso lohjenneen hampaan korjaus ja uusi paikka alle eur 200,00, yksityisellä, ei rtg-kuvaa.
Mä kävin korona-aikana yksityisellä paikkauksessa ja maksoi 60 e. Olin hämmästynyt, että niin vähän.
Kysyisin etukäteen hintaa ja kilpailuttaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin korona-aikana yksityisellä paikkauksessa ja maksoi 60 e. Olin hämmästynyt, että niin vähän.
Se oli varmaan pieni hammastäyte, toimenpidekoodilla SFA00.
Kävitkö Oralilla tai Mehiläisessä? Ainakin pörriäisellä pelkkä toimistomaksu on yli 30 euroa.
Julkisella maksoi viimeksi lohjenneen hampaan korjaus 75 euroa. Tähän sisältyi puudutus, koska muuten en pysty siellä tuolissa istumaan. Kävin pari vuotta sitten yksityisellä korjauttamassa myös lohjenneen hampaan. Hammaslääkäri teki kruunun ja veloitti 500 euroa. Että eroja on.
Mutta onhan tämä melkoista. Uusia reikiä ei ole tullut kuin 30 vuotta sitten, mutta noin kerran kahdessa vuodessa lohkeavat ne aikanaan paikatut hampaat.
Mulla puuttui 1/3 hampaasta eli iso paikkaus mutta ei röntgenkuvia niin oli jotain 150 €. Yleensä menee 100-200 € yksityisellä puolen tunnin hommassa.
Julkisella oli muutama kuukausi sitten n. 60 euroa.
Tuo on kyllä huippuhinta. Ei rtg-kuva ole kovinkaan kallis. Ikävää, jos laskuerittely on epäselvä - siitä voi kyllä tiedustella jälkeenpäin. Käytän Oralia Tampereella, ja arvioisin tuollaisen työn hinnaksi enintään 350 euroa.
Mulla oli tarkastus, hammaskiven poisto, 1 x paikan korjaus ja 1x paikkaus tuon 600e kaikki. Tämä Espoossa. Oli kolme eri käynti kertaa ja maksoin kaikki vasta viimeisen kerran jälkeen.
Melko kalliilta kuulostaa jos on laskutettu vain paikasta. Paikan hintaan vaikuttaa kuinka monelle hampaan pinnalle se menee. Otettiinko koko hampaiston kuva ( eikä pikkukuvaa) ? Se nimittäin on yksityisellä yleensä aika hintava. Entä tehtiinkö tarkastus? Tulee mieleen, että hinnassa on mukana toimistomaksu, tutkimusmaksu, koko hampaiston kuva, puudutus, paikka.
Soita sinne ja sano että vauviksella hintakeskiarvo oli 300€, eli vaadit puolet takaisin!
Mulla maksoi alle 300 € kahden pinnan paikka, puudutus sekä hammaskiven poisto (pintapuudutus hammaskiven poiston ajaksi) hammaslääkärin suorittamana yksityisellä asemalla. Vähän alle tunti meni. En mene enää julkisen jonoihin roikkumaan ja kiireellä hoidettavaksi - julkisella ei odotella onko puudutus jo alkanut vaikuttaa, vaan aletaan hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella.
Julkisella n. 40€. Yhden hampaan paikkaus.
Kyllä oma hammaslääkärini odotti pitkään, että puudutus vaikutti. Siellä kunnallisella siis. Hammaslääkärin etunimi oli muutens Muhamed. Tarkkaa työtä teki.
Kyseessä siis ihan tavallinen nykyaikainen hammaspaikka..
Onkohan niissä hinnoissa eroa..