Minut hälytettiin apuun, lapset sairaita ja tarvitsevat huomenna hoitoatätiä. Menin miniälle jo tänään, vaikka huomisesta puhe. Tunkeilinko?
Eli tarvitsivat lapsenvahtia työpäivän ajaksi. Liikuin kulmilla joten menin rimputtamaan kelloa ja sanoin, että vaikka puhuttiin huomisesta aamusta niin voin tulla jo tänään. Miniä oli todella yllättänyt, mutta päästi minut sisälle. Selitin, että jos olen yötä niin olen jo aamulla heti heidän käytettävissä, vaikka sovimmekin, että tulen huomenna klo 8.00.
Ajattelin, että tämä on iloinen yllätys. Vastaanotto olikin vähän nihkeä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Avun tarvitsija voi kyllä miettiä sitäkin että jos mummolle on helpompi tulla illalla, niin tulkoon sitten.
Ja avun tarjoaja voisi kysyä ensin, että jos tulisikin jo illalla, eikä paukata suoraan ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat vähintään rasittavalta jos et osaa sopia asioista heti suoraan vaan tee sopimuksiin muutoksia ihan mielesi mukaan.
Yhtälailla mummolle on herätä aikaisin, jos poika menee töihin 6 ja miniä klo 8, eli ap. olisi pitänyt tulla aamu varhain ja muuttaa rytmiään, onko esim. lääkitystä, joka vaatii säännöllisyyttä.
Ja muutenkin sairaanlapsen hoito eläkeläisiltä on kyseenalainen, koska lääketiett.fakta, heidän vastustuskyky alentunut ja sairastuvat itse helposti. Lähteä nyt tietentahtoen ottamaan sairaus itselleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko poikasi kuollut?
Ei todellakaan. Hän on menossa huomenna klo 6 töihin.
Ap
No asuuko se sitten eri osoitteessa? Kun miniän työ vaan menit.
Pitäisihän tuo etukäteen sopia. Kyllä meille ainakin saisi mielellään tulla yöksi ja, jos en itse tajua ehdottaa niin saa ehdottaa. Mutta etukäteen se on tehtävä eikä oven taakse ilmestymällä. Nykyään ei vain enää tehdä niin, sitä pidetään epäkohteliaana.
Kuiva tarina. Ei jaksa ap itsekään ottaa osaa keskusteluun. Täähän oli kuin märillä puilla sytytetty saunanpesä, ei syty, ei millään. Ei edes savuuta.
Ei asu. Samassa osoitteessa asuvat. Poikani oli mielissään tulostani. Tein hänelle iltapalaa ja leivoin pullaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat vähintään rasittavalta jos et osaa sopia asioista heti suoraan vaan tee sopimuksiin muutoksia ihan mielesi mukaan.
Yhtälailla mummolle on herätä aikaisin, jos poika menee töihin 6 ja miniä klo 8, eli ap. olisi pitänyt tulla aamu varhain ja muuttaa rytmiään, onko esim. lääkitystä, joka vaatii säännöllisyyttä.
Ja muutenkin sairaanlapsen hoito eläkeläisiltä on kyseenalainen, koska lääketiett.fakta, heidän vastustuskyky alentunut ja sairastuvat itse helposti. Lähteä nyt tietentahtoen ottamaan sairaus itselleen
Miniä menee töihin vasta klo 11. Eli hän on kotona pitkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei asu. Samassa osoitteessa asuvat. Poikani oli mielissään tulostani. Tein hänelle iltapalaa ja leivoin pullaa.
Ap
Mitäs mieltä vaimo oli. Oliko mielissään, kun änkesit hänen keittiöön sotkemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitäs mieltä vaimo oli. Oliko mielissään, kun änkesit hänen keittiöön sotkemaan?
Voi sua. Meillä toinen täti siivosi keittiötä ja toinen leipoi pullaa. Rentoa vierailua.
Asutko 200m päässä. Jos niin sitten mä kyllä joo
Provo. Sinähän oot niitten lasten mummo etkä mikään " hoitotäti".
Asuuko poikasi miniäsi kotona?