Ennen vanhan tehtiin oikeita töitä
Nykyään tehdään suunnitelmia, rapportteja ja pidetään palavereita. Ihmiset istuvat kotona ruudun äärellä koko päivän. Ennen vanhaan tehtiin oikeita töitä. Miten tämä maa tulee nousemaan kuin kohta kukaan ei tee oikeita töitä.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat ne oikeat työt? Olin kerran kuulolla, kun vanhempi pappa oli pysäköintivirhemaksun saatuaan lähettämässä miespuoliset pysäköinninvalvojat oikeisiin töihin, pöllimetsään kiusaamasta ihmisiä keskellä parhainta työaikaa.
Ne on niitä töitä kun kotiin mennessä pestään hiet pois, jalat ja kädet on kipeänä.Loppuiltana ei kykene liikkumaan kuin vessaan ja keittiöön lämmittämään valmisruuan. Illalla otetaan buranat ja laitetaan mobilatit, otetaan magnesiumia ja aamulla jalkapohjiin sattuu ja askel on kuin 95 vuotiaalla kun jäykät ja kipeät nivelet yrittää vetreytyä. Tämä vähintään 5 kertaa viikossa ja viikonloput vain maataan paikallaan ja kerätään voimia hoitaa kotityöt. Mitään et jaksa töiden lisäksi.
Milloin tämä "ennen" aika oli?
Esim. virastoissa ja ministeriöissä ollaan ahkerasti myyräntyössä.
LAp
Jos se aika mikä vietetään kuntosalilla tehtäisiin töitä vaikka ympäristöä kunnostamalla. Niin mikään paikkakunta ei rapistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on muuttunut tosi paljon ja nykyisin ei enää arvosteta sitä itse työntekijää kovinkaan paljon koska työntekijöiden palkat on huonompia kuin toimihenkilöiden ja työntekijöiden selkänahasta raavitaan rahat toimihenkilöiden palkkoihin.
Esimerkki.
Ennen vanhaa kun talo rakennettiin niin hyville työntekijöille maksettiin hyvin palkkaa ja siinä projektissa oli työnjohtaja sekä suunnittelija. Rakentajia oli 10,työnjohtaja ja suunnittelija.
Nykyään kun talo rakennetaan niin rakentajia on 5 ja sitten siinä on 10 suunnittelijaa,johtajaa,asiantuntijaa yms.
Meillä on sama juttu, ja silti mitään mitä niiden hommiin kuuluu ei ole tehty kun työtekijä kyselee asioiden perään. Lisäksi pitäisi kyetä tekemään tunnissa 8 tunnin edestä hommia. Asiakkaat valittaa työn laadusta ja työntekijälle ei anneta kuin kuudesosa työaikaa suorittaa työ kuin sen kunnolla suorittaminen kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat ne oikeat työt? Olin kerran kuulolla, kun vanhempi pappa oli pysäköintivirhemaksun saatuaan lähettämässä miespuoliset pysäköinninvalvojat oikeisiin töihin, pöllimetsään kiusaamasta ihmisiä keskellä parhainta työaikaa.
Ne on niitä töitä kun kotiin mennessä pestään hiet pois, jalat ja kädet on kipeänä.Loppuiltana ei kykene liikkumaan kuin vessaan ja keittiöön lämmittämään valmisruuan. Illalla otetaan buranat ja laitetaan mobilatit, otetaan magnesiumia ja aamulla jalkapohjiin sattuu ja askel on kuin 95 vuotiaalla kun jäykät ja kipeät nivelet yrittää vetreytyä. Tämä vähintään 5 kertaa viikossa ja viikonloput vain maataan paikallaan ja kerätään voimia hoitaa kotityöt. Mitään et jaksa töiden lisäksi.
Minulla se oli viimeksi eilen ja jatkuu tänään. Ja niin se menee joka ikinen päivä kun töissä on.
Näinhän se vähän on. Mä tein kymmenkunta vuotta toimistotöitä. Tylsää, masentavaa ja muutenkin turhaa. Sit opiskelin duunariksi. Parempi näin.
Suurin osa palavereista on turhia ja pitkitetty jargonilla. Tätähän ei ne, jotka palavereista saavat palkkansa, myönnä. Veli oli kerran etäpalaverissa mun koneella ja kysyin meenkö pois, mutta hän sanoi että tämä on ihan julkista asiaa, ei tarvitse. Luin siinä sitten kirjaa samalla ja kuuntelin kun hän kahden tunnin aikana toisti saman asian moneen kertaan ja jargonia oli todella paljon. Mainitsin siitä, hän sanoi että se on asiakassuhteiden ylläpitoa. Kyllä meidän firmassa on asiakkaita ilman tuotakin, mutta ehkä se johtuu siitä että minä olen insinööri ja hän humanisti ja me inssit ollaan suoraviivaisempia. Todellakin meidän perheessä näin päin.
Vieraili ja kirjoitti:
90 lamassa maamme kuoli.
Mitä tarkoitat tuottavalla työllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan niitettiin heinää, hoidettiin eläimiä ja tehtiin vaatteet itse. Nykyään ei noista tehdä muuta kuin lypsetään sonnia ja ladataan siitä video onlyfansiin.
Ihan samalla tavalla myös nykyään tehdään. Ja myös ennen käytettiin koneita apuna, jo 1600-luvulla.
Ei koneet ja teknologia ole mikään uusi keksintö.
Ennenkin käytettiin kaikkia mahdollisia apuvälineitä, mitä oli saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko, kun 1920-1960 syntyneet joutuivat maksamaan sotakorvaukset, aiemmin syntyneiden eläkkeet, omat eläkemaksunsa ja vielä rakentamaan nykysuomen. Ja kohta täytyy ruveta vielä maksamaan nykyisen sukupolven aiheuttamaa velkataakkaa.
Tuskin on 1960 syntyneet olleet sotakorvauksia maksamassa.
Jep. Lääkäritkin ovat vain mukavuudenhaluisia sisätyötä tekeviä tyhjäntoimittajia. Ja opettajat, insinöörit ja sen sellaiset.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se vähän on. Mä tein kymmenkunta vuotta toimistotöitä. Tylsää, masentavaa ja muutenkin turhaa. Sit opiskelin duunariksi. Parempi näin.
Minkä alan duunariksi?
Vierailija kirjoitti:
Jep. Lääkäritkin ovat vain mukavuudenhaluisia sisätyötä tekeviä tyhjäntoimittajia. Ja opettajat, insinöörit ja sen sellaiset.
Yleislääkärien palkka on liian hyvä työnkuvaan nähden, opettajien palkka myös liian hyvä työnkuvan nähden ja insinööreillä myös palkka työnkuvaan nähden liian kova.
Ongelma on juuri se että kyseisten ammattien edustajien palkka on liian hyvä, joku 3000e/kk olisi noille kohtuullinen palkka.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, täysin turhaa porukkaa. Ei tarvita kunnon työmiehiä, mitä ne sitten ovatkin muutaman palstailijan mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä maa on täynnä mukavuudenhalusia laiskoja sisäihmisiä.
Hienoa, lopetetaanpa sitten vaikka palkanlaskenta koko maassa. Eihän se ole oikeaa työtä.
Palkanlaskija ei hikoile työssään eikä joudu säiden armoille, siis täysin turha ammatti. Seuraava ammatti, joka on täysin turha. . .
Ennen ei maksettu veroja tarpeeksi ja nyt suuren ikäluokan takia kaikki romahtaa.
Sanopa se! Omassa työssäni alkaa tulla kirosanaksi tilastointi. Kyllä minä tiedän, miten saan oman työni näyttämään tehokkaalta tilastoissa. En minä suotta saanut parhaita arvosteluja yliopiston tilastokursseilla. Asiakkaille siitä ei vaan ole mitään apua. Heille suurin hyöty olisi siitä, että tekisin vaan töitäni ja viis piittaisin tilastoista.
Hienoa, lopetetaanpa sitten vaikka palkanlaskenta koko maassa. Eihän se ole oikeaa työtä.