Suomessa ei osata ommella kansainvälisen tason verhoja. Esim vainea löytää ketään joka osaa tehdä Austrian Blinds tai French Bouillonné
Meillä verhot on marimekon tai vallilan painokuosit.
Olemme sisustamisen kehitysmaa.
Kommentit (36)
Vallilaverho-kouvolatukkamammat suuttui aloituksesta 😂
Hyacinth Bucket ja kansainväliset verhot?
Toivottavasti olet tajunnut ostaa kangasta tarpeeksi ja se on oikeanlaista.
Pakkohan se oli googlata. Ei olisi kannattanut 🤢😂😂
Jos et osaa ommella itse, googlaa. Mä löysin heti Helsingistä ompelimoita jotka tekevät sisustusompelua asiakkaan toiveiden mukaan.
Noita kasariverhoja on kierrätyskeskuksissa.
Kun olin lapsi, niin mun äiti ompeli tommosia verhoja. Eikä ole edes ompelija. Muistaakseni tähän on olemassa sellainen nauha, joka ommellaan kankaaseen ja sitten sen avulla rypytetään kangas.
Mä kyllä luulen, että jos jostain ylipäänsä löydät ompelijan, niin hän osaa sulle kyllä puhviverhot ommella.
Suomalaiset vaan ei yleensä tykkää tuollaisista verhoista. Meillä ei ole verhoja laisinkaan meidän 300 neliön kodissa. Sälekaihtimet riittää valon blokkaamiseen jos siihen on tarve.
Mutta ymmärrän, että joku haluaa tuon tyyliset verhot. Jokainen ompeli osaa varmasti tehdä ne kun viet kankaan ja kuvia valmiista verhosta siinä ympäristössä, mikä vastaa tyyliäsi tai vaikka kuva kodistasi. Laita vain kyselyä muutamaan ompelimoon kuvien kera, niin sieltä kyllä selviää kuka on valmis tarttumaan haasteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa ulkomailta niin saat mieleisesi. Mä olen tilannut Kauko-Idästä silkkivuorelliset jakardi-verhot, kun ei täältä sellaisia saa.
Joo tai Ranskasta tai Englannista. Tiedän. Mut nyt olisi oma kangas, jolle etsin tekijää pk-seudulta.
ap
Sulla on varmasti luurissa netti, joten etsit sieltä kuvat mitä tahdot. Sitten vain otat lähiseudun ompelijoihin yhteyttä ja kysyt kuka osaa tehdä puhviverhot tmv:t.Ne eivät oikeasti ole vaikeat tehdä. Jopa itsekin pystyisit, jos omistat ompelukoneen.
No tätä jäin miettimään kun mä, joka en oikeasti edes osaa ommella kunnolla, osasin ohjeiden avulla ommella tuollaiset puhviverhot. Kangaskin oli ihan Suomesta ostettua, ei ollut kyllä Marmekkoa eikä Vallilaa. Joku ranskalainen merkki oli, Stockalta ostin.
Printtikankaiselle tulisi tehdä vuori, sitä meillä ei osata vaan ne marimekot vallilat ripustetaan sellaisinaan.
Ei ihme, jos kukaan ei "osaa", jos ap menee kyselemään noille englanninkielisillä termeillä. Puhu suomea niin varmasti joku osaa tehdä. Voit sitten sinne omaan instagramiisi kirjoittaa että sinulla on Austrian Blindsit.
Amerikkalaiset ymmärtää verhojen päälle, eivät ole ihan niin pömpöösiä kuin pahimmillaan esim. Englannissa, tv-sarjoja voi katsoa myös sisustuksen kannalta.
Olisipa itselläkin tuollaiset "huolet".
ulkomailla niillä ei ole kunnon lämmitystä taloissa talvella niin siksi ne käyttää sellaisia "raskaan sarjan" verhoja joita ap ny täyttää hienoja ilmaisuja ettei osaa niitä edes lausua
Vierailija kirjoitti:
Printtikankaiselle tulisi tehdä vuori, sitä meillä ei osata vaan ne marimekot vallilat ripustetaan sellaisinaan.
Tämä on niin totta! Verhoissa pitää melkein aina olla vuori, jollei kangas ole todella paksua. Vuori lisää verhoon volyymiä ja verho laskeutuu kauniimmin. Tätä ei Suomessa tosiaankaan osata, vallilat ja marimekot vaan ikkunaan roikkumaan sellaisenaan.
Toinen mitä täällä ei osata, on kunnon rypytykset. Ne pitää todella ommella verhokujaan, että verhot näyttää kauniilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta! Verhoissa pitää melkein aina olla vuori, jollei kangas ole todella paksua. Vuori lisää verhoon volyymiä ja verho laskeutuu kauniimmin. Tätä ei Suomessa tosiaankaan osata, vallilat ja marimekot vaan ikkunaan roikkumaan sellaisenaan.
Toinen mitä täällä ei osata, on kunnon rypytykset. Ne pitää todella ommella verhokujaan, että verhot näyttää kauniilta.
Rypytysnauhan ompelu ei ole rakettitiedettä. Tosin kyllä kunnon ompelutarvikekauppoja ei ole.
Eihän noiden ompeleminen ole ongelma, ongelmana on asiakas, joka ei suostu maksamaan työstä. Kangas voi maksaa hyvinkin 1000 e, mutta sitten ompelu saisi maksaa max 50 e. Ehei, ompelutyölle tulee hintaa jopa enemmän kuin mitä on kankaasta maksettu, mutta juuri tuossa halutaan säästää.