Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä tällaisesta neljän lapsen äidistä?

Vierailija
21.01.2007 |

Kolme ekaa lasta syntyi noin 2 vuoden ikäeroin. Toki silloin oli töitä. Ja 2 lasta oli raskas yhdistelmä. Jaksoin sitä vain ottamalla hoitolapsia ;) Kolmen kanssa pärjäsin hyvin, tosin olisin toivonut kakkosen ja kolmosen ikäerosta lyhyempää, olisi paremmin sopinut leikkimään esikoisenkin kanssa. nyt esikoinen on koko ajan vähän sortanut häntä. Ymmärrän kyllä sortamistarpeen. Itselläni oli 3,5 vuotta nuorempi pikkuveli ja ällöttävä sontiainenhan hän minusta oli koko lapsuuden.

Nyt kun on taas vain " yksi lapsi" (6 vuoden ikäerolla edelliseen) on sama ongelma kuin esikoisen kanssa: en kerta kaikkiaan jaksa pitää seuraa yhdelle ja samalle tyypille koko ajan. Esikoistani hoidatin puolet ajasta äidilläni, mutta nyt asutaan kaukana. No, isompia sisaruksia voi tosiaan käyttää lapsenvahtina, mutta päivisin ovat koulussa. Niinpä olen palkannut tänne lapsenlikan, joka käy 2-3 aamupäivänä ulkoiluttamassa, syöttämässä ja nukuttamassa tuon pahnanpohjimmaisen. Saan sitten vähän omaakin aikaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut tarpeeksi omaa aikaa. On tärkeää, että jos äiti on koko ajan pienten lasten kanssa kotona, että saa edes pienen hengähdyshetken. Minä olen työssä käyvä äiti, mutta kyllä minä silloin tällöin nautin, jos pääsen uimaan tai lenkille ilman lasta, en siis tarkoita mitään parin viikon etelänlomia....en minä sen kummemmin osaa olla tästä mitään mieltä. Hyvä, että olet löytänyt hoitajan, että jaksat eteenpäin.

Vierailija
2/2 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo kuulosti vähän omituiselta. Siis sähän olet " sen tyypin" äiti! Aika kiva sen lapsen kannalta, jonka maailman tärkein ihminen oot sä.

Musta oikeastaan koko viesti kuulosti tosi ihmeelliseltä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla