Rajatonta on!
Kun sanon työhakemuksessa että mulla on jostakin tietystä tehtäväst paljon, runsaasti kokemusta. Ja tätä seikkaa siis työhakulomakkeella kysytään, että onko kokemusta. Niin sitten joku joka tämän sanomisen on nähnyt tai kuullut, rupeaa väittämään, että valehtelen tai ai on vai, hahaha.
Mutta mä en nyt oikein tiedä, että miten ei olisi runsaasti, kun työkokemuksissa ammattinimikkeenä on sellainen sana, joka tarkoittaa sitä, että olen tuota työtehtävää siis työkseni tehnyt. On useista eri työpaikoista tätä ammattinimikettä työtodistuksissa.
No, mutta se sanoja varmaan sitten kuvittelee, että kun on useita työpaikkoja, niin sitten on ollut niin huono, osaamaton ja niin edespäin, että on joutunut lähtemään pois kun muut ovat olleet tyytymättömiä. Tuolla tavalla se pahanilkinen ajattelee...
Eikä sitten tiedä sitäkään millaisia järjestelyjä näissä eri työpaikoissa on tehtävien suhteen ollut. Esim. että tätä tehtävää on tehty siten, että työ kiertää: kaks viikkoa tehtään yhtä aluetta, sitten vaihdetaan, ja taas kahden viikon päästä vaihdetaan. Ja työtehtävään kuuluvaa on tehty kymmeniä per päivä.. Ei mitään että kiva, jos nyt edes kaks tai kolme teet, jos jaksat. Vaan kymmenittäin....
Sitten on oltu jossakin työpaikassa ainoa tuota tehtävää hoitava henkilö, ja työtilauksia on tullut useilta henkilöiltä useita kappaleita per päivä... Ja niin on hoidettu, ja juu, normaalin työajan puitteissa, etteivät ne työt ole olleet ruuhkassa...
Ja taas jossain muualla oltu sellaisessa tilanteessa, että työ kiertää. Ja työtilauksia on kymmeniä per päivä.
Niin, että olenko minä nyt saanut runsaasti kokemusta vai en?
Ja totta kai, se pahanilkinen sitten myös selittää, että no, väittää osaavansa kaiken! Enhän väitä... En todellakaan väitä että osaan kaiken, sillä kun on tehtävää hoitanut monessa eri työpaikassa, niin on kyllä jo ihan tasan saletisti tietoinen siitä, että näissä jutuissa kuviot vaihtelevat... Missään ei ole ihan samanlaisia tapauksia... Ja uutta voi aina oppia.
Mut nää itte, nää jotka ovat yhdessä ja samassa paikassa koko elämänsä ajan... Niin, nehän ne sitten ovat niitä kun kuvittelevat handlaavansa kaiken...
Mut juu. Tyhmien kanssa on turha kinastella! Antaa niitten löydä vaan lyttyyn... antaa tehdä mitä tekee... Mitäs siitä, hyvä kun nyt itse kuitenkin tietää, että on ollut osaava (sanottu myös työtodistuksissa) ja on oltu tyytyväisiä... Ja on nöyrä myöskin sen suhteen, että todellakaan ei väitä, vaikka runsaasti kokemusta onkin, osaavansa kaiken!
Pahanilkisyys on voimaa!