Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Tyttö pahoinpideltiin viime vuonna rajusti koulussa Vantaalla, teko uusittiin puolen vuoden jälkeen

Vierailija
08.04.2024 |

Tekijöinä kolme rinnakkaisluokan tyttöä. Uhrin äidin mukaan tyttö on psyykkisesti vahva eikä ole vielä murtunut, mutta hän on ollut surullinen ja kääntynyt sisäänpäin. Rikosilmoitukset eivät ole johtaneet mihinkään. Lopulta uhri joutui vaihtamaan koulua.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010337025.html

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Girl-power!

Paskanpower!

Vierailija
42/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakkaamisen lisäksi:

VÄKIVALTA on ollut myös pilkkaamista, ulossulkemista, uhkailua, perättömien asioiden levittämistä ja tarkoitushakuista mustamaalaamista esimerkiksi sosiaalisessa mediassa, äiti kertoo.

Lapsesta on tehty meemejä ja hänen nimissään on luotu valeprofiili Snapchatiin.

Halloweenina kun piti pukeutua, niin kiusaajat olivat pukeutuneet minun tyttärekseni.

Koulu ei kommentoi kurinpidollisista menettelyistään, ei siis tiedetä onko mitään tehty.

Itse ottaisin lapsen pois koulusta heti jos tietäisin että jonkinlaista kiusaamista häntä kohtaan on ollut ja sanon koululle että tulee takaisin sitten kun ovat varmistaneet ettei niin toiste käy. Lapselle on kiusaaminen paljon vahingollisempaa kuin se että jää opetuksessa jälkeen. 

Tässä voisi myös yrittää saada muun luokan mukaan. Toki voi olla hankalaa jos vain oma lapsi on maalitauluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus. Kiusaaminen on rikos!

Vierailija
44/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä muuttaisi Vantaalle. Enkä oikein ymmärrä mikä saa kantiksen sinne edes muuttamaan nykyään.

Tuskin sua siellä kaivataankaan eli taitaa vantaalaiset jäädä voitolle.

Vierailija
45/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu, kun ei ottanut mitään kantaa lapsen fyysisiin väkivallan jälkiin ja puheisiin kiusaamisesta, niin järjestin duunit siten että lähdin kouluun istumaan. Etätyö ja ymmärtäväinen pomo.

Alkuun napotin koko päivä vikassa pulpetissa. Sitten opettaja pyysi(!!!), että jos en tulis tunneille, vaan olisin käytävässä. Ok. 

Viikon olin tunnit käytävässä. Ikkunat luokkaan, että näin kuitenkin.

Sitten tein toisinaan random iskuja. En kertonut edes lapselle koska tuun.

Tuossa meni neljä viikkoa. Olen yhä valmis lähtemään, jos tarvetta tulee.

Tein raportin huomioistani. Rehtorille, luokaopelle,. Näin paljon kiusaamista sinä aikana. Ulkopuolellejättöä, lällättelyä, haukkumista, huitomista, tönimistä, jatkuvaa suun soittoa...pitkälti samat tyypit ja sitten heidän perseiden nuolijat.

Tuohon olin ympännyt sen koko solun luokat 3-4 yhteensä viisi.

Tyttäreni kiusaaminen loppui 90%sti, kun olin paikalla. Jotain pitää sietää, niin tulihan siitä hetkeksi huutelua, että missä äiti on? Toisinaan olin paikalla ja sitten vastasin, että tässähän mä.. mitäs?

En siellä muutenkaan istua napottanut kuin tuomionpäivän enkeli, vaan yritin olla siinä touhussa mukana miten pystyin. Eli kuuntelin muksuja, järjestelin paikkoja, jelppasin välkkävalvonnassa ja ruokailuissa.

Moni koulun aikuinen kiitteli mun läsnäoloa. Ainoa joka ei tykännyt oli ope. Vaikka yritin selittää, etten mä siellä hänen opetuksiaan ole arvostelemassa.. otti kuitenkin henkkoht.

Rehtori otti raporttini vakavasti. Kiusaaminen ja kaikkinen nahistelu väheni huomattavasti koko solussa. 

Toivottavasti tämä vähän selkeytti kouluarkea. Lähden toistekin.. ja yksi keino on, että en päästä tyttöä kouluun. Kotikoulu on vaihtoehto. Selittämättömästi silmämustana hän ei enää koulusta kotiin tule.

Vierailija
46/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu tarvitsee oman Charles Bronsonin. Lisäksi Tiktoki ja Snapit pitäisi kieltää.

Vierailija
47/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä muuttaisi Vantaalle. Enkä oikein ymmärrä mikä saa kantiksen sinne edes muuttamaan nykyään.

Me muutettiin Töölöstä Asolaan 20 vuotta sitten. Enkä muuttas mitään. Lapset sai kasvaa luonnon helmassa, omakotitaloalueella. Mehän ei olla oltu edes ainoita. Upeet naapurit koostuu pitkän linjan vantaalaisista ja useista Helsinkilähtöisistä perheistä.

Me ei haluttu lapsia kasvattaa kiireen keskellä, meluisassa, kivikylässä. Miksi kukaan haluaisi?

Vierailija
48/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tytöillä kävi säkä,että kiusatun tytön vanhemmat ovat lainkuuliaisia.Kaikkien lasten vanhemmat eivät aina välttämättä ole, siinä saattaa tulla vähän roskaa silmään sitten kiusaajillekin.

Vierailija
49/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaa on suomen persreikä.

Vierailija
50/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva-koulu varmaan? Ei ole poliittista tahtoa puuttua. Jos kiusaajat ovat ei suomalaisia niin menee sormi suuhun 🥴

Vierailija
51/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajia ei saa päästää uhrin päälle kertaakaan. Eikä porukalla. Aikuisten pitää nyt herätä ja pitää asiat kunnossa. Jokaisella on oikeus koskemattomuuteen ja omaan tilaan. Onko koulut jo liian isoja ja levottomia. Missä on oma opettaja luokista. Miten kotiolot nuorilla ja lapsilla, vanhempien esimerkki ja kasvatus.

Vierailija
52/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat myös vastuuseen.

Miten helvetissä tämmönen on mahdollista jatkua ja jatkua vaan?? Eikö opet muka voi mitään?

Vierailija
53/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kannattaa kasvattaa landella. Täällä ei Mugabet eikä Fatimat hillu.

Vierailija
54/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajilla varmaan suoja väri. Ei opettajat voi puuttua!

Vierailija
55/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän tasoiset kiusaajat pitäisi ottaa huostaan ja sijoittaa eri paikkoihin mahdollisimman kauas. Ihan itsensäkin takia jo.

Vierailija
56/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin on vain yksi keino. Itse lapsen vanhempana hakkaan kiusaajat. Siihen en tarvitse kenenkään lupaa.

Vierailija
57/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikulttuurisuus on rikkaus.

Miksi aina pitää vetää soppaan joku monikulttuurisuus? Mistä sinäkään tiedät mitä kulttuuria nuo edustaa? Osaa ihan tavalliset syntyperäiset suomalaisetkin kiusata esim Koskelan pojat.

58/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tytöt noin hulluja ennen vanhaan? Kävin yläasteen ysärin alussa suht isolla koululla ja en muista yhtään tyttöjen tappelua tai pahoinpitelyä. Olisin kyllä kuullut jos näin olisi käynyt. Pojat tappeli kyllä paljon ja ongelmaksi asti, mutta ei koskaan tytöt. Onko jotakin muuttunut?

Mä olin teini 1970-luvulla ja kävin koulua Suomen siihen aikaan suurimmassa koulussa (1200 oppilasta silloin) Vantaalla. Tyttöjen keskuudessa kiusaaminen oli enemmän sanallista sekä porukasta ulos jättämistä, mutta ei käytetty fyysistä väkivaltaa. Tappelut oli poikien juttuja. 

Vierailija
59/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kansa tiesi että on ainesta josta ei pahuus lähte edes piiskaamalla. Nyky-yhteiskunta tarjoaa näille paholaisille konvehteja ja terapiaa. Ei toimi.

Vierailija
60/64 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan minimissään tuo kolmen kopla pitäisi hajottaa 

Tämähän on ihan selvä juttu. Sen olisi pitänyt olla ensimmäinen toimi. Rehtorin valta olisi siihen riittänyt. Vai pelkäsikö rehtori tyttöjen vanhempia? Siinä tapauksessa hän on väärässä virassa. En tiedä, kunhan spekuloin. Miten voi olla mahdollista että kaksi pahaa pahoinpitelyä tapahtuu puolen vuoden välein ja siinä välissä jatkuvaa psyykkaamista. Koko koulu on tiennyt sen, uhri jätettiin yksin. Ja sitten piti vaihtaa koulua. On kyllä paska tuon koulun johtokin. Vai oliko nämä jotakin paremman perheen lapsia, niillähän on aina ollut erityissuojelus.

Rehtorit usein pelkää oman ja koulun maineen menettämistä ja sitä kautta vaikutusta omaan urakehitykseen. Oman lapseni isossa koulussa naisrehtorin "toimenpide" kiusaamiseen oli lähettää kiusatulle kortti "olet kiva".