Vauhtia 227 km/h, maksettavaa 80 euroa
Voiko yhteiskunta selvemmin sanoa, että silmitön kaahaaminen ei ole kovin vakava juttu. Kohta on kesä ja taas viedään hautakynttilöitä teiden varsille. Mutta ei voi mitään, pojat on poikia.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3fe70cdf-18b1-4ebc-800c-b28d9529ea91
Kommentit (18)
Paitsi jos joku töissä käyvä olisi ajanut niin joutusi maksamaan miljoonan
Ja mun piti maksaa 2000€ kun ajoin toissa vuonna 100kmh rajotuksella motarilla 110kmh kameraan. Paskat lait.
Siinä meni 80 euron bensat sakkoihin.
Kai kaahari valittaa kohtuuttomasta tuomiosta.
Tämmöiset pääse kuin koira veräjästä, mutta itse kun ajoin 80km alueella 104km tunnissa niin rapsahti 2000€ sakot, on niin reilu tämä suomen systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Ja mun piti maksaa 2000€ kun ajoin toissa vuonna 100kmh rajotuksella motarilla 110kmh kameraan. Paskat lait.
Semmoinen satu. Tuosta tulee liikennevirhemaksu 70€.
Poliisit veivät rekisterikilvet autosta vaikka ihan hyvin se vielä liikkui.
Onko sekin suomalaista asennetta, että kommenteissa valitetaan omista sakoista, mutta ei paheksuta kaahaamista.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos joku töissä käyvä olisi ajanut niin joutusi maksamaan miljoonan
Jos luit jutun niin tietäisit että työssäkäyvälle olisi tullut sama 80e. Tuossa määrättiin vankeutta, ei sakkoa.
Hirveä hinku näköjään muutamilla päästä kommentoimaan, mutta varsinaista uutista ei näemmä oltu luettu. Tai osaatteko te halvatut edes lukea?
Ap ja useimmat kommentoijat ovat täysin unohtaneet, että kaahailija sai lisäksi ehdollista vankeutta. Tuo 80 € oli vain lisärangaistus sen päälle.
Ehdollinen vankeus = ei rangaistusta.
Minä otan mieluummin ehdollista vankeutta kuin penniäkään sakkoja.
En kannata kaahausta mutta samasta rikoksesta pitää kaikkien saada sama tuomio. Rahalla tai maineella tms ei pitäisi olla rangaistukseen vaikutusta.
Ihme nillitystä pienestä ylinopeudesta.
Opiskeluaikoina kun oli kiire naisen luo viikonlopuksi, kannatti ajaa sellaisia nopeuksis että rikesakkoraja ylittyi - opiskelijatuloilla nääs oli naurettavan edullista saada "iso sakko".
Koskaan tosin ei napsahtanut, vaikka kaasujalkaa painoi raskaammin julmettu pinpinhimo.
Voisihan tekijälle tulla paha mieli, jos maksaisi yli satasen.