Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoi Seinäjoki! Millaista siellä on asua?

Vierailija
06.04.2024 |

Molen kyllästynyt matuloihin ja katselin notta Etelä-Pohjanmaalla niiden määrä olis siinä kolmessa prosentissa. 

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notta ilimajokisia ja hesan pellejä painamma turpahan.

Eli ystäväällisiä ollahan.

Noni :D Mut miksi ilmajokelaisia painatte? 

Noon aina ollehet seinääjokisten siivellä elämäs.

Älä yritä esittää seinäjokista, ei täälä noin puhuta.

Moonkin alakujahan nurmoosta.

Jos olisit oikeasti Nurmooosta, niin tietäisit että nurmooolaaset kirjoittaa sen kolomella olla. 

22/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noni :D Mut miksi ilmajokelaisia painatte? 

Miksi musta tuntuu, että tunnistin tämän vierailijan? 😅 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan Etelä-Pohjanmaalla ei sano notta. 

Miksi seinäjokea sanotaan Nottajoeksi?

Nottajoki on vaasalaisten haukkumasana Seinäjoelle. Ei kannata käyttää. 

Vierailija
24/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoella on aika paljon ulkomaalaisia. Iso osa opiskelee Seamkin englanninkielisillä linjoilla, mukavaa porukkaa. Ukrainalaisia on myös, hyvin ovat täällä työllistyneet. Täällä ei ole sellaista ulkomaalaisvastaisuutta kuin annetaan ymmärtää. 

Vierailija
25/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tuu tänne, tämä on ruma ja tylsä paikka. Ihmiset on ihan jees mutta muuten täälon köppäästä.

Ei ole enää mikään Kouvola. Seinäjoki on niitä harvoja paikkoja pääkaupunkiseudun ulkopuolella jotka kasvaa ja kehittyy. Seinäjoella rakennetaan edelleen uutta. Tylsää mulla ei ole ikinä Seinäjoella ollut, paljon on urheilumahdollisuuksia, teatteria, tapahtumia jne. Ihan on itsestä kiinni jaksaako lähteä sohvalta. 

Vierailija
26/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoella on Suomen hienoin leffateatteri! 

Vierailija
27/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki on mukava viihtyisä paikka, ja tällä hetkellä hyvinkin vauhdilla kasvava kaupunki. Olen siellä asunut pariinkin otteeseen, ekan kerran 20-vuotiaana ja sopeutunut hyvin, hyvin myös päässyt joukkohon, vaikka olenkin vain puoliksi eepeeläinen juuriltani ja ihan muualta kotoisin. Ihmiset on todella mukavia.

En asu tällä hetkellä eepeellä ollenkaan, mutta jos isompaan kaupunkiin pitää lähteä asioille, lähden aina Seinäjoelle. Käyn myös sairauteni vuoksi hoidoissa  Seinäjoen keskussairaalassa, en omalla hva:lla. Asun maalla toivottavasti kuolemaani saakka, mutta olen usein sanonut että jos joskus on vielä kaupunkiin muutettava, niin kaupunki on Seinäjoki eikä mikään muu.

Mitä hoitoa ei omalla hvalla saa? Kiinnostaa, että kuinka kaukaa joudut kulkemaan hoidoissa. 

Vierailija
28/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankea ja tylsä paikka jo -90 luvulla pitivät kylää niin isona paikkana että eivät enää muka ymmärtäneet pohjanmaan murretta

armeijassa koettu -92

Vierailija
29/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankea ja tylsä paikka jo -90 luvulla pitivät kylää niin isona paikkana että eivät enää muka ymmärtäneet pohjanmaan murretta

armeijassa koettu -92

Tervetuloa 2020-luvulle. Aika paljon on maailma ja Seinäjoki siitä ajasta muuttunut. 

Vierailija
30/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulta muuttaneena ei voi kuin kehua. Nykyään joudun käymään työasioissa Helsingissä muutaman kerran vuodessa ja on helpotus päästä pois. Siellä on jotain todella ahdistavaa. 

Vierailija
31/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tuu tänne, tämä on ruma ja tylsä paikka. Ihmiset on ihan jees mutta muuten täälon köppäästä.

Ei ole enää mikään Kouvola. Seinäjoki on niitä harvoja paikkoja pääkaupunkiseudun ulkopuolella jotka kasvaa ja kehittyy. Seinäjoella rakennetaan edelleen uutta. Tylsää mulla ei ole ikinä Seinäjoella ollut, paljon on urheilumahdollisuuksia, teatteria, tapahtumia jne. Ihan on itsestä kiinni jaksaako lähteä sohvalta. 

Kyllä todellakin on Kouvola. Asuin monta vuotta Seinäjoella, nyt sen läntisessä naapurikaupungissa. Palveluvalikoima on ihan eri luokkaa. Jos viihtyy kaupungissa ja tykkää esim. käydä ulkona syömässä muutakin kuin hampurilaisia, Sjoki ei oo oikea paikka. Sjoella rakennetaan vain uusia kerrostaloja ja muuttoliike koostuu lähipaikkakuntien asukkaista. 

Vierailija
32/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin on Kouvola. Asuin monta vuotta Seinäjoella, nyt sen läntisessä naapurikaupungissa. Palveluvalikoima on ihan eri luokkaa. Jos viihtyy kaupungissa ja tykkää esim. käydä ulkona syömässä muutakin kuin hampurilaisia, Sjoki ei oo oikea paikka. Sjoella rakennetaan vain uusia kerrostaloja ja muuttoliike koostuu lähipaikkakuntien asukkaista. 

Löytyy todellakin muutakin kuin hampurilaisia, ehkä Ilmajokisen rahat ei muuhun riitä... 

Vierailija
33/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Kouvolassa ja Seinäjoella eikä kyllä voi niitä kahta edes samaan lauseeseen laittaa. Kouvolahan on kuin Venäjä ja aivan kuollut.

Vierailija
34/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoki on mukava viihtyisä paikka, ja tällä hetkellä hyvinkin vauhdilla kasvava kaupunki. Olen siellä asunut pariinkin otteeseen, ekan kerran 20-vuotiaana ja sopeutunut hyvin, hyvin myös päässyt joukkohon, vaikka olenkin vain puoliksi eepeeläinen juuriltani ja ihan muualta kotoisin. Ihmiset on todella mukavia.

En asu tällä hetkellä eepeellä ollenkaan, mutta jos isompaan kaupunkiin pitää lähteä asioille, lähden aina Seinäjoelle. Käyn myös sairauteni vuoksi hoidoissa  Seinäjoen keskussairaalassa, en omalla hva:lla. Asun maalla toivottavasti kuolemaani saakka, mutta olen usein sanonut että jos joskus on vielä kaupunkiin muutettava, niin kaupunki on Seinäjoki eikä mikään muu.

Mitä hoitoa ei omalla hvalla saa? Kiinnostaa, että kuinka kaukaa joudut kulkemaan hoidoissa. 

Saisin kyllä hoitoa omalla hva:llakin, mutta olen ihan itse valinnut että asioin sairauteni hoidon suhteen mieluummin Seinäjoella. Paljon mieluummin. Ja olen ollut tosi tyytyväinen valintaani.

Vierailija
35/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin me ollaan erilaisia. Minäkään en asu Seinäjoella, mutta tosiaan käyn siellä hoitamassa kaikki asiat ja olen tyytyväinen. On todellakin riittävästi ja hyviä palveluita. Ravintolavalikoiman perusteella en kaupunkeja kyllä arvota 😄

Vierailija
36/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat Etelä-Pohjanmaalle muuttaa, niin Ilmajoki on siihen paras valinta. Ilmajoella on rennompaa porukkaa, kuin Seinäjoella. Ilmajoella myös aitoa koskematonta luontoa, jossa lenkkeillä. Ilmajoella myös kuntosaleja sekä uimahalli. Ilmajoella halvemmat vuokrat. Terveyskeskukseen pääsee varmemmin kuin Seinäjoella.

Seinäjoelle ajaa vartissa, eli pääsee erikoisempiin kauppoihin ja kahviloihin, sekä Seinäjoelta saa kaiken tarpeellisen.

Muuta siis Ilmajoelle!

Vierailija
37/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat Etelä-Pohjanmaalle muuttaa, niin Ilmajoki on siihen paras valinta. Ilmajoella on rennompaa porukkaa, kuin Seinäjoella. Ilmajoella myös aitoa koskematonta luontoa, jossa lenkkeillä. Ilmajoella myös kuntosaleja sekä uimahalli. Ilmajoella halvemmat vuokrat. Terveyskeskukseen pääsee varmemmin kuin Seinäjoella.

Seinäjoelle ajaa vartissa, eli pääsee erikoisempiin kauppoihin ja kahviloihin, sekä Seinäjoelta saa kaiken tarpeellisen.

Muuta siis Ilmajoelle!

Ilmajoki on ok, alkaa olla Seinäjoen lähiö. 

Vierailija
38/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva täällä on asustella. Tänne vaan! 

Vierailija
39/70 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä paikkaan missä on mihinä.

Vierailija
40/70 |