Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on huippuäiti, ei tule jatkuvasti iholle tai utele vaan laitetaan viestiä ehkä kerran kuukaudessa. Ollaan samanlaisia ihmisiä.

Vierailija
06.04.2024 |

Olisi hirveää jos äitini olisi hössöttäjä (usein läheisriippuvainen), jonka olisi pakko lähettää viestejä joka viikko. Olen kiitollinen että sain tällaisen vanhemman jolle sopii mainiosti harvempi yhteydenpito.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä haluaa unohtaa parikyt vuotta elämästään ja olettaa lapsiensakin tekevän näin. Kas kun ei syytä nuorinta lastaan vanhimman lapsensa paskasta isävalinnasta. Näitäkin on nähty.

Vierailija
22/48 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea.

Mun äiti soittaa ehkä kolmen kuukauden välein ja hänelle ei voi kertoa mitään. Tai voi, mutta reaktio ihan mihin tahansa asiaan on todennäköisesti "hohhoijaa" tai "joopajoo". Kun jouduin sairaalaan, niin ei halunnut kuulla koko asiasta yhtään mitään vaan alkoi selittää naapurinsa sairaudesta. Yleensä vaan alkaa puhua itsestään ja omista vaivoistaan vastaukseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
24/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen yhteydessä omaan äitiin max kerran kuussa. Se johtuu siitä, että hän ei ole huippuäiti. Tai ei ollut silloin, kun minä olin lapsi ja teini. Nyt kun voin, haluan pitää etäisyyttä. Lapsenlapsensa vien näytille pari kertaa vuodessa. En aio häntä ruveta hoitamaan, en aio käydä haudalla.

Ethän odota saavasi mitään perujakaan hänen kuoltuaan!? Se olisi sinun tapauksessakin kovin tuhmaa ...

Vierailija
26/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut lasteni kanssa missään tekemisissä sen jälkeen, kun ovat muuttaneet kotoa. Ei mitään tarvetta. Ovat iältään 30 v hujakoilla. 12 vuotias kotona. Hänen kanssa tulee vielä kaikenlaista tehtyä, mutta välit alkaa jo etääntymään.

Vierailija
27/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rento suhde kun vanhempi (74v)  ei vaadi yhteydenottoa tietyin väliajoin, se olisi todella stressaavaa minun kaltaiselle ihmiselle. Eli huippuäiti itsellänikin.

Vierailija
28/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, oikeastaan isäni pitää aktiivisimmin yhteyttä. Ollaan kaikki epäsosiaalisia introvertteja ja vieraillaan kesällä ja jouluna. Myös sisarukseen on yhtä etäiset välit.

Viime aikoina on alkanut huolettaa, milloin pitää alkaa aktiivisemmin varmistella, että seitsemänkymppisillä on kaikki hyvin. He ovat vielä terveitä ja täysin pärjääviä.

Vierailija
29/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummun mielipide: Olen jo kahdeksankymppinen, mutta riittää ihan hyvin, että olen tyttären ja pojan kanssa yhteyksissä noin kerran kuussa. Ihmettelen niitä vanhuksia, joilla on kauhea hätä jos keski-ikäisestä aikuisesta (lapsestaan) ei ole kuullut pariin viikkoon. Sanoisin nuoremmalle sukupolvelle, että se on osiltaan manipulointia ja vallankäyttöä. Itse soitan ambulanssin jos tulee tarve, mitä ne lapset edes osaisivat ja ehtisivät tehdä!

Vierailija
30/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen yhteydessä omaan äitiin max kerran kuussa. Se johtuu siitä, että hän ei ole huippuäiti. Tai ei ollut silloin, kun minä olin lapsi ja teini. Nyt kun voin, haluan pitää etäisyyttä. Lapsenlapsensa vien näytille pari kertaa vuodessa. En aio häntä ruveta hoitamaan, en aio käydä haudalla.

Ethän odota saavasi mitään perujakaan hänen kuoltuaan!? Se olisi sinun tapauksessakin kovin tuhmaa ...

En todellakaan. 18-vuotiaana muutin pois kotoa enkä sen jälkeen ole hänen kukkarollaan käynyt. Jos hän ei ehdi ryypätä taloa altaan, sen myyntikulut menevät hautajaisiin. Isä on samansorttinen. Mitään en heiltä halua.

Vierailija
32/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aloitus! Opiksi myös läheisriippuvaisille senioreille!

Vierailija
33/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mielenkiintoista lukea näitä kommentteja. Ei ole itselle tullut koskaan mieleen, että säännöllinen yhteydenpito vanhempiin tarkoittaisi, että napanuoraa ei ole katkaistu tai että kyse olisi vallankäytöstä tai manipuloinnista. Jos kumpikin osapuoli on itsenäistynyt ja omaa terveet rajat, ei pitäisi olla mitään ongelmaa olla yhteyksissä viikoittain. 

Vierailija
34/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekas sinä, ap.

Minulla on ihan hirveän kylmä, vihaa ja kateutta täynnä oleva persoonallisuushäiriöinen äiti.

Hän oli lapsuudessani ja nuoruudessani henkisesti ja fyysisesti erittäin väkivaltainen. Jatkuvasti, ei siis kerran vaan koko ajan. Nyt ei ole välejä ollenkaan.

Jos minulla olisi ollut huippu tai edes ihan normaali äiti, en ymmärrä mitä sellainen elämä edes olisi ollut. Miten kovin paljon parempaa, turvallisempaa, iloisempaa elämää. 

Lapsi sopeutuu, koska ei tiedä muusta. Eikä voi. Kuitenkin traumatisoituu loppuelämäkseen.

Toivon erityisesti kaikille rakkautta ja valoa, jotka tietävät mistä kirjoitan. Joita jo sana äiti triggeröi, saati hyvå tai huippu äiti.

PS. Olen itse ollut omalleni hyvä ja rakastava, väkivallaton ja turvallinen äiti. Oikeasti, en vain mielessäni. Se on mahdollista. Väkivaltaa ei voi eikä saa puolustaa sen kokemisella.

Vierailija
35/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa mielenkiintoista lukea näitä kommentteja. Ei ole itselle tullut koskaan mieleen, että säännöllinen yhteydenpito vanhempiin tarkoittaisi, että napanuoraa ei ole katkaistu tai että kyse olisi vallankäytöstä tai manipuloinnista. Jos kumpikin osapuoli on itsenäistynyt ja omaa terveet rajat, ei pitäisi olla mitään ongelmaa olla yhteyksissä viikoittain. 

Kyllä se minulle olisi ongelma. Asun yksin ja pidän parhaimpia ystäviäni läheisimpinä ihmissuhteinani. En heidänkään kanssa tarvitse mitään aikatauluja ja sääntöjä, milloin pitää yhteyttä. 

Vierailija
37/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä enkä jaksa särkyjen takia olla yhteyksissä kuin joskus. On julmaa vaatia muuta. Olkoon ne useammin tekemisissä keskenään jotka jaksavat.

Vierailija
38/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/48 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on läheiset välit lasteni kanssa ilman hössöttämistä.

Esikoinen kävi tässä päivällä moikkaamassa ja kuopus laittoi viestejä. Pitkä ketju kesätöistä/harjoittelusta, viikonlopun töistä ja huveista ja matkatavaroiden koosta lennolla. Normaalia rupattelua. 

2 muuta lasta laittoi vain viikonlopun toivotukset. Kuitenkin nähdään koko sakilla viikon kuluttua. Miniä kanssa muutama viesti viikon mittaan

9/10 he laittavat 1. viestin, en minä joten en koe tätä omasta puolestani tungetteluna heidän elämäänsä. Kukaan ei pakota!

Teillä on rakkautta paljon!

Vierailija
40/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin lähetämme aikuisen lapsen kanssa tekstiviestiä juurikin noin kuukauden välein. Oikein hyvä minullekin. T. N77