Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras tapa päästä eroon kasvojen karvoituksesta (naiselle)?

Vierailija
07.04.2024 |

Tässä keski-ikää lähestyessä (olen 43v nainen) on kasvoihin alkanut kasvaa kovia karvoja (leukaan, pulisonkien tienoille) joita sokeroinnin yhteydessä olen vedätyttänyt pois. Olen nyt kuitenkin miettinyt että olisiko olemassa joku laite (valoimpulssi tms) joka oikeasti toimisi noihin karvoihin ja hillitsisi niiden kasvua? Onko kokemuksia / suosituksia?

Kaikenlaisia masiinoita myydään netissä hintahaitarilla 20-200e. Mistäs sen tietää mikä on oikeasti toimiva ja hyvä, sekä turvallinen tapa käyttää?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laser, mutta se toimii vaan tummiin karvoihin.

Vierailija
2/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset elektrolyyttiset karvojenpoistomenetelmät kosmetologilla. Karvan juurituppi tuhotaan ja karva ei enää kasva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän epillaattoria. Säännöllinen käyttö on vähentänyt karvankasvua.

Vierailija
4/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kerran viikossa ihan vaan ladyshaverilla, se riittää. Ei ne niin kovaa kasva, että pitäis jotain lasereita ajatella. 

Vierailija
5/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä vielä. Pulisonkien alueelle kasvaa ihan siis mielestäni "partakarvan" oloista karvaa, tummaa ja paksua. Nämä häiritsee mua eniten, päivittäin joudun niitä nyppimään - jos esim. haluan laittaa tukan korkealle poninhännälle.

Leukaan kasvaa myös karkeaa, mutta ihonväristä (olen blondi), karvaa. Ne ei ole niin näkyviä mutta inhottaa nekin.. kun ovat kovia tököjä. 

Vierailija
6/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nypin tai höylään pois. Ärsyttäväähän se on mutta en voi sietää niitä niin nuo olleet itselleni helpoimpia ja nopeimpia keinoja. 

Vierailija
7/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vaimolle lahjaksi partakoneen. Aamuisin ajetaan partaa vessassa vierekkäin.

Vierailija
8/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap. Luulin olevani suunnilleen ainoa alle 70-v. nainen, jolla on sama ongelma. Nypin pinseteillä kovat karvat ja joskus sheivaan kulmakarvaveitsellä hennommat, kaikki muut välineet ärsyttää ihoa. 

Vierailija
9/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 18-vuotiaasta saakka ja hormoneissa ei kuulemma syy lääkärin mukaan. Joillakin on vain tuollainen ominaisuus. Lihominen on tuota vaivaa pahentanut, joten jos ylipainoa, siitä kannattaa pyrkiä eroon. Nyppimällä olen pärjännyt, mutta näyt 40+ lisääntynyt nimenomaan kasvoissa tuo ongelma, joten jotain muuta olisi keksittävä.

Vierailija
10/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta 43-vuotias ei kyllä enää lähesty keski-ikää, vaan on keski-ikäinen.

Vierailija
11/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyypin jokaisen pois ja pikkuhiljaa käy niin, että karva ei enää kasva takaisin.

Vierailija
12/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saisi kokeiltua laserin. Se vaatii ehkä usean käynnin. Mutta kehonosia tulee aina enemmän ja enemmän mihin sitä tarvisi, mihin vetää rajan. Ja toimiiko se. Rahaton ei tietenkään pääse sinne. Hyvä jos pääsee muut ihoasiat hoitamaan rahalla, ne pahimmat. Sitten on ajolaite jossa on sileä puoli, pinsetit ja kulmasakset. 

Vierailija
13/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen ne miehet jotka yli kolmikymppisinä vielä puhuvat itsestään ''miehenalkuina'' tai ''nuorukaisina''.

40-vuotiaat ja sitä vanhemmat ovat tosiaan jo keski-ikäisiä, ei se ole mikään häpeän aihe.

Vierailija
14/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lisääntynyt kovasti, ja monta kertaa päivässä pyörähdän pinsettien kanssa peilin edessä, aina melkein löytyy joku pirulainen, jota en ole aiemmin huomannut. Alkuun tuntuu työläältä, mutta nyt hoituu huomaamatta. Ja kun ei sitä kauneutta enää oikein muuten jaksakaan hoitaa, niin tähän just venyy. :D

Vierailija
15/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologit poistavat IPL-hoidolla. Tämä tehoaa vain tummiin karvoihin. Käyntejä tarvii useamman ja lisääkin karvoja tulee pikku hiljaa. Sitten järeämpi keino on laserit, mutta jälleen kerran teho vaaleisiin karvoihin on heikko. Karvoja voi poistaa myös diatermialla, missä karvatuppi poltetaan. Jokainen karva käydään yksitellen läpi. Todella hidasta ja kivuliasta. Tehoaa kyllä mielestäni ihan hyvin, mutta ei silläkään karvatonta naamaa saada aikaan. Ongelma on lähinnä se, että karvojen kasvusykli on eri, niitä kasvaa uusia ja karvatupit ei aina tuhoudu täydellisesti.

Vierailija
16/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku alapeukuttaa tätä, tottahan se on! Minäkin olen 42-vuotias ja keski-ikäinen.

Vierailija
17/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan parran ladyshaverilla, partakoneen ostan seuraavasta tilistä. Kasvaa pitkiä mustia karvoja leuassa, sellainen "kaulaparta". Ei ole pelkästään keski-ikäisten vaiva, itse olen 19.

Vierailija
18/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos joku käyttää diatermiaa (joka tässä ketjussa mainittu), jossa tuppi poistuu, mutta entä jos ihojen tiehyeet jää jäljelle josta hikoilu ohjautuu tai iholle menevä vaha. Jos joku poistaa nenästä niitä, vaikka aknen vuoksi, meneekö iho sekaisin vaan? Entä muu iho.

Vierailija
19/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus ja karppaus auttaa. Myös kasvispainotteinen runsaasti estrogeeniä sisältävä ruokavalio on avuksi. Itse olen laihduttanut 30kg ja karvojen kasvu on hidastunut, pari kertaa laserointia kokeillut ja nyt vähäiset karvat joita kasvaa hoituu nyppimällä pinseteillä pois. Lihavuus lisää testosteronin eritystä. Minulla kasvoi ihan kunnon miesparta aikaisemmin. Olen 23v.

Vierailija
20/21 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päivärutiinina naamakarvojen nyppiminen. Rentouttavaa. Tosin ne vähenevät koko ajan ja täytyy keksiä uusi muoto rentoutua. Karvatuppi lakkaa tuottamasta karvaa, kun se karva toistuvasti nyppästään pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi