HS: Tyttö pahoinpideltiin viime vuonna rajusti koulussa Vantaalla, teko uusittiin puolen vuoden jälkeen
Tekijöinä kolme rinnakkaisluokan tyttöä. Uhrin äidin mukaan tyttö on psyykkisesti vahva eikä ole vielä murtunut, mutta hän on ollut surullinen ja kääntynyt sisäänpäin. Rikosilmoitukset eivät ole johtaneet mihinkään. Lopulta uhri joutui vaihtamaan koulua.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010337025.html
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Oliko tytöt noin hulluja ennen vanhaan? Kävin yläasteen ysärin alussa suht isolla koululla ja en muista yhtään tyttöjen tappelua tai pahoinpitelyä. Olisin kyllä kuullut jos näin olisi käynyt. Pojat tappeli kyllä paljon ja ongelmaksi asti, mutta ei koskaan tytöt. Onko jotakin muuttunut?
On niitä ollut pahoja tyttöjä ennenkin. Tyttöporukoita. 80-luvulla ainakin. Omakohtaisella kokemuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tytöt noin hulluja ennen vanhaan? Kävin yläasteen ysärin alussa suht isolla koululla ja en muista yhtään tyttöjen tappelua tai pahoinpitelyä. Olisin kyllä kuullut jos näin olisi käynyt. Pojat tappeli kyllä paljon ja ongelmaksi asti, mutta ei koskaan tytöt. Onko jotakin muuttunut?
Ei ole mikään muuttunut. Minut on hakattu yläasteella eikä silloin tehty yhtään mitään. Mitään keskusteluja ei käyty. Hakkaaja oli sankari.
nykyään sentään yritetään jotain auttaa, sillin ainoa vaihtoehto oli kestää.
Poikien maailmassa tämä oli ihan normaalia, mutta harvemmin itsekään muistan että tytöt olisi toisiaan hakanneet. Enemmän se oli sellaista ulossulkemista jne. Tästä on toki 30 vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole lapsia. Käyttäytyisin varmaan väkivaltaisesti itse jos lapseni joutuisi tuollaisen kohteeksi. Saattaisin sortua pahaan ylilyöntiin. Onneksi ei ole lapsia.
Mulla sama homma paitsi että mulla on 2 lasta ja hyvin todennäköistä on et sortuisin ylilyöntiin jos jompi kumpi lapsista joutuisi kiusatuksi mutta kiusaaminen loppuisi varmasti siihen paikkaan.
Opetusministeri vaihtoon. Muutenkaan kahta viimeistä opetusministeriä ei ole kiinnostanut kuin ruotsinkieliset koulut ja pakkoruotsin lisääminen.
Ps.Saisi laittaa myös hautakivihampaansa kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihan minimissään tuo kolmen kopla pitäisi hajottaa
Tämähän on ihan selvä juttu. Sen olisi pitänyt olla ensimmäinen toimi. Rehtorin valta olisi siihen riittänyt. Vai pelkäsikö rehtori tyttöjen vanhempia? Siinä tapauksessa hän on väärässä virassa. En tiedä, kunhan spekuloin. Miten voi olla mahdollista että kaksi pahaa pahoinpitelyä tapahtuu puolen vuoden välein ja siinä välissä jatkuvaa psyykkaamista. Koko koulu on tiennyt sen, uhri jätettiin yksin. Ja sitten piti vaihtaa koulua. On kyllä paska tuon koulun johtokin. Vai oliko nämä jotakin paremman perheen lapsia, niillähän on aina ollut erityissuojelus.
Vierailija kirjoitti:
Itse jos kiusatun vanhempi olisin niin olisin lopettanut kiusaamisen heti ekan kerran jälkeen ainakin siten että olisin tehnyt selväksi kiusaajille että mitä tapahtuu jos toistuu koska tiedän ettei rikosilmoitukset.johda mihinkään. Onneksi meidän lapsia ei ole kiusattu niin en ole joutunut toimimaan ja toivon etten koskaan joudu mutta jos tilanne sitä vaatii niin toki toimin.
Niin se on nyt helppo sanoa mutta kun kohdalla osuu ei olekkaan niin helppoa.Mitä aijot tehdä vetää niitä turpaanko?Se on ainoa miten sen saa loppumaan ja itse saat rangaistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Hakkaamisen lisäksi:
VÄKIVALTA on ollut myös pilkkaamista, ulossulkemista, uhkailua, perättömien asioiden levittämistä ja tarkoitushakuista mustamaalaamista esimerkiksi sosiaalisessa mediassa, äiti kertoo.
Lapsesta on tehty meemejä ja hänen nimissään on luotu valeprofiili Snapchatiin.
Halloweenina kun piti pukeutua, niin kiusaajat olivat pukeutuneet minun tyttärekseni.
Koulu ei kommentoi kurinpidollisista menettelyistään, ei siis tiedetä onko mitään tehty.
Tuo että ovat pukeutuneet kaikki kolme yhdessä uhriksi kertoo sadismista. Ja se kertoo myös siitä, että saattavat olla jotakin rikkaan perheen lapsia. On ollut varaa ja malttia oikein suunnitella kostyymi. Kukahan noista oli se pääpsyko joka suunnitteli ja organisoi homman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään muuttunut. Minut on hakattu yläasteella eikä silloin tehty yhtään mitään. Mitään keskusteluja ei käyty. Hakkaaja oli sankari.
Niin, se oli kiusatun oma vika kun oli sellainen heikko surkimus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikien maailmassa tämä oli ihan normaalia, mutta harvemmin itsekään muistan että tytöt olisi toisiaan hakanneet. Enemmän se oli sellaista ulossulkemista jne. Tästä on toki 30 vuotta aikaa.
Minun tapaus 80-luvulta. Ja tyttöporukka asialla. Nyt kun muistan niin tuon porukan johtaja tyttö otti aina uhreikseen jonkun ja ainakin 2 muuta pahoinpiteli.
Suomessa uhrin asema on todella heikko, oikeudet on tekijän puolella, valtio kustantaa kaikki, asianajajaa myöten. Muistakaa ainakin, että älkää koskaan puuttuko mihinkään kahinaan, poistukaa paikalta, muuten yhden uhrin sijasta on kaksi uhria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan minimissään tuo kolmen kopla pitäisi hajottaa
Tämähän on ihan selvä juttu. Sen olisi pitänyt olla ensimmäinen toimi. Rehtorin valta olisi siihen riittänyt. Vai pelkäsikö rehtori tyttöjen vanhempia? Siinä tapauksessa hän on väärässä virassa. En tiedä, kunhan spekuloin. Miten voi olla mahdollista että kaksi pahaa pahoinpitelyä tapahtuu puolen vuoden välein ja siinä välissä jatkuvaa psyykkaamista. Koko koulu on tiennyt sen, uhri jätettiin yksin. Ja sitten piti vaihtaa koulua. On kyllä paska tuon koulun johtokin. Vai oliko nämä jotakin paremman perheen lapsia, niillähän on aina ollut erityissuojelus.
Minä olin yläasteen pienellä luokalla missä innostuttiin sitten ryhmäytymään oikein kunnolla. Tästä seuraisi, kun tyhmiä teinejä oltiin, että koko luokka yhdessä alkoi kiusata opettajia. Ei mennyt edes seitsemättä luokkaa loppuun kun alettiin uhkailla että meidät erotetaan toisistamme jakamalla toisille luokille. Eli mahdollista se omasta porukasta erottaminen olisi mutta kai se sitten ei kiinnosta kun kohteena lapsi eikä opettaja kun sitä ei käytetä keinona.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa uhrin asema on todella heikko, oikeudet on tekijän puolella, valtio kustantaa kaikki, asianajajaa myöten. Muistakaa ainakin, että älkää koskaan puuttuko mihinkään kahinaan, poistukaa paikalta, muuten yhden uhrin sijasta on kaksi uhria.
Niin kauan kuin kukaan ei puutu saavat kiusaajat rellestää ja tekevät mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kasarilla tytöt eivät olleet fyysisesti väkivaltaisia. Jos joku tyttö olisi alkanut heilua nyrkeillä tai potkia, häntä olisi karsastettu ja vältelty. Väkivaltaisuus olisi ollut sosiaalinen kuolema. Sanon tämän, vaikka kuuluin itse vähän rajumpaan ryhmään. Väkivalta oli ehdoton no no.
Mä en pysty mitenkään selittää tätä nykyistä väkivaltatrendiä, sydämettömyyttä ja tappotarkoituksella toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasarilla tytöt eivät olleet fyysisesti väkivaltaisia. Jos joku tyttö olisi alkanut heilua nyrkeillä tai potkia, häntä olisi karsastettu ja vältelty. Väkivaltaisuus olisi ollut sosiaalinen kuolema. Sanon tämän, vaikka kuuluin itse vähän rajumpaan ryhmään. Väkivalta oli ehdoton no no.
Mä en pysty mitenkään selittää tätä nykyistä väkivaltatrendiä, sydämettömyyttä ja tappotarkoituksella toimintaa.
Juuri näin, ihan sama muistikuva tuolta ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Itse jos kiusatun vanhempi olisin niin olisin lopettanut kiusaamisen heti ekan kerran jälkeen ainakin siten että olisin tehnyt selväksi kiusaajille että mitä tapahtuu jos toistuu koska tiedän ettei rikosilmoitukset.johda mihinkään. Onneksi meidän lapsia ei ole kiusattu niin en ole joutunut toimimaan ja toivon etten koskaan joudu mutta jos tilanne sitä vaatii niin toki toimin.
Hui, nyt pelottaa 🤣😂🤣
Vierailija kirjoitti:
No eikös Vantaa ole Helsingin roskalähiö. Mitä muuta voi wt ihmisiltä odottaa?
Vantaalla asuu paljon fiksua porukkaa. Valitettavasti aina on ollut kiusaajia, jotka aina silloin tällöin "pääsevät" lehtien palstoille.
Vierailija kirjoitti:
Opetusministeri vaihtoon. Muutenkaan kahta viimeistä opetusministeriä ei ole kiinnostanut kuin ruotsinkieliset koulut ja pakkoruotsin lisääminen.
Ps.Saisi laittaa myös hautakivihampaansa kuntoon.
Terv. Kiusaaja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikulttuurisuus on rikkaus.
Hienoa, että osaat kirjoittaa kolme sanaa. Näitä sanoja, nimenomaan tässä järjestyksessä, ei kukaan ole vielä koskaan kirjoittanut.
En ihmettele tuota kommenttia. Vantaalla on pk-seudusta eniten mmuuuuttajia. Eikä ne aina tuo hyvää mukanaan.
Tuoko ne koskaan mitään hyvää mukanaan?
Pahoinvointia on ollut joka puolella niin kauan kuin ihmisiä on ollut ja tulee aina olemaan.
En ikinä muuttaisi Vantaalle. Enkä oikein ymmärrä mikä saa kantiksen sinne edes muuttamaan nykyään.
Ei kotikutoiset kiusaa ollenkaan? Todella typerä kommentti sinulta!