Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso yhteiskunnallinen ongelma mitä 80% ihmisistä ei näe/tajua ollenkaan, juurisyy ihmisten huonoon oloon

Vierailija
06.04.2024 |

Mä puhun ihan täysin nyt läntisestä kulttuurista, koska siihen mulla on varaa puhua ja mulla on myös varaa kritisoida sitä ihmisenä, kuka asuu sen keskellä. Mä en tiedä muista kulttuureista. 

Ihminen on vedetty kokonaan pois siitä, mitä tarkoittaa olla ihminen. Se on vedetty pois ihmisyydestä, henkisestä kehityksestä ihmisenä. Tilalle on tuotu materia ja yltäkylläisyys ja "helppous" mikä aiheuttaa pelkkää pahoinvointia. 

Ihminen ei ole luotu "helppoon" elämään, ihminen tarvitsee elämän missä on tarkoitus, fyysinen mieluinen työ ja missä ihminen pääsee käyttämään aivojaan. Ihminen tarvitsee kommuunin missä hän kokee olevansa tärkeä palanen. 

Meidän kulttuurissa kaikki tämä on tuhottu, on tuotu elämä missä tehdään epämieluisaa työtä ja loput päivästä makoillaan kotona aivot narikassa materian keskellä, tai ei tehdä fyysistä työtä enää ollenkaan, koska robotit hoitaa senkin asian puolesta, tai ei yksinkertaisesti ole edes työtä mitä tehdä. Se ajaa ihmisen hulluuden partaalle. 

Meidän elämästä tehdään ihan liian helppoa, moni saattaa ajatella tämänkin asian hyvänä, että helppo on hyvä. Koitappa makaa viikko tai pari kotona sen netflixis ääressä ja sano sen jälkeen uudestaan, että helppo on hyvä. Sitä se ei todellakaan ole. Se tekee sut hulluksi koska sä olet ihminen joka tarvitsee tarkoituksen itselleen ja tekemistä mikä palvelee sekä itseä että muita. 

Meidän kulttuuri on ihan vääristynyt todellisuudesta. Totuudesta. Se ihannoi kaikkea väärää mikä tekee ihmisestä onnettoman. 

Mä en edes halua tuoda tähän someilmiöitä, nekin on osa sitä vääristynyttä meidän kulttuurissa. Ihminen kasvaa siihen, että henkisyys on huono asia, pyllyn näyttäminen instagramissa on hyvä asia. 

Miten me voidaan edes ihmetellä, että ihmiset eivät voi hyvin kun totuus on tallottu alas ja tilalle on tuotu valhe?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta syy on se, että suuri osa on hylännyt uskon Jumalaan. Siitä seuraa tämä kaikki muu paha olo.

Vierailija
42/45 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juuri sinunkaltaistesi hyvin vähään tyytyvien takia olemme onnellisuustilastoissa (valheellisesti) ensimmäisiä. Muualla länsimaissa kukaan ei tyytyisi vain ruokaan ja kattoon pään päällä."

Vähään tyytyvien vika=D Oletko tosissasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisi tässäkin käyttää vähän suhteellisuudentajua, ei se ennenkään ollut herkkua että tunteja tehtiin fyysistä hommaa epämieluisessa työssä ja vapaa-ajalla hoidettiin kotitöitä. Jos et usko, niin mene nyt töihin varastoduuniin tai siivoojaksi, muuta asumaan kämppiksen kanssa, tee lapsia vaikka et haluaisi ja perusta parisuhde sen tyypin kanssa joka asuu lähimpänä. Synnytä ilman kivunlievitystä, pese perheen pyykit käsin ja peseydy ämpärillä. Sitten katso, että oletko onnellinen ja seesteinen. Jos tuossa on liikaa, niin ihan siitä siivoojan tai varastotyöntekijän "fyysisestä ammatista" voi aloittaa, niitä paikkoja on aika hyvin saatavilla.

Eikä se elämän merkitys siitä arkisesta raatamisesta löydy. Ennen suurin osa esimerkiksi taiteilijoista, muusikoista, ajattelijoista ja kirjailijoista tuli "hyvistä perheistä", koska vain heillä oli mahdollisuus ajatella, tehdä ja käyttää taidetta - ja jos perhetausta oli köyhä, niin se muistetaan vielä vuosia jälkikäteen. Nykyään ei ole iso juttu, jos vaikka kirjailijalla on duunarivanhemmat.

Se taas on totta, että teknologia ja koneistuminen on vienyt työpaikkoja, mikä vaikuttaa ihmisten vointiin. Työttömyys tai pätkätyöt ovat stressaavia, ei enää ole toivoakaan saada vakipaikkaa vain kävelemällä sisään ovesta ja sanomalla päivää. Sekin on oma juttunsa, että sosiaalinen media on luonut paineita ja materia on liian tärkeää (mutta niin se on ollut ennenkin, nykyään yhä suurempi osa ihmisistä vaan voi tavoitella sitä).

Vierailija
44/45 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
45/45 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminenhän koneillistaa kokoajan entistä enemmän yhteiskuntaa, kohta meillä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin hyppää kokonaan pois tästä vanhasta. 

Mitä se uusi on? Onko se vanhaan palaamista?

Vanhaan palaamista. Moni jo tekee niin, muuttaa maalle missä on kaukana oravanpyörästä. Jopa ilman mukavuuksia, koska haluaa haasteita liian helppoon elämään, hyödyllistä tekemistä, vanhojen tapojen opettelemista jne. Kiireettömyyttä, vapautta, rauhaa. Näitä itsekin kaipaan. Olen kaupunkiasunnossa masentunut, laiska, sohvaperuna. Haluaisin tehdä lumitöitä, haravoida pihaa, kantaa puita, hoitaa eläimiä ja kasvattaa itse ruokaa. Nyt tuntuu että istun ja odotan kuolemaa kun kaikki tehdään valmiiksi, sen kun hakee ruoat kaupasta ja syö,syö,syö.