Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puheestani ei saada selvää.

Vierailija
05.04.2024 |

Läheiset sanovat usein "ai mitä" "mitä sanoit" "sanotko uudelleen". Ovat kaikki normaalikuuloisia, ja tämän tiedän ihan puhtaasti siitä, että tätä ei tapahdu muiden puhuessa. Olen joskus videolta kuunnellut omaa puhetta, niin sen perusteella kai puhun liian nopeasti. Kuuntelijan kuulosta riippuen voi olla varmaan liian hiljaista myös. Ääntämisestä en oikein osaa sanoa.

Kokeilin tietoisesti puhua paljon hitaammin, kovemmin ja ääntää sanat paremmin. Alkoi hävettämään, ihan kuin olisi hidastetussa filmissä ollut, tai joku humalainen.

Miten mä sitten puhun, että se ei kuulosta oudolle, ja siitä saa selvää :D ?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan helpoin olisi kysyä läheisiltä, että miksi mun puheesta saa aika huonosti selvää. En halua kuitenkaan viitata siihe, että kuulijalla olisi huono kuulo.

Vierailija
2/4 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi riippua myös äänialasta, kun joku puhuu tietyllä tasolla, niin ei meinaa mitenkään saada selvää. Joka tapauksessa tsemppiä, kärsin itse samasta ongelmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Etenkin innostuessa puhe on tosi nopeaa. 

Taustalla saattaa olla lievä asperger-piirre, tai siis tämä on yksi niistä piirteistä. 

Vierailija
4/4 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nopea puhe voi tosiaan haitata ns kuuntelemista, koska kuuntelija ei ehdi ajatella sitä mitä sä sanot.

Samoin murresanat tai liian vaihteva nuottimainen äänenkäyttö.