Pyjama: trikoota vai satiinia?
Kommentit (31)
Puuvillasatiini on paras materiaali, silitettynä tietenkin. Laadukkaat satiinipyjamat ovat vain nykyään kovin kalliita :(
Kaikki löytyy - puuvillasatiini on mukava iholle, trikoo on ihan kiva, erityisesti shortsiasuna, flanellia on ohutta ja paksua, talvella ihanan lämmin - minulla enemmän oloasuja, saunan jälkeen - voi avata ovenkin ja jutella vieraiden kanssa. Jos pyörii, nukkuminen mahdotonta, minä nukun pikkareilla.
Joitakin asioita on yleistetty ja hämärretty ja niin että tietämättömyys näyttäisi olevan "suosittua".
Puuvillaa mun yöpaidat. Yleensä puuvillatrikoota. "Satiinisia" mulla oli joskus lapsena, oli hirveitä, koska olivat polyesteriä ja siten hiostavia ja sähköisiä.
Polyesteri ei ole välttämättä se paras valinta ellei juuri hintaa katso, mutta esim. Finnwatchin selvityksissä näyttäisi kattavan käytettyjen materiaalien osalta maailman vaatemarkkinoista yli 50%, on asiaa toki muuallakin selvitetty.
100 % puuvillaneulosta, polviin asti ulottuva jättimäinen T-paita. Paras ikinä. Satiini on kauheaa ja flaneli liian hiostavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos hakukoneen kuvahakuun pistää trikoo, ei ihan hirveästi näy mitään yömallisia. Sikäli erikoinen asetelma.
laitapa
trikoo pyjama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hakukoneen kuvahakuun pistää trikoo, ei ihan hirveästi näy mitään yömallisia. Sikäli erikoinen asetelma.
laitapa
trikoo pyjama
Totta ne on ihan yleisiä.
Trikoo (ransk. tricot, kudontatyö) on koneellisesti tai käsin valmistettu tekstiilituote. Se muodostuu toisiinsa kiedotuista lankasilmukoista. Jos langat kulkevat tuotteessa pituussuunnassa, on kyseessä loimitrikoo. Jos langat kulkevat poikkisuunnassa, on kyseessä kudetrikoo.
Trikoo poikkeaa muista tekstiilikudoksista siinä, että se valmistetaan käyttämällä vain yhtä lankajärjestelmää. Trikookudoksen sidontatapa saa aikaan joustavuutta ja huokoisuutta, minkä takia trikoota käytetään erityisesti alusvaatteiden ja sukkien valmistukseen.
Ei kumpaakaan. Ei mitään.