Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö 50 min koneen vaihtoon Schipholissa

Vierailija
07.04.2024 |

Liput ostettu KLM:ltä ja jatkolento myös KLM:n. Mihin terminaaliin KLM laskeutuu Amsterdamissa ja lähteekö samasta terminaalista. Kyseessä Euroopan sisäinen lento. Miten löytää oikea portti? Onneksi ruumatavaraa ei ole. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti

Vierailija
2/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tiukkaa tekee. Se on iso ja ruuhkainen kenttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lennän Schipholin kautta työni vuoksi jatkuvasti. Mutta tiukkaa tekee 50 min vaihto vaikka olisi EU:n sisäinen lento eikä tarvitse mennä passintarkastuksen läpi. 

Koneiden boardaus alkaa 30 min ennen lähtöä eli sulla on 20 min aikaa löytää portti. Kenttä on todella suuri joten tarkasta etukäteen mistä terminaalista jatkolento on. Eikä tuo vaihtoväli kestä yhtään jos eka lento on myöhässä. 

itse pyysin jatkolennon vähintään 1,5 tunnin vaihdolla.

Vierailija
4/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kyllä, kun vaihto Euroopan sisäiselle lennolle. On yksi selkeimmistä lentokentistä, Suomesta lennot yleensä C-terminaaliin, mistä hyvät ohjeistukset kaikkialle.

Vierailija
5/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä on jo kerrottu, kenttä on valtava. Tutustu netin kautta kenttään. Jos käy huonosti, joudut sananmukaisesti juoksemaan seuraavalle portille.

Vierailija
6/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä. Aiempi lento voi myös olla myöhässä, ota se huomioon.

Vierailija
7/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos tuolla niin, että joissakin vaihdoissa täytyy jopa matkata junalla muutama minuutti terminaalista toiseen? Jollakin Keski-Euroopan kentällä tuollaisenkin joskus koin.

Vierailija
8/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti riittää, jos eka lento on ajoissa. Jos myöhässä, ei riitä.

Vierailija
9/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt tutustua Scipholin karttaan. Mistä terminaalista Schipolista lennot lähtevät Portoon, Portugaliin? Ja mihin ne laskeutuvat Suomesta? Kyseessä siis KLM.

Vierailija
10/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lennän Schipholin kautta työni vuoksi jatkuvasti. Mutta tiukkaa tekee 50 min vaihto vaikka olisi EU:n sisäinen lento eikä tarvitse mennä passintarkastuksen läpi. 

Koneiden boardaus alkaa 30 min ennen lähtöä eli sulla on 20 min aikaa löytää portti. Kenttä on todella suuri joten tarkasta etukäteen mistä terminaalista jatkolento on. Eikä tuo vaihtoväli kestä yhtään jos eka lento on myöhässä. 

itse pyysin jatkolennon vähintään 1,5 tunnin vaihdolla.

Ei portilla tarvitse olla tasan sillä minuutilla kun bordaus alkaa.

Vierailija
11/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ostettu yhdellä lipulla niin KLM hoitaa sun korvaavan jatkon tarvittaessa.

Jos ostit liput erikseen, olet oman onnesi varassa.

Vierailija
12/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, mutta juosta pitää. Ja matkalaukku ei välttämättä ehdi.

Vierailija
13/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka on ostettu yhdellä lipulla.

Vierailija
14/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin käsimatkatavarat. Ap

Vierailija
15/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matka on ostettu yhdellä lipulla.

Sitten ne todennäköisesti jopa odottaa.

Vierailija
16/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan riittävä vaihtoaika, kun koko matka eli molemmat lennot tilattu klm:ltä. Mikäli tulee myöhästymisiä, kantaa klm vastuun koko matkasta. Mikäli olisi vaihto toisen lentoyhtiön koneeseen erikseen ostetulla lipulla, en uskaltaisi ottaa noin tiukkaa vaihtoaikataulua. Olen monesti vaihtanut klm:llä schipholissa toiseen klm:n koneeseen ja vain kerran lähti kone Vantaalta 2 tuntia myöhässä ja myöhästyin aiotulta jatkolennolta mutta klm hoiti asian tosi hienosti.

Vierailija
17/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 minuutin marginaalilla tehtiin Schipholissa vaihto lasten kanssa reissatessa juuri tänä vuonna. Hyvin ehdittiin kaikki, paitsi matkalaukku. Kannattaa kysyä apua henkilökunnalta, jos on epävarma suunnasta. Opastetauluja ei ole ihan joka paikassa.

Vierailija
18/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtevätkö ja saapuvatko KLM:n koneet mahdollisesti samasta terminaalista, ja tämä nimenomainen lento? Jos niin on, niin sehän helpottaa Ap:ta paljon.

Vierailija
19/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä, itse peruisin koko matkan

Vierailija
20/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtevätkö ja saapuvatko KLM:n koneet mahdollisesti samasta terminaalista, ja tämä nimenomainen lento? Jos niin on, niin sehän helpottaa Ap:ta paljon.

Ei kai siellä ole kuin yksi terminaali?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan