Lokakuisia 07 huhuilen
Eli onkos meitä jo olemassa? Itse plussasin eilen ja aamulla vielä varmistin :)
Saakos jo pinoutua?
Kommentit (49)
Täällä olisi myös yksi plussannut liittymässä joukkoon...
Tein aamulla testin ja olo on vielä hyvin epäuskoinen. Kolmatta odottelen ja LA on ilmeisesti 11.10.
Mulla on ennestään poika -00 ja tyttö -04.
Mä en tiedä minkä vuoksi mulla on kamala pelko persauksissa, että kaikki ei mene käsikirjoituksen mukaan. Mulla on ollu lähipiirissä monta keskenmenoa ja tuntuu tilastolliselta mahdottomuudelta, että mulla olis kolme onnistunutta raskautta peräjälkeen. Ei uskalla kertoa kenellekkään vielä raskaudesta. Ei se edes tunnu vielä todelliselta. Mä olen ainoastaan hirvittävän väsynyt ja palelen. Tuntuis tällä hetkellä hyvältä, että olis edes pahoinvointin mikä tekis koko asiasta realistisemman.
Eiköhän ajatus vielä selkeydy kun saa rauhassa ajatella asiaa.
Nostan pian meidän viikkopinoamme: Lokakuisia odottajia on jo niin, että aloitimme viime maanantaina viikkopinon. Palaillaan siis asiaan ja onnea odotukseen :)
Ghigi (rv 5+4)
Ensin mietityttää, kun on alavatsa kipeä, että jospa loppuukin tähän. Ja nyt kun ei ole ollut eilen ja tänään juuri mitään tuntemuksia, miettii että jospa se jäi tähän ja vuoto alkaa lähipäivinä...
Olisipa niin helppoa, jos voisi tietää, mitä tästä seuraa! Sunnuntaina yritän saada testistä tumman viivan, mutta eipä senkään jälkeen voi tietää mitään muuta kuin sen hetkisen tilanteen. 12. viikolle on vielä pitkä matka, jospa sen jälkeen voisi jo hieman luottaa kaiken sujumiseen.
Itselle pelkkä se, että hyvin luultavasti olen ollut ainakin jonkin aikaa raskaana, on jo paljon. Oli nimittäin pelko, että raskautuminen ei olisi mitenkään helppoa ja että siinä onnistuminen kestäisi kauan. Nytkään ei ihan omin avuin tähän olla tultu, mutta tärkeintä on, että tiedän, että voin tulla raskaaksi, luultavasti toistekin jos nyt ei päästä loppuun asti. Tätä positiivista ajatusta yritänkin pitää mielessä, kun epävarmuus ja mietteet heittelee ajatuksia.
Eiköhän meistä ainakin useimmilla pyöri päässä kaikenlaisia ajatuksia ja epävarmuuksia. Jaksamista näihin mietteisiin!
Itsellä nämä aatokset ovat onneksi aika taustalla päivän toimissa, mitä nyt silloin tällöin tulee jotain pohdittua. Onnellisesti ja hyväntuulisesti täällä sujuu elämä, vaikka mietintöjä onkin.
Pulisin jo varmaan tarpeeksi. :) Mukavaa perjantainjatkoa ja olotilan pysyvyyttä!
Ja tokihan tuota otsikkoa voi aina vaihtaakin. Esikoiseni syntyi joulukuussa, ja silloisessa keskusteluryhmässämme otsikkona oli milloin joulutähdet, joulutontut tai joulupiiperot.
Heliliina: Alkuraskaus on tosiaankin melkoista epäuskon, toiveikkuuden, ilon ja pelon sekmelskaa. Minä kävin esikoistani odottaessa alkuraskauden ultrassa raskausviikolla 7+ jotain, koska en malttanut odottaa rakenneultraa 12. viikkoon. Käynti varmisti sen, ettei kyse ollut tuulimunaraskaudesta tms., vaan että siellä se pikkuinen sydän sykki jo aivan oikeassa paikassa!
Minäkin olen vielä hieman epäuskoinen tämän raskauteni suhteen. Tulin kyllä todella helposti raskaaksi, ja ehkä juuri siksi jonkinlainen epäusko tai pelko kolkuttelee takaraivossa. Lisäksi sain eilen testissä " vain" haamun, joten sunnuntaina aion testata uudelleen.
Mielialamuutokset kuuluvat muuten alkuraskauteen. Onko muilla ollut vastaavaa? Omalla kohdallani johtuu ehkä puuhakkaasta esikoisestani, että usein suuri ilo tai suru iskee vasta illalla. Esikoista odottaessani itkin melkein mitä tahansa: suosikkisarjani jaksoa, kaverini samaa apurahaa (toki ilosta) jne.
Ihanaa, että ulkona pyryttää lunta oikein kunnolla. Rakastan talviaikaa.
Ja nyt poistun höpisemään muualle :)
Ghigi (LA 3.10.)
Ghigi: Tuntuu hyvältä kun joku ymmärtää. :) Se näissä keskustelupalstoissa onkin mukavaa: kohtalotovereita. Luultavasti alkuraskauden ultraan tie vie itselläkin jossain sopivassa vaiheessa. Vaikka onkin kova hinta, ei mielestäni ole yhtä kova kuin kuulla huonoja uutisia vasta viikkoja myöhemmin. Meillä on muuten näköjään kummallakin sunnuntaina toiveikkaat ja jännät paikat, kun tavoitellaan vahvempia viivoja. Toivottavasti on molemmilla hyvät tulokset!
Ja nimestä: minä odottelen mielelläni minkä nimisessä porukassa tahansa. Loka-alku kyllä tuo nimeen hieman haastetta, mutta itseltä ei löydy ideaa, miten asian parantaa... Kivoja ideoita on ollut!
Mulle iski niin epäuskoinen olo aamulla, ensin oireet katosivat tai no jäljelle jäi sillon tällöin rintojen nippailu ja etovat aallot. Tuntuu että kun testiin ei tullut selkeää plussa ei raskauskaan ole niin selkeää x) Tänään on kyllä sitten se viimeinen päivä kun tätin olisi pitänyt tulla ;) Onhan tässä vielä aikaa siihenkin *grin* Ehkä tää tästä vielä
Haamuplussa 4+3 ja kp 32/28-32 :D
Ja se kohdunnapukka oli kiinteä vaikka alhaalla olikin
Minulla on myös epäuskoinen olo. En pysty uskomaan, että meillä tärppäsi jo ensi yrittämällä. Tämä on minulle ensimmäinen raskaus. Pelottaa miten käy, kun olen lukenut juttuja tuulimunista ja kohdunulkoisista raskauksista.
Oireita on ollut myös vähän tähän asti. Jotenkin odotan kuukautisten alkavan koska vaan... Mutta olen tehnyt jo kaksi plussaa (mammaksi ja early detection kasettitesti). Voisin käväistä vielä ostamassa apteekin oman testin ja varmistella sunnuntaina. Yritän nyt alkaa opiskella, vaikka ajatukset on vähän muualla...
-Nelli kp31/? (ennen pillereitä kierron pituus oli 26-28pv)
rv 4+3 ?
la 3.10. ?
Oireilusta omalla kohdalla voisin sen verran sanoa että, väsymystä on (johtuu kyllä vuodenajastakin), jotkut hajut käy nenään (en tiiä kuvittelenko vaan, mutta koen että esim. tonnikalan haju etoo). Mitään vatsakipuilua ei oo ollut, eli sillä vähän ajattelinkin että noinkohan menkat nyt tulevatkaan, kun yleensä on mielettömät menkkakivut...ja nyt ei tietookaan.
Tuntuu tosi epäuskoiselta olotila tällä hetkellä just tän plussamisen vuoksi...mutta mikäli kaikki nyt menee ok, niin kyllähän sitä jaksaa ruveta uskoo että ehkä me saadaankin se toinen lapsi.
Nuo nimiehdotukset näille lokakuun odottajille oli mielestäni ihan hyviä.
T: Maaru (LA 2.10)
Lastwish tulee alas että rytinä käy, todella kovat krampit alkoivat joten kesken menee tämäkin raskaus :( Ei auta muu kuin uutta yritystä vaan... Oon aika sanaton, toivotaan että palajan tänne kuitenkin joskus... :(
saanko liittyä mukaan?? plussasin tänään ja lapseni olisi jo neljäs.
tyttö 98
poika 00
poika 05
mewe ja toukka
Latwish olen niin pahoillani puolestasi. *voimahalaus*
Ja mewe: Tervetuloa mukaan!
Nyt hyvää yötä,
Ghigi
Lastwish: Suuret pahoittelut sinulle! Voimia ja jaksamista!
Mewe: Tervetuloa mukaan!
Omaa napaa. Ei uutta. Eilen iltana oli jotain tuntemuksia alamahassa, mutta muutoin ei juuri mitään oireita. Lämpö on edelleen normaalia korkeampi, mikä on se suurin ja itselle todellisin merkki siitä että raskaana ollaan. Mutta koko ajan on valmistautunut myös siihen, että vuoto onkin alkanut.
Kummaa, miten sitä eksyy netissä etsimään nettisivuja, jotka kertovat, mitä mahassa tapahtuu näinä päivinä ja miltä siellä näyttää. Ja samaten lukee kaikkia mahdollisia keskusteluja ja artikkeleja alkuraskauden ongelmista. Yhtä aikaa valmistautuu positiiviseen ja negatiiviseen jatkoon. Samalla tavalla miettii yhtä aikaa loppusyksyä vauvan kanssa ja loppusyksyä töitä tehden. Työtilanteessa olisi syksyn suhteen valittavissa vaihtoehdot A ja B (ja valinta pitäisi tehdä aika pian) ja nyt on vielä syksyvaihtoehto C...
Tänään näyttää ainakin täällä meillä päin olevan kiva sää ulkona, joten pääsee nauttimaan raittiista ilmasta ja mahdollisesti auringostakin. Mukavaa viikonlopun alkua! :)
Lastwish: Voi ei, Pahoitteluni!
Heliliina: Sama juttu täällä. Netissä on tullut surffailtua urakalla tutkaillessa mitä tapahtuu. Sen takia jännittääkin entistä enemmän kestääkö tämä raskaus.
Minä tein tänään taas raskaustestin ja kunnon plussa tulikin :) Plussa näkyi jo 30 sekunnissa, vaikka tulos käskettiin lukea aikaisintaan 3 min kuluttua. Hormopitoisuus näyttäisi siis olevan nousussa, mikä on ilmeisesti hyvä juttu. Muita oireita ei ole vielä ilmennyt. Tosin iltaisin minua nukuttaa enemmän ja aamuisin saatan herätä pirteänä klo 6 tai 7. Tänään nousin klo 7 ja olin tunnin valveilla, jonka jälkeen menin pariksi tunniksi takaisin nukkumaan. Tämä ei siis ole minulle tyypillistä. Yleensä valvon yötämyöten ja nukun puoleenpäivään jos mahdollista.
Kerroin jo yhdelle ystävälleni, että tein positiivisen raskaustestin. Oli pakko kertoa yhdelle ihmiselle. Sukulaiset eivät saa kuulla ennen kuin kriittiset 12 viikkoa on täynnä. En halua ilmoitella kaikille keskemmenosta jos niin käy. Oletteko te muut kertoneet plussasta kenellekkään?
Niin ja se lokalutuset kuulostaa hyvältä!
-Nelli rv 4+4
Nelli: Onnittelut kunnon plussasta! Hienoa. :) Samanlaisen tahtoisin itsekin huomisaamuna.
Kertomisesta. Meiltä varmaan jo melko moni odottaa vauvauutisia. Kaverit ja sukulaiset utelee puolivaivihkaa aina tavattaessa, vaikka kenelläkään ei ole tiedossa edes se, että ollaan jo jonkin aikaa yritetty. Kaipa me sitten muiden silmissä ollaan sen verran vakiintunut, rauhallinen ja tasainen pari, että voisivat kuvitella meidän vauvaakin miettivän. Mutta miehen kanssa ollaan sovittu (tai oikeastaan mä sovin molempien puolesta...), että ei kerrota kenellekään ennen tuota 12. viikkoa ja/tai ensimmäistä ultraa. Eipähän tarvitse sitten selitellä tai kertoa huonoja uutisia.
Eli aamulla tuli tikkuun kaksi sinistä viivaa, joten kaipa sitä sitten odotellaan kolmatta lasta...huh! Aivan uskomatonta, että meillä tärppäs ekalla yrityksellä. Tekis mieli kaikille jo soitella ja kertoa asiata, mutta jotenkin vaan ei vielä viitsis, jos jotain sattuu. Mut ehkä sitä vois parhaalle kaverille kertoo, ettei sitten turhaan suunnittele ens viikoksi mitään baarikeikkaa:)
poikienäiti74 4+0
Siis olihan ne sentään punaisia viivoja kaksinkappalein...taitaa siis olla taas poika tulossa, kun ovat niin siniset mun ajatukset...heh!
poikienäiti74 4+0...taas
Minullakin tärppäsi ekasta kierrosta ja uskomattomalta se tuntuu. Täällä odotellaan ensimmäistä.
-Nelli
Ensinnäkin pahoittelut Lastwish, jaksamista sinulle!!!
Mulla on ollut menkkamaisia alavatsakipuja ja vihlontaa (kovia kipuja). Pelkään koko ajan et raskaus menee kesken.. Pahoinvointia on alkanut olemaan silloin tällöin, tosin ei mitään rajua. Lisäksi väsyttää koko ajan.
Me päätettiin miehen kanssa olla kertomatta kenellekään raskaudesta, ennen kuin kolme kuukautta on kulunut.. mutta ei sitten kuitenkaan voitu olla kertomatta. Eli ollaan kerrottu jo vanhemmille ja sisaruksille sekä parille kaverille.
Varaan ajan yksityiseen ultraan joko ensi viikolle tai sitä seuraavalle viikolle, niin saan tiedon että onko kaikki hyvin.. (mulla menossa rv 5+6)
KIITOS,KIITOS...
voi ei Latwish,otan osaa=(
Elikkäs mulla iha kauheen pahaolo aamusta iltaan,nippailee vatsaan ja jännittää iha kauheesti...Maanantaina pitäisi soittaa neuvolaan ja varata aika.Vaikka eivät ne vähään aikaan sinne ota,ennen ku on viikkoja tarpeeksi.Niin mulla on tosiaan laskettu aika 2.10.07.....
Tää on huippu ihanaa....isommat lapset kyselevät koko aika äiti millo vauva liikkuu ja onko sulla kauheen pahaolo?? Haluisitko äiti mehua??
Kyllä ne ovat aivan ihania ku auttavat ja hoivaavat minua=)Pienin ei vielä ymmärrä koska hän on vasta 1v 10kk..Ihmettelee vaan ku äitille tulee pahaolo ja ilme väkkyrällä ku pestää kakki pyllyä hih hih..
ONNEA KAIKILLE JA HYVÄÄ PÄIVÄN JATKOA..joo lokalutuset oli mustaki hauska nimi..
mewe ja toukka
niin..tosiaan...tänään plussasin haalealla haamulla, kuten edellisessäkin raskaudessa. eli viikkoja 4+3...vatsan turvotusta iltaisin sekä hiukan rinnat turvonneet...ei kummempia oireita ...ainakaan vielä =)