Muita, joilla vaikea tottua "käännettyyn" kellonaikaan?
Olen elänyt normaalissa rytmissä kellojen kääntämisen jälkeen, mutta aina tämä sama. Pää jotenkin sekaisin ja menee yllättävän kauan, että totun tähän aikaan edes jotenkin. Talviaika sopii jostakin syystä itselle paremmin.
Kommentit (25)
Ekat 2-3 päivää olivat kamalia, mutta nyt olen jo tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä hankalampaa se nukkuminen olisi jos olisi talviaika kesällä. Aurinko nousisi ihan helvetin aikaisin.
Elimistölle on helpompi herätä valoon, hankala saada nukahdettua valoisassa. Pimennysverhot blaablaa puolin ja toisin. Olen iltaihminen, se että joutuu heräämään pimeällä ja iltaisin on valoisaa tuhoaa nukkumiseni tehokkaasti. Jos tätä kesäaikaprseilyä ei lopeteta pian, tulen olemaan niissä sydänkohtauksen saaneissa, kun en saa nukuttua tarpeeksi.
Herätä aamulla klo 2 nousevaan aurinkoon? Suksi hiiteen.
Saada nukahdetuksi aamulla klo 2 ja herätä herätyskelloon aamulla klo 6, en jaksa suksia hiiteen, arkkuun tässä päädyn. Ja minulla on ne hiton pimennysverhot, mites sinulla? Suksi verhokauppaan jos ei ole.
Tänä vuonna on jotenkin normaaliakin pahempi. Viikko jo mennyt eikä keho totu. Ärsyttää kärsiä ihan turhan takia.
Eihän tuota kellojen siirtoa edes huomaa, ihme valitusta. Miten pärjäät lomareissuilla jos kello siirtyy 1-2h?
Miksi se ei ole kivaa herätä? Isänikin heräsi aamuneljältä ja jo kahdeksalta iltaisin oli umpiunessa, kuuden jälkeen jo pilkki. Hän nautti rytmistään, vaikka loppuperhe olikin iltapainotteisia. Puuhaili milloin mitäkin, keitteli kahvit ja puurot meille aamu-unisille. Eräs tuttu lähtee aamukuudelta uimahalliin, oltuaan jo toista tuntia hereillä.
Harvoin kuulen mitään muuta perustelua kesäajan suosimiselle, kuin että se nyt tuntuu kivemmalta, talviajasta ei varsinaisesti kerrota haittaa olevan. Kesäajan vastustajat puolestaan kertovat vakavista fyysisitä oireista, tilastotkin näyttävät sydänkohtausten lisääntyvän kesäaikaan siirtymisen jälkeisellä viikolla.