Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjois-Karjalaisista ihmisistä saa mitään irti! En kestä enää

Vierailija
07.04.2024 |

Eteenpäin menevä keskustelu täysin mahdotonta. Ne vain toistaa hieman eri sanoin saman asian, jonka juuri äsken sanoit. Ja yhteen väliin "tokkopa tuo tointtaa."

Ja toiseen väliin "hehheh hohhoh heehheh".

Kokemuksia?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Joensuulaiset on ainakin mukavaa sakkia. Ei ole tarvinnut ikinä mitään nyhtää.

Vierailija
22/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ajelin Imatralle työkeikalle ja kouvolan kohdilla soittelin majapaikkaan ihan vaan sellaisen varmistus soiton että ollaan matkalla ja kauanko suunbilleen kestää. Rouva siellä puhelimen toisessa päässä puhua pälkäytti kaks tuntia yhteen menoon, olin lappeenrannan kohdalla kun löin luurin kiinni että ollaan kohta muutenkin perillä. Ei mitään asiaa, kunhan puhu, minun täysin tuntemattoman hitaan hämäläisen kanssa. Yritin sitä puhelua kohteliaasti lopetella moneen kertaan mutta toinen vaan höpöttää.

Toi on Etelä-Karjalaa, eri seutu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiolaiset on tosiaan rasittavia. Tai voipi olla tai olla olemattakin. Ihme porukkaa.

Vierailija
24/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin työskentelen pohjoiskarjalaisten kanssa kuin varsinaissuomalaisten.

T: Eteläpohjalainen

Vierailija
25/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan pidä kysellä itsestään selvyyksiä, kuten syökö kala. Miten se muuten elää

Vierailija
26/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin työskentelen pohjoiskarjalaisten kanssa kuin varsinaissuomalaisten.

T: Eteläpohjalainen

Pohjalaisilla menee rehellisyys ja rehentely usein sekaisin keskenään

Vierailija
27/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ajelin Imatralle työkeikalle ja kouvolan kohdilla soittelin majapaikkaan ihan vaan sellaisen varmistus soiton että ollaan matkalla ja kauanko suunbilleen kestää. Rouva siellä puhelimen toisessa päässä puhua pälkäytti kaks tuntia yhteen menoon, olin lappeenrannan kohdalla kun löin luurin kiinni että ollaan kohta muutenkin perillä. Ei mitään asiaa, kunhan puhu, minun täysin tuntemattoman hitaan hämäläisen kanssa. Yritin sitä puhelua kohteliaasti lopetella moneen kertaan mutta toinen vaan höpöttää.

Toi on Etelä-Karjalaa, eri seutu. 

Ihan sama

Vierailija
28/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne ala imijöille avautumaan. Viisaita ovat.

Vierailija
29/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopiolaiset on tosiaan rasittavia. Tai voipi olla tai olla olemattakin. Ihme porukkaa.

Mittee työ sanoja? Tämän pittää olla erreys!

Vierailija
30/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vitsi, kun täältä mualaiskylältä lähti nainen etelään ja viikon päästä tuli takaisin. Ensimmäisenä osotti lehmää ja kysy mikä toi on

Vierailija
31/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös kysymyksiin vastaavat siten, että saa ns. nyhtää. Siis jokainen detalji pitää kysyä erikseen suoraan, jos haluaa vastauksia. 

Mulla päinvastainen kokemus. Alkavat heti laverrella asiasta ja sen vierestä pitkällisesti ja turhien yksityiskohtien kera. 

Vierailija
32/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaiset tietää tarkan määrän paljonko riisejä laitetaan jos Kallaveteen keittäisi riisipuuron

Vierailija
33/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin VASTAAVAT JOTAIN !

Toisin kuin stadilaiset, jotka eivät KATSO TARPEELLISEKSI ALENTUA sanomaan yhtään mitään tuntemattomille.

Vierailija
34/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toinna vastata tähän

Vierailija
35/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudellamaalla  asuu:  ylpeitä mykkiä ja  kylmiä  tyyppejä.

Vierailija
36/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koolla on porukka länsisuomalaisia ja yksi itäsuomalainen, niin ilta menee näin. Itäsuomalainen puhuu ja puhuu, ja toiset kuuntelevat ja odottavat kohteliaasti, että hän saa sanottavansa sanottua. Tunnin kuluttua puhe yhä jatkuu mutta muut oven jo niin uupuneita, etteivät jaksa enää itse sanoa mitään. Nämä on näitä kulttuurieroja. 

Vierailija
37/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun koolla on porukka länsisuomalaisia ja yksi itäsuomalainen, niin ilta menee näin. Itäsuomalainen puhuu ja puhuu, ja toiset kuuntelevat ja odottavat kohteliaasti, että hän saa sanottavansa sanottua. Tunnin kuluttua puhe yhä jatkuu mutta muut oven jo niin uupuneita, etteivät jaksa enää itse sanoa mitään. Nämä on näitä kulttuurieroja. 

Totta! Se menee juuri noin. Siihen on vaan pakko alkaa puhumaan päälle. Ja sitten on vaikeaa seurata kahta keskustelua samaan aikaan

Vierailija
38/49 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän nopeasti näköjään katoaa yhteys kotiseutuun. Tässä lähellä on kesäpaikkana enää suvun vanha kotipaikka, Espoossa nykyään ovat. Lapsenlapset jo puhuttelee suurinpiirtein idiootteina paikallisia asukkaita ja täällä tehtäviä töitä.

Vierailija
39/49 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up238

Vierailija
40/49 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Joensuussa kerran sukuloimassa. Mikä kulttuurishokki se olikaan kun jatkuvasti joku tuiki tuntematon outoa murretta vääntävä hyyppä oli hölöttämässä jotain korvan juuressa. 

Valehtelet. Ei täällä tuntemattomille puhuta. Hyvin kyräilevää ja sisäänpäinlämpiävää porukkaa. Opiskelijat ja ns junantuomat eri asia. Ja olen asunut täällä yli 36 vuotta. En tiedä miksi, työ ja lapset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä