Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haisee, koska ei peseydy eikä vaihda vaatteita

Vierailija
07.04.2024 |

Siinäpä se ongelma tiivistettynä. Olen sanonut asiasta nätisti ja rumasti, mutta mikään ei tuo muutosta tähän asiaan. Mikä auttaisi? 

Kyllähän mies siis käy suihkussa, mutta tyyliin kerran viikossa korkeintaan. Päällimmäiset vaatteet ei välttämättä vaihdu silloinkaan, kulkee useamman viikon samoilla hupparilla ja housuilla. Välillä jopa nukkuu vaatteet päällä. Toisinaan käyttää reilulla kädellä partavettä ym. - ilmeisesti hajun peittämiseen.

Hänellä on masennus, mutta työkykyyn se ei ole vaikuttanut, ulkoisesti ns. normaali. Vähän kyllä pohdin, että onko tuo masennus nyt oikea tai ainoa diagnoosi, tuntuu että olisi muutakin probleemaa hänellä. Mutta tuo peseytymättömyys alkaa olla jo hajuongelma, tuntuu että koko kämppä haisee likaiselle ihmiselle ja likaisille vaatteille..

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
22/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaikea jaksaa muutenkaan, niin tuo ei ole mikään ykköspriotireetti elämässä. Itsekään naisena en pesydy, jos ei ole töiden takia pakko. Se vaan vie liikaa energiaa. Ex- mies inhosi minua sen takia ja se vaan syvensi omaa epätoivoani ja uupumustani. Nyt olemme eronneet ja olen onnellinen, että saan olla kotonani ihan niin haiseva kuin huvittaa. Ehkäpä sopisin hyvin yhteen oman miehesi kanssa.

Ehkä sopisit. Mutta sen verran olen solidaarinen kanssasiskoja kohtaan, että en viitsi laittaa kiertoon ja kenenkään toisen naisen riesaksi. Pesemättömyys varmaan sinulle ok, mutta entä se jos mies sotkee, mutta ei osallistu siivoamiseen? Tai kun mies syö kaapit tyhjiksi, mutta ei koskaan käy ruokakaupassa? Tai entä kun joudut yksin kantamaan vastuun perheen taloudellisista asioista, kun toinen käyttää kaikki rahat itseensä? Ole hyvä, saat tulla hakemaan jos kelpaa 🤣

ap

Herää kysymys, miksi ihmeessä olet itse tuollaisen kanssa? Ihan solidaarisuudesta en kanssasiskona haluaisi, että sinäkään pilaat ja tuhlaat oman elämäsi. Toiset naiset osaavat kyllä ihan itse valita, mitä huolivat riesakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hielle haiseva mieheni tuli hikilenkiltä ja ei mennyt suihkuun. Nyt odottelee, että menisin viereensä. No en kyllä mene. 😅

Vierailija
24/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakota ukko muuttamaan käytöstään. Minulla oli masennus. Olin kuin ukkosi enkä käynyt suihkussa, nukuin vaatteet päällä, haisin. Koko kämppä haisi. Näistä ei puhuta tarpeeksi. Riskinä tällaisessa on, että iholle, vaatteisiin ja sitä kautta koko asuntoon pesiytyy sieni, bakteeri, home. Ja kun se on pesiytynyt, et saa ongelmaa enää pois. Vaatteet ja pyyhkeet ja tyynyliinaat ja kaikki, missä on kangasta tai ihoa, alkaa haista ällöttävälle. Se on ehkä se vanhojen ihmisten haju tai joku oma juttunsa. Joka tapauksessa vaiva on kammottava ja kiusallinen.

Joskus kämpässäni haisee sellainen ihmeellinen kimakka, vähän metallisen ja kalan hajun yhdistelmä. Joskus haisee sellainen vauvan maitopuklun ja jonkin hiivamaisen ja lämpimän yhdistelmä. Olen joutunut heittämään liki kaikki kangaiset juttuni pois. Viimeksi eilen kalliin päiväpeitteen.

Tätäkö ukkosi haluaa? Kun se juttu on levinnyt, ainoa tapa taistella vastaan on tuhota kaikki

Tekstiilit voi haista myös jos pesee liian viileässä. Peitot vähintään 60 asteessa, pyykin desinfiointiaine tarvittaessa.

Meillä haisi viimeksi oudolta eteisessä. Roskapussi oli vuotanut vähän, pisarakin maitoa alkaa haista. Älkää päästäkö mitään lääviä kehittymään.

Vierailija
25/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta en katsoisi hetkeäkään noin epähygieenistä ihmistä. 

Vierailija
26/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän harrasta seksiä hänen kanssaan tai suutele, halaile tms.? Lopeta. Lisäksi lopetat nukkumisen samassa sängyssä, jos tulee sinne likaisena, haisevana, päivävaatteissa tms. Hanki itsellesi oma sänky ja oma makuuhuone tai häädä äijä sohvalle. Kova kovaa vasten.

Toki jos mies ihmettelee, niin kerrot syyn: "Sinä olet likainen ja haiset. En halua olla lähelläsi. En halua seksiä törkypossun kanssa. En halua nukkua talilta, ulolta ja hieltä haisevan miehen vieressä. Haju tarttuu minuunkin, ja se vaikuttaa jopa asemaani työpaikalla." Tai jotain.

En harrasta, koska hän ei ole itse halunnut pariin vuoteen - hän ei kuulemma tarvitse. Siinähän onkin varmaan yksi syy pesemättömyyteen; oma haluttomuus ei ole ongelma, eikä siitä joudu keskustelemaan kun ei peseydy 🤔 Miehen omasta toiveesta on nukuttu eri huoneissa siitä lähtien, kun lapset olivat vauvoja. Eli aikasta monta vuotta. Ja ennen kuin joku kysyy, niin mies niitä lapsia halusi enemmän kuin minä.

ap

Vierailija
27/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille joillekin: ei ihan kaikkeen ole ainoa vaihtoehto erota. Ihan oikeasti. On ihmisen epäkypsyyttä aina olla kaikkeen pieneenkin täällä ulvomassa sitä, että miksi olet tuollaisen kanssa? Ap vaikuttaa täysipäiseltä, jopa huumorintajuiselta aikuiselta ihmiseltä. Eiköhän hän ole syystä ukkonsa kanssa, joten voisitteko keksiä jotain kehittävämpää sanottavaa kuin eroaminen.

Masennukselta vaikuttaa. Yksi juttu tuli mieleen: Steven Jobsin (Applen perustaja) omaelämäkerrassa kerrottiin, että hänkin oli haisuli. Ei käynyt suihkussa, jalat haisi hirveälle, uskoi itse vilpittömästi ettei haise. Työkaverit yökkäili hajun takia. Hänellä oli selvästi joku juttu, joka liittyi siihen, että isä hylkäsi hänet ja hänen äitinsä. Jokin syvä, siitä seurannut, koko elämän piinannut arvottomuuden tunne ja masennus, joka näkyi ulospäin huonona käytöksenä. Johtajanakin hän oli tosi kuspää välillä alaisilleen.

Ehkä miehelläsi on tosiaan masennusta johtuen jostain, mistä ikinä. Se vetää ihmisen lamaannukseen. Miksi yrittää mitään, kun olen tällainen jne.

Vierailija
28/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätä se aamuisin hyvissä ajoin ja patista suihkuun ennen töihinlähtöä, siitä saa oikeasti puhtia päivään ja virkistää mielenkin ja työkaveritkin suhtautuvat paremmin.

Vierailija
29/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset laita miehen vaatteita koneeseen?

Onko hänellä masennuksen lisäksi nepsy-tyyppisiä oireita tms?

Ei missään nimessä kannata ruveta aikuista miestä passaamaan.

Vierailija
30/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille joillekin: ei ihan kaikkeen ole ainoa vaihtoehto erota. Ihan oikeasti. On ihmisen epäkypsyyttä aina olla kaikkeen pieneenkin täällä ulvomassa sitä, että miksi olet tuollaisen kanssa? Ap vaikuttaa täysipäiseltä, jopa huumorintajuiselta aikuiselta ihmiseltä. Eiköhän hän ole syystä ukkonsa kanssa, joten voisitteko keksiä jotain kehittävämpää sanottavaa kuin eroaminen.

Ap paljasti yhdessä kommentissaan: "Pesemättömyys varmaan sinulle ok, mutta entä se jos mies sotkee, mutta ei osallistu siivoamiseen? Tai kun mies syö kaapit tyhjiksi, mutta ei koskaan käy ruokakaupassa? Tai entä kun joudut yksin kantamaan vastuun perheen taloudellisista asioista, kun toinen käyttää kaikki rahat itseensä? Ole hyvä, saat tulla hakemaan jos kelpaa"

Aika isoista ongelmista ja erittäin huonosta parisuhdedynamiikasta kyse, jos ap joutuu tekemään kaiken kotona ja mies vain haisee, sotkee ja elää itsekkäästi itseään varten. Ap on miehelle äiti. Mitä ap saa tuosta? Ei mieslapsi pysty tai halua antaa henkistä tukea tai rakkautta kumppanilleen. Taloudellinen tilannekin taitaa olla huonompi miehen kanssa kuin ilman?

Vierailija
31/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä:

Mielestäni ei ole minun tehtäväni huolehtia miestä hereille, suihkuun, pestä häntä. Jokaisen aikuisen tulee huolehtia ns. omista asioistaan. Ei täällä kukaan ole koskaan minunkaan asioistani huolehtinut.

Mielestäni en myöskään uhriudu. Minulle on hyvin selvää, että mies on tuollaiseksi muuttunut eikä ennalleen palaa vaikka miten houkuttelisi, käskisi tai passaisi. Miehen varaan ei nyt vain voi luottaa yhtään missään asiassa. Minulla on tässä oma kiva pikku elämä, hajuhaitat vain ovat alkaneet häiritsemään. Miestä myöskin häiritsee, kun puutun hänen asioihinsa (mm. hygienia, käytös, yleiset normit). Mutta jos on niin saamaton, ettei edes avioeroa saa vireille (ja saisi elää niinkuin haluaa), niin mielelläni olen ns. piikki pehvassa hänen loppuelämänsä ajan 🤣 Eihän tämä enää mikään parisuhde ole, mutta jos itse pärjää asian kanssa, niin väliäkö sillä?

ap

Vierailija
32/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika isoista ongelmista ja erittäin huonosta parisuhdedynamiikasta kyse, jos ap joutuu tekemään kaiken kotona ja mies

Tässä osuit oikeaan: kyllä, isoja ongelmia ja toimimaton parisuhde. Mutta jos asiaa on itsekseen pohtinut ja vaihtoehdot ovat joko elää tässä tai erota, niin onko aina pakko valita se norminmukainen eroaminen? Kun en todellakaan kaipaa ketään elämääni, joka tekisi minut onnelliseksi. Onnellisuus lähtee omasta itsestä ja omista teoista, ei siitä että joku tekee sen puolestasi. En nyt ehkä osaa tätä oikein sanoiksi muotoilla, mutta jos kykenee elämään omaa onnellista elämäänsä tässä eikä piittaa toisen aiheuttamasta p*skasta, niin haittaako se? En ole mielestäni uhriutunut, musertunut tai saanut mielenterveydellisiä ongelmia, vaikka suhteen tila on ollut tällainen jo useamman vuoden. 

ap

Vierailija
33/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies käy kyllä välillä suihkussa, muttei käytä dödöä ja on fyysisessä työssä.. Mitä tämmösille voi tehdä kun mikään ei auta, ja samassa sängyssä joutuu nukkumaan.

Miksi pitää nukkua samassa sängyssä?

Vierailija
34/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni käy suihkussa joka päivä ja pesee pyykkiä lähes joka päivä. Ei varmaan pidä mitään vaatetta koko päivää ja kalsarit vaihtuu joka päivä. Hyvätuoksuista miestä onkin ihanaa halata tai mieheni ei haise millekkään oikein. Ihan hajuton mies yleensä.

Vierailija
35/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko hajuhaitan ottaa puheeksi sillä kulmalla, että onko jokin käytännön seikka, joka vaikeuttaa suihkuun menoa? Itsellä on se, että suihkussa tulee niin kylmä! Sitten olin viikkotolkulla käymättä. Ratkaisuna oli lämmitin, jonka ostin ja sillä lämmitän suihkutilan lämpimäksi. Näin pukeutuminen ja riisuminen käy helposti. Oma lämmitin ei ole kosteiden tilojen lämmitin, joten en voi sitä suositella. Itse pistän sen aina pois päältä itse suihkun ajaksi, mutta kosteiden tilojen lämppäreitäkin on.

Kysy ukolta. On aivan totta, että jos haju jo käryää koko kämpässä, on iso riski, että asuntoonne pesiytyy hajuhaittaa yleisemminkin aiheuttavia ongelmia. Tämä ei ole vitsi vaan aivan totta. Myös tästä voi puhua ukon kanssa. Hän voi jopa ymmärtää, kun asiasta puhuu. Mistään masennuksista on tod.näk. sille turha sanoa, ihminen ei tajua, jos ei sitä itse huomaa. Tosin eihän se mahdotonta olisi, että hän hokaisi, jos asian ottaisi esiin. Voisi hokata ainakin sen, että hänen hajustaan ihmiset vetävät tuollaisia johtopäätöksiä, että hänellä on mielen ongelmia. Eihän kukaan halua sellaista viestiä muille, etenkään ulkopuolisille lähettää. Tämä voisi toimia motivaationa pitää itsensä neutraalin hajuisena.

Vierailija
36/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän harrasta seksiä hänen kanssaan tai suutele, halaile tms.? Lopeta. Lisäksi lopetat nukkumisen samassa sängyssä, jos tulee sinne likaisena, haisevana, päivävaatteissa tms. Hanki itsellesi oma sänky ja oma makuuhuone tai häädä äijä sohvalle. Kova kovaa vasten.

Toki jos mies ihmettelee, niin kerrot syyn: "Sinä olet likainen ja haiset. En halua olla lähelläsi. En halua seksiä törkypossun kanssa. En halua nukkua talilta, ulolta ja hieltä haisevan miehen vieressä. Haju tarttuu minuunkin, ja se vaikuttaa jopa asemaani työpaikalla." Tai jotain.

En harrasta, koska hän ei ole itse halunnut pariin vuoteen - hän ei kuulemma tarvitse. Siinähän onkin varmaan yksi syy pesemättömyyteen; oma haluttomuus ei ole ongelma, eikä siitä joudu keskustelemaan kun ei peseydy 🤔 Miehen omasta toiveesta on nukuttu eri huoneissa siitä lähtien, kun lapset olivat vauvoja. Eli aikasta monta

Miten tämä enää on parisuhde?

Vierailija
37/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä auta muu kuin pakottaa se suihkuun ja pesemään vaatteita. Itse en hyväksyisi jos mies ei kävisi suihkussa ja eikä pese vaatteita.

Vierailija
38/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai annette noille friikeille vielä pilluakin 🤢 Olette samanlaisia friikkejä kun tuollaisia hyysäätte.

Vierailija
39/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En harrasta, koska hän ei ole itse halunnut pariin vuoteen - hän ei kuulemma tarvitse. Siinähän onkin varmaan yksi syy pesemättömyyteen; oma haluttomuus ei ole ongelma, eikä siitä joudu keskustelemaan kun ei peseydy 🤔 Miehen omasta toiveesta on nukuttu eri huoneissa siitä lähtien, kun lapset olivat vauvoja. Eli aikasta monta

ja te olette vielä yhdessä koska?

Vierailija
40/51 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus hygieniatavat on kotoa opittu, ja niitä on vaikea muuttaa. Et myöskään voi rakkaudella parantaa ketään. Jos keskusteluyhteyttä ei ole, kirjoita sille viesti. 

Mieti myös mitä itse saat moisesta suhteesta. Oletko vain koska toivot olevasi tärkeä? Suhteet on monimutkainen kudelma toiveita, pelkoja ja odotuksia. Niin paljon rakkautta hukkaan heitetään.

Tämä on taas näitä asioita mitä todella toivoisin että vanhemmat opettaisivat lapsilleen, viimeistään teini-iässä kun alkavat haista.

Alusvaatteet vaihdetaan päivittäin, hampaat harjataan aamuin illoin,

Kainalo + alapesulla on pakko käydä päivittäin, suihku ei ole pakollinen mutta peseytyminen edes lavuaarissa on, hiukset voi pestä suihkussa sitten kun rasvoittuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän