Iso yhteiskunnallinen ongelma mitä 80% ihmisistä ei näe/tajua ollenkaan, juurisyy ihmisten huonoon oloon
Mä puhun ihan täysin nyt läntisestä kulttuurista, koska siihen mulla on varaa puhua ja mulla on myös varaa kritisoida sitä ihmisenä, kuka asuu sen keskellä. Mä en tiedä muista kulttuureista.
Ihminen on vedetty kokonaan pois siitä, mitä tarkoittaa olla ihminen. Se on vedetty pois ihmisyydestä, henkisestä kehityksestä ihmisenä. Tilalle on tuotu materia ja yltäkylläisyys ja "helppous" mikä aiheuttaa pelkkää pahoinvointia.
Ihminen ei ole luotu "helppoon" elämään, ihminen tarvitsee elämän missä on tarkoitus, fyysinen mieluinen työ ja missä ihminen pääsee käyttämään aivojaan. Ihminen tarvitsee kommuunin missä hän kokee olevansa tärkeä palanen.
Meidän kulttuurissa kaikki tämä on tuhottu, on tuotu elämä missä tehdään epämieluisaa työtä ja loput päivästä makoillaan kotona aivot narikassa materian keskellä, tai ei tehdä fyysistä työtä enää ollenkaan, koska robotit hoitaa senkin asian puolesta, tai ei yksinkertaisesti ole edes työtä mitä tehdä. Se ajaa ihmisen hulluuden partaalle.
Meidän elämästä tehdään ihan liian helppoa, moni saattaa ajatella tämänkin asian hyvänä, että helppo on hyvä. Koitappa makaa viikko tai pari kotona sen netflixis ääressä ja sano sen jälkeen uudestaan, että helppo on hyvä. Sitä se ei todellakaan ole. Se tekee sut hulluksi koska sä olet ihminen joka tarvitsee tarkoituksen itselleen ja tekemistä mikä palvelee sekä itseä että muita.
Meidän kulttuuri on ihan vääristynyt todellisuudesta. Totuudesta. Se ihannoi kaikkea väärää mikä tekee ihmisestä onnettoman.
Mä en edes halua tuoda tähän someilmiöitä, nekin on osa sitä vääristynyttä meidän kulttuurissa. Ihminen kasvaa siihen, että henkisyys on huono asia, pyllyn näyttäminen instagramissa on hyvä asia.
Miten me voidaan edes ihmetellä, että ihmiset eivät voi hyvin kun totuus on tallottu alas ja tilalle on tuotu valhe?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Olen pannut merkille että rentous ja huumori on lähes kokonaan kadonneet elämästä. Media ruuttaa maailmanlopun tunnelmia jatkuvana syötteenä ilman hetken hengähdystä. Suunnilleen yhtä ydinpommisientä ja sotakauhukuvastoa koko media.
Kaipaan vastapainoksi enemmän hyvänmielensisältöä ja hauskuutta.
Tuo on totta, että kaikki sellainen aito ja oivaltava, hyvänmielen huumori on nitistetty kokonaan (esim tältä palstalta) ja tilalle on tuotu tuo kakaramainen ilkkuminen, jossa keskitytään ihmisen ulkonäön pilkkaamiseen ja sille naureskelu.
Vierailija kirjoitti:
Saahan ihminen valita. Voit lenkkeillä, käydä pyörällä tai kävellen töissä. Jos työpaikka on kaukana, voit hypätä muutama pysäkki ennen määränpäätä pois. Somessa ei ole pakko olla. Kotona ei ole pakko katsoa Netflixiä. Voit harrastaa vaikka joka päivä kansalaisopistolla jotakin, jopa kehruukurssejä löytyy, jos haluat perinteistä elämää.
Totta kai, mutta ei näiltä ap:n mainitsemilta ongelmilta silti eroon pääse koska kaikki me ollaan samaan yhteiskuntaa. Se on ihan sama vaikka kuinka istuisi itse kehruukursseilla kun jo sinne kulkiessaan kohtaa näitä pahalla päällä olevia ihmisiä jotka ei edes näe enää ympärilleen kun kaikki keskittyminen on somen selaamisessa.
Ja nämä ihmiset levittää ympärilleen pelkkää kuonaa ja pahaa oloa.
Eiköhän se juurisyy ole taloudellinen toimeentuleminen jonka vuoksi pitää kitua vaikka missä paskaduunissa ja vapaat menee palautuessa. Elämästä ei ehdi nauttimaan ja elätellään toivoa että ehkä eläkkeellä sitten viimein. Tämä on todella sairasta. Ja työttömiltä ollaan nyt viemässä viimeisetkin elämänilon rippeet, niillä ei todellakaan saa olla kivaa.
Jos ihmisillä olisi riittävä raha, silloin tekemistäkin löytyy, monelle riittäisi kotiin materiaalia ja askarreltavaa myös. Tai luettavaa. Kävely. Ihminen joka käy vain töissä istumassa, ei sen jälkeen taida muuta jaksaa. Suomen sää on kylmä ja hyytävä.
Jotenkin sekin, että jokainen saa olla oma itsensä (ja mikä siis on hyvä asia) on kääntynyt itseään vastaan, koska moni tuntuu kuvittelevan ettei sen varjolla enää tarvitse edes yrittää käyttäytyä asiallisesti ja muita kunnioittavalla tavalla ns ihmisten ilmoilla liikkuessaan.
Ihmiset on unohtaneet käytöstavat ja muiden huomioimisen.
Ap, sen sijaan että profetoit täällä, opettele kirjoittamaan!
Olen keksinyt loistavan ratkaisu. En halua olla tekemisissä ihmisten kanssa. Se muuten toimii erittäin hyvin 👌
Sitä huonoa oloa on meillä valitettu jo 80 vuotta, eikä se valitus ole varsin hyvinä nousuaikoinakaan koskaan vaimentunut, mikään ei riitä. Meillä on heikkohin aikoihin verattuna edelleenkin lamankin aikana niin hyvin asiat, että pelätään sen katoavan jos vaikka sanotaan, että on tarpeeksi ruokaa ja katto pään päällä.
Kaikki samat framilla olevat valitukset asioista ovat päällä olleet jo kymmeniä vuosia,vaikka oikeasti lähes kaikki asiat ovat parantuneet.
Ikäänkuin kohtalolle valitetaan, ettei se vain suuttuisi ja meiltä viedä tätä kaikkea hyvää pois,
Myös nuo onnellisuusmittarit todistavat, että hyvin menee. Vaikka ajat ovat vaikeutuneet, niin samoin on käynyt myös verrokkimaissa.
En ole rikas, mutta olen saanut tarpeeksi ruokaa kaupasta ostettua ja on katto pään päällä eli koti. Olen myös saanut hoitoa sairauteeni tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen pannut merkille että rentous ja huumori on lähes kokonaan kadonneet elämästä. Media ruuttaa maailmanlopun tunnelmia jatkuvana syötteenä ilman hetken hengähdystä. Suunnilleen yhtä ydinpommisientä ja sotakauhukuvastoa koko media.
Kaipaan vastapainoksi enemmän hyvänmielensisältöä ja hauskuutta.
- Ydinasein käytävä 3. Maailmansota on kulman takana
- Jatkuvasti vakavoituvat ympäristöongelmat muodostavat toisen eksistentiaalinen uhan.
Huumori on kadonnut koska maailmantila on aidosti erittäin vakava, ja median tehtävä on kertoa siitä meille.
Pahin virhe olisi työntää päät pensaaseen ja toivoa parasta.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin sekin, että jokainen saa olla oma itsensä (ja mikä siis on hyvä asia) on kääntynyt itseään vastaan, koska moni tuntuu kuvittelevan ettei sen varjolla enää tarvitse edes yrittää käyttäytyä asiallisesti ja muita kunnioittavalla tavalla ns ihmisten ilmoilla liikkuessaan.
Ihmiset on unohtaneet käytöstavat ja muiden huomioimisen.
Tämä on täysin feminismin ja vasemmistolaisuuden aikaansaama ilmiö.
Pahoinvointi tulee siitä kun asiat eivät ole tasapainossa. Nykyään juostaan rahanperässä ja palvotaan krääsää, vaikka kaikki tietävät ettei se tee onnelliseksi. Paljon vähempään tyytyminen antaa aikaa muille asioille, jotka kasvattavat henkistä pääomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminenhän koneillistaa kokoajan entistä enemmän yhteiskuntaa, kohta meillä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin hyppää kokonaan pois tästä vanhasta.
Mitä se uusi on? Onko se vanhaan palaamista?
Vanhaan palaamista tavallaan. Miksikö monilla on mökkejä? Siellähän sitä juuri joutuukin tekemään fyysistä työtä, silti mökki on se jonne mennään rentoutumaan, josta unelmoidaan. Ei ihmistä ole tehty asumaan kerrostaloissa, istumaan sohvilla ja näpyttelemään tietokoneita.
Monet nuoret pariskunnat ja perheet muuttavat nyt maalle, koska siellä on rauha.
Ja mitä tekevät siellä "maalla"? Ensimmäisenä laittavat mölyvehkeet pihalle huutamaan, jotta rauha häipyy lähitienoolta. Ja seuraavaksi alkavat määrätietoisesti poistaa luontoa pihapiiristään. Luonnontilainen nurmi popis ja sadan neliön muoviterassi paljuineen siihen tilalle. Rounduppia pihalle, ettei vaan mitään kotoperäistä pihassa kasvaisi...
Vierailija kirjoitti:
Some täytyy saada lopetettua, se tuhoaa meidän kulttuurin
Tämä palstakin on somea.
Vierailija kirjoitti:
Liian pitkä juttu, ei jaksanut lukea.
Näin sanoi somen invalidisoima.
Ihmiset, omasta mielestäni, on liian vahvasti omaksuneet sen ajatuksen, että kaikenlainen yltäkylläisyys olisi ns normaali olotila. Sen sijaan että tavoiteltaisiin tilannetta, jossa puutetta on mahdollisimman vähän, tavoitellaan yltäkylläisyyden maksimoimista ja se on aikalailla loputon suo.
Meillä ei ole arvoja ja ihanteita.
Vierailija kirjoitti:
Sitä huonoa oloa on meillä valitettu jo 80 vuotta, eikä se valitus ole varsin hyvinä nousuaikoinakaan koskaan vaimentunut, mikään ei riitä. Meillä on heikkohin aikoihin verattuna edelleenkin lamankin aikana niin hyvin asiat, että pelätään sen katoavan jos vaikka sanotaan, että on tarpeeksi ruokaa ja katto pään päällä.
Kaikki samat framilla olevat valitukset asioista ovat päällä olleet jo kymmeniä vuosia,vaikka oikeasti lähes kaikki asiat ovat parantuneet.
Ikäänkuin kohtalolle valitetaan, ettei se vain suuttuisi ja meiltä viedä tätä kaikkea hyvää pois,
Myös nuo onnellisuusmittarit todistavat, että hyvin menee. Vaikka ajat ovat vaikeutuneet, niin samoin on käynyt myös verrokkimaissa.
En ole rikas, mutta olen saanut tarpeeksi ruokaa kaupasta ostettua ja on katto pään päällä eli koti. Olen myös saanut hoitoa sairauteeni tarvittaessa.
Juuri sinunkaltaistesi hyvin vähään tyytyvien takia olemme onnellisuustilastoissa (valheellisesti) ensimmäisiä. Muualla länsimaissa kukaan ei tyytyisi vain ruokaan ja kattoon pään päällä.
Paljon totta tuossa!
Ruumiillisen työn ei tarvitse olla raskasta, mutta jotain maanläheistä työtä olisi hyvä tehdä.
Maanläheinen ei tässä tarkoita maatilan tai puutarhan töitä, vaan kaikkea tekemistä, missä ihminen on itse toimija, missä asioita ei tehdä digitaalisesti tai internetin kautta ja minkä tavoite ei ole seuraajien määrän, julkisuuden, rahan tai sijoitusten kasvattaminen.
Syövästä sinä et tiedä mitään.
Some on hyvä renki, mutta huono isäntä.