Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teillä auttaa adhd-levottomuuteen?

Vierailija
07.04.2024 |

Mulla on lääkitys ja se auttaa mielestäni paljonkin, mutta silti tulee näitä olotiloja, jolloin henkisesti ahdistaa, kun on niin paljon ajatuksia ja samaan aikaan olo, ettei saa tehdyksi mitään

Puristaa rintaa ja ahdistaa. Haluaisi saada paljon aikaiseksi, mutta on asioita joihin ei voi vaikuttaa. Eikä tästä olotilasta pääse irti 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuksen iskiessä annan sen tulla. Yleensä se  takana on huoli tai pelko. Olen opetellut luottamaan, kaikki järjestyy.  Teen  itse sen mihin pystyn vaikuttamaan ja loput on Herran haltuun. Ahdistus hetket ovat vähentyneet. Ja kun se taas saapuu, ota  vastaan ja annan sen mennä.

Vierailija
2/6 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa liikunta, varsinkin ulkona oleminen, kun siellä on enemmän kohteita ja asioita johon "pystyn suuntaamaan huomiota" ja ruutuajan välttely. Välillä sorrun roikkumaan puhelimella ja se kyllä vaikuttaa tosi nopeasti olotilaan. Varsinkin somen selailu ja vaikka reelseissä roikkuminen saa aivot aivan järkyttäville kierroksille. Toki se on koukuttavaakin, kun tulee nopeasti vaihtuvaa sisältöä, niin voisin olla siellä syömättä ja juomatta tuntikausia. Parasta olis, kun pystyis elää ilman puhelinta kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän Hesarissa seurattiin psykiatrian osaston meininkiä ja siinä ilmeni kiinnostava yksityiskohta: kori, jossa erilaisia ärsykkeitä. Mm. turkinpippureita, sitruunamehua...kaikenlaisia, joista tulee nopeasti fyysinen reaktio. Se kuulemma saattaa lieventää ahdistuskohtausta.

Vierailija
4/6 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän Hesarissa seurattiin psykiatrian osaston meininkiä ja siinä ilmeni kiinnostava yksityiskohta: kori, jossa erilaisia ärsykkeitä. Mm. turkinpippureita, sitruunamehua...kaikenlaisia, joista tulee nopeasti fyysinen reaktio. Se kuulemma saattaa lieventää ahdistuskohtausta.

Totta. Somesta näin vinkin, että ahdistus- tai paniikkikohtaukseen saattaa auttaa todella kirpeät karkit. Video oli englanniksi, niillä on jotain karkkeja, joiden nimi on warheads. Ent tiedä onko sellaisia saatavilla täältä, mutta eiköhän jotain tarpeeksi kirpeitä löytyisi karkkihyllyltä.

Vierailija
5/6 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista.

Liikunta auttaa ja olen huomannut, että myös se jos antaa itselle luvan huolen tai muun tulla. Joskus on vain vaikea saada kiinni, että mistä ahdistus tulee, kun päässä vilisee niin paljon ajatuksia.

Ap

Vierailija
6/6 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona, mielellään luonnossa liikkuminen ja itselle mieluisan musiikin kuuntelu auttaa itselläni. Joskus myös tanssin tai laulan musiikkia kuunnellessa. Kaikki nämä irrottaa jotenkin siitä päänsisäisestä jumituksesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi