Millainen eläkekertymäennuste sinulla on?
Katsoinpa huvikseni nyt kun on kovasti ajankohtainen aihe tänään.
Alin eläkeikä 66v 9 kk jolloin saisin 1548,46
Tavoite-eläkeikä 68v 9kk jolloin saisin 1788,82
Karttumisen yläikäraja 70v jolloin saisin 1947,21
Kyllä on korkeat nuo ikärajat kun ottaa huomioon että omista työkavereistanikin on jopa 5 henkilöä KUOLLUT juuri ennen/jälkeen eläkkeelle jäämisen (ja nykyään se ikäraja on joku 60 ollut noillakin kaikilla)
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin on pieniä eläkkeet, itselle antaa alimmalla eläkeiällä jo 3101e :o
Minä tein elämästäni 7 vuotta kutsumuksenkaltaista osa-aikatyötä mikä oli suuri virhe. Toiseksi hoidin lastani kotona 3 vuotta mutta niitä vuosia en koskaan laske virheeksi, se oli satsaus oman lapseni tulevaisuuteen.
Voihan tuon lusmuilun noinkin verhoilla, oikein satsaus tulevaisuuteen ;D
Kyseisellä hoitovapaalla suoritin myös lukion yo-kirjoituksineen että lusmuilua niinpä niin.
Olisko kannattanut ihan oikeita raskaita töitä opiskella ? Ne on oikeita töitä
Pyrin siihen että kertymä on mahdollisimman pieni. Eläkejärjestelmämme romahtaa omaan mahdottomuuteensa 10-15 vuoden sisään. Siksi mahdollisimman pieni maksu on paras maksu.
Jos jäisin eläkkeelle 58-vuotiaana saisin 5020 euroa eläkettä kuussa netto. Jos olen oikeaan eläkeikääni asti niin saisin 6400 euroa kuussa netto. Sanomattakin varmaan selvää että en ole Suomessa töissä enkä Suomen eläkejärjestelmän piirissä.
Olen nyt 56 eli kahden vuoden päästä voisin jäädä jos haluaisin. Pohdin kuitenkin vielä.
Mulla arvioitu tavoite-eläkeikä on laskenut 4 vuoden aikana 6 kuukautta. Alunperin oli 67 vuotta 8 kuukautta, nyt 67 vuotta ja 2 kuukautta. Se on muistaakseni sidottu elinaika odotteeseen, joten turha tressata sitä. Jos porukkaa kupsahtelee enemmän jostain syystä, se tavoite-eläke ikähän laskee ja kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvioitu alin eläkeikä, 67v 4kk, 1272e
Arvioitu tavoite-eläkeikä, 69v 7kk, 1484e
Arvioitu ylin eläkeikä, 70v 0kk, 1525e
Hiphei vaan.
Samaa tasoa mulla.
Niin ihmettelen vain kun anoppi ja appiukko vetelevät parhaillaan 3500 euron eläkettä samasta työstä jota itse teen. Ja he jäivät eläkkeelle noin 60 vuotiaita! Niin että ei oo oikein!!?!
Siinä tämän lauantain turha ulisija. Sä ole töitä nähnytkään. Niitä sun tukiaisian nyt leikataan - se on vain tehtävä.
Mulla on ikää 48 ja eläkettä on kertynyt nyt 2200 euroa. Sinä et avaukseen laittanut eläkekertymiä, vaan arvioita tulevista eläkkeistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinulla on hyvä palkka, oikeaa raskasta työtä tekivillä on pienet palkat, turhilla paperin kääntäjillä on korkeat.
Mikä on turhaa paperin kääntämistä? Vaikkapa sinun työpaikallasi palkanlaskijan työ? Tai Kelan virkailijan työ? Verovirkailijan työ? Ethän saisi muuten mistään tukia.
1999e/kk. Matalapalkkatyötä ja mela-eläke päälle. Työuraa takana yli 30 vuotta ja edessä yli 20 vuotta. Ensimmäisistä 6 työvuodesta ei eläkettä kertynyt eikä juurikaan hoitovapailta 3 vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein elämästäni 7 vuotta kutsumuksenkaltaista osa-aikatyötä mikä oli suuri virhe. Toiseksi hoidin lastani kotona 3 vuotta mutta niitä vuosia en koskaan laske virheeksi, se oli satsaus oman lapseni tulevaisuuteen.
Kyseisellä hoitovapaalla suoritin myös lukion yo-kirjoituksineen että lusmuilua niinpä niin.
Kyllä sulla olisi suru puserossa jos minun ammattiryhmääni ei olisi olemassa, aivan turhaan etsit tikulla negatiivisia asioita yksi toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos jäisin eläkkeelle 58-vuotiaana saisin 5020 euroa eläkettä kuussa netto. Jos olen oikeaan eläkeikääni asti niin saisin 6400 euroa kuussa netto. Sanomattakin varmaan selvää että en ole Suomessa töissä enkä Suomen eläkejärjestelmän piirissä.
Olen nyt 56 eli kahden vuoden päästä voisin jäädä jos haluaisin. Pohdin kuitenkin vielä.
Ai niin ja se oikea eläkeikäni siis olisi 62 vuotta ja 9 kuukautta.
Tarkastin omani. Näytti viittä vaille hyvinvointiyhteiskunnan romuttumista. Suluissa lukee: "Eläkkeelle et pääse. Parempi alkaa säästämään, koska eläkkeitäsi et tule näkemään."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki olisivat oikeissa raskaissa töissä sahalla, tämä yhteiskunta lakkaisi pyörimästä heti. Sitä paitsi noita mainitsemiasi oikeita raskaita töitä ei tarvitse edes opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo kiinnosta kun en mä duunipaikkaa valitse sillä perusteella, paljonko eläke mahtaa olla. Työssä pitää viihtyä nyt jotta pysyisi terveenä eläkeikään saakka.
N32
Työssä viihtymisellä ei ole mitään tekemistä terveenä pysymisen kanssa. Kuka tahansa voi sairastua syöpään ksoka tahansa.
Olet oikeassa, mut sittenhän sitä suuremmalla syyllä pitäisi olla työssä jossa viihtyy, koska voi olla että sitä auvoisaa(?) eläkeikää ei koskaan tule.
N32
Eläkekertymä nyt n 3000
Alin eläkeikä n 4200
Tavoite-eläkeikä n 4700
Ylin eläkeikä n 5600
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla jo toteutunut, eläkkeellä jo yli kolme vuotta, eläke n. 2000 €/kk, työuraa liki 43 vuotta, eläkkeeseen tienestit luettiin vasta siitä kun täytin 23-vuotta. Älkää suotta nuoret ulisko.
Ei ole 70-luvulla syntyneilläkään laskettu alle 23 vuotiaana tehtyjä töitä ja silti eläkeikä 70, jos haluaa saada tuon 2000 bruttona.
Olen syntynyt 80-luvulla eikä minullakaan laskettu kaikkia alle 23-vuotiaana tehtyjä töitä. Muistaakseni sitä muutettiin niin, että muutama ensimmäinen työvuosi ehti mennä hukkaan, kun teininä aloitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinulla on hyvä palkka, oikeaa raskasta työtä tekivillä on pienet palkat, turhilla paperin kääntäjillä on korkeat.
Mitä se "oikea raskas" työ on? En ole koskaan törmännyt tuollaiseen määrittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niin kuin mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on turhaa paperin kääntämistä? Vaikkapa sinun työpaikallasi palkanlaskijan työ? Tai Kelan virkailijan työ? Verovirkailijan työ? Ethän saisi muuten mistään tukia.
Palkanlaskijan työ on itseasiassa raskainta työtä mitä olen koskaan tehnyt. Ja monenlaista hommaa on kerinnyt jo tekemään, kun nuoresta asti ollut aina vähintään kesätöissä.
T. Eri
Työssä viihtymisellä ei ole mitään tekemistä terveenä pysymisen kanssa. Kuka tahansa voi sairastua syöpään ksoka tahansa.