Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hekalla näyttäisi olevan vapaana valtava määrä kolmioita nyt kun vuokrat nousi ja asumistuki laski

Vierailija
06.04.2024 |

Mitenköhän saavat noihin asukkaita?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa Hekan taloista pitäisi keskittää sellaisille, jotka ei saa asumistukea vaan ovat pienipalkkaisia duunareita. On se nyt aika outoa että nämä joutuvat maksamaan pienestä palkastaan yksityiselle vuokraa kun eivät Hekan asuntoa saa. Samaan aikaan kaikenmaailman tukiveivarit saa asunnon heti kun pyytää. 

Hekalla kyllä asuu näitäkin, ollaan itse just sellanen talous. Itse asiassa pieni/keskipalkkainen.

Vierailija
22/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmioita oli pilvin pimein saatavilla myös vuosia sitten kun olisi tarvinnut siirtyä kolmiosta neliöön. Neliöitä tai viisiöitä ei ollut saatavilla. 

Veikkaan että eivät ole niin haluttuja olleet koska: Liian pieniä perheille, joissa lapsia enemmän kun yksi tai  suuremman lapsikatraan kanssa sopivia vain kun lapset vielä pieniä.

Yhden ja kahden hengen talouksille hukkatilaa ja hukkaneliöt saattavat viedä vuokran liian korkealle. Sopivimpia siis kolmen hengen talouksille. 

Pakosta saattaa joku neljän-viiden jopa kuuden hengen perhe tuollaiseen anhtautua, jos ei kohtuullisen hintaista löydy isommista tai onhan niitä, mutta ei niitä kaikki perheet saa.

Vuokra-asunnot saadaan hakemuksesta, jos saadaan, eli niitä ei niin vaan oteta kohtuullisia, kalliita tai sopivan kokoisia. 

Ei sovi kolmio kolmellekaan, jos kombo  on äiti ja kaksi isompaa lasta. Äiti nukkuu olkkarissa tai lapset joutuu jakamaan huoneen. Se ei enää teini-iässä oo paras. Kolmio sopii vain yksilapsiselle pariskunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Hekalla 4h+k perheasunnossa yh-äitinä lasten kanssa mutta en koskaan saanut asumistukea.

Miten voi olla mahdollista? Oliko elarit niin isot vai miten? Eikös lapset oikeuta asumistukeen kuitenkin?

en ole tuo lainattu, mutta en ymmärrä kysymystäsi. Ei lasten perusteella saa mitään asumistukea, jos itsellä on riittävät tulot. Itse asun melkein 100 neliöisessä rivitalossa lasten kanssa ja ihan omalla rahalla tämä pitää maksaa.