Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyjama: trikoota vai satiinia?

Vierailija
07.04.2024 |

Vai peräti flanellia?

Mikå mielestäsi on mukavin?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan. Ei mitään.

Vierailija
22/31 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillasatiini on paras materiaali, silitettynä tietenkin. Laadukkaat satiinipyjamat ovat vain nykyään kovin kalliita :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki löytyy - puuvillasatiini on mukava iholle, trikoo on ihan kiva, erityisesti shortsiasuna, flanellia on ohutta ja paksua, talvella ihanan lämmin - minulla enemmän oloasuja, saunan jälkeen - voi avata ovenkin ja jutella vieraiden kanssa. Jos pyörii, nukkuminen mahdotonta, minä nukun pikkareilla.

Vierailija
24/31 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin asioita on yleistetty ja hämärretty ja niin että tietämättömyys näyttäisi olevan "suosittua".

Vierailija
25/31 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillaa mun yöpaidat. Yleensä puuvillatrikoota.  "Satiinisia" mulla oli joskus lapsena, oli hirveitä, koska olivat polyesteriä ja siten hiostavia ja sähköisiä.

Vierailija
26/31 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyesteri ei ole välttämättä se paras valinta ellei juuri hintaa katso, mutta esim. Finnwatchin selvityksissä näyttäisi kattavan käytettyjen materiaalien osalta maailman vaatemarkkinoista yli 50%, on asiaa toki muuallakin selvitetty.

Vierailija
27/31 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 % puuvillaneulosta, polviin asti ulottuva jättimäinen T-paita. Paras ikinä. Satiini on kauheaa ja flaneli liian hiostavaa.

Vierailija
28/31 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hakukoneen kuvahakuun pistää trikoo, ei ihan hirveästi näy mitään yömallisia. Sikäli erikoinen asetelma.

laitapa

trikoo pyjama

Vierailija
29/31 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hakukoneen kuvahakuun pistää trikoo, ei ihan hirveästi näy mitään yömallisia. Sikäli erikoinen asetelma.

laitapa

trikoo pyjama

Totta ne on ihan yleisiä.

Vierailija
30/31 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoo (ransk. tricot, kudontatyö) on koneellisesti tai käsin valmistettu tekstiilituote. Se muodostuu toisiinsa kiedotuista lankasilmukoista. Jos langat kulkevat tuotteessa pituussuunnassa, on kyseessä loimitrikoo. Jos langat kulkevat poikkisuunnassa, on kyseessä kudetrikoo.

Trikoo poikkeaa muista tekstiilikudoksista siinä, että se valmistetaan käyttämällä vain yhtä lankajärjestelmää. Trikookudoksen sidontatapa saa aikaan joustavuutta ja huokoisuutta, minkä takia trikoota käytetään erityisesti alusvaatteiden ja sukkien valmistukseen.

Vierailija
31/31 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satiini. En voi käyttää mitään kutiavaa.