Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Migreeni/jännityspäänsärky mistä apua?

Vierailija
09.04.2024 |

Kertokaapa te jotka olette saaneet hyvää kohtelua ja kunnolliset lääkkeet että mistä ne saitte?Itse käynyt julkisella ja aina naurettu päin naamaan ja kerrottu että syö buranaa. Itsellä käytännössä ainoa josta on koskaan ollut mitään pientä apua on ollut Panacod, jota hyvällä tuurilla pari kertaa saanut työterveydestä. Nyt ei työterveyttä ole joten pitäisi mennä omalla rahalla yksityiselle mutta hirvittää että tulee taas turha reissu. Päänsärkyä mulla on noin kerran kuussa mutta pahimmillaan se kestää sitten kolme päivää ja olen vuoteen oma enkä pääse edes töihin. Eli ei sitä lääkettä niin usein edes tarvitse mutta kun ne ei silti sitä halua määrätä koska kolmiolääke niin ajattelevat heti että tohon koukuttuu. Entäs mitä muita hyviä kohtauslääkkeitä olette saaneet? Yelp!!!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä migreenilääkkeet 

Vierailija
2/11 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus Miranax kohtauslääkkeenä. Lopulta sain migreenin estolääkkeeksi Triptylin pienellä annoksella. Se tehosi ja migreenit loppui. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalinen migreeni kestää yleensä 3 päivää eikä siihen ole mitään apua, en ainakaan ole itse saanut. Kohtaus alkaa lääkityksestä huolimatta. Jännityspäänsärkyyn auttaa puhelimen pois laitto. Pääsi painaa noin 5kg ja kun tuijotat puhelintasi niin niskasi on jatkuvassa jäänitystilassa. Sen saa parhaiten hoidettua pitämällä pään pystyasennossa kaiken aikaa ja sitten kääntää välillä päätä vasemmalla ja oikealle. Kääntää niin pitkälle kuin pystyy ja pitää siellä. Kun tuota teet jonkun aikaa niin säryt loppuu. Keppijumppa on hyvä lisä tuohon myös.

Vierailija
4/11 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa? Oletko varma, ettei ole hormonaalista päänsärkyä? Itselläni on kierron loppu- ja alkupäässä pää kipeä noin viikon verran. Ei auta liikunta tms. 

Vierailija
5/11 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi jännityspäänsärkyyn rullan muotoinen piikkimatto. Makaan joka ilta se niskan alla noin 10min.

Vierailija
6/11 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi jännityspäänsärkyyn rullan muotoinen piikkimatto. Makaan joka ilta se niskan alla noin 10min.

Oo, mistä tällaisia saa ostettua?

Vierailija
7/11 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siis ihan hyvin olla hormonaalinen syy, mutta joka tapauksessa itselle auttoi tuo Panacod mutta tuottahan ei edes kerran kuussa ilmeisesti kukaan lääkäri suosittele käytettäväksi eikä ainakaan ole hoitosuosotus mutta mulle se on auttanut niin onko tässä pakko sitten vaan kärsiä jos sitä ei saa eikä muuta pätevämpää löydy :/mutta pitää koittaa kysyä jotain kohtauslääkettä kun mitään estolääkettä en haluaisi syödä kun noita päänsärkyä ei vielä tuon useammin onneksi ole. Kiitos vastauksista ap

Vierailija
8/11 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä tiedät että on migreeniä?

Vierailija
9/11 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi migreeni/jännityspäänsärky, kun ovat ihan eri asioita?

Vierailija
10/11 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi jännityspäänsäryn ehkäisemiseen kipukoukku (kunnollinen, ei halpis versio).  Eka juttu mikä auttoi. Olin kokeillut tätä ennen särkylääkkeet, venyttelyt, sauvakävelyt, piikkimatot jne. 

Vierailija
11/11 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika neurologille tälle päivälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä