Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lusmuileva etätyökaveri. Perrrrr....

Vierailija
05.04.2024 |

Tulee ysiltä linjoille, on päivällä piiitkällä lounaalla, lähtee kolmelta kauppaan ja toivottelee hyvät viikonloput, jos satumme poistumaan sillä välin.

Ai millä välin, tuosta saa semmoisen käsityksen et meinaisi tulla takaisinkin..

Pitkä on kauppareissu, neljättä tuntia.. arvatkaa tuleeko tänään enää linjoille kun olis ollut asiaakin...ihme lusmu. Vajaa viiden tunnin duunista koko päivän liksa.

Sit kehtaa vielä valittaa kun on aina kiire 😡

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans kollega joka tulee linjoille ysiltä (vie lapset kouluun  ja hoitoon aamulla), pitää tunnin lounastauon (meillä lounastauko ei ole työaikaa) kun käy ruokakaupassa ja huikkaa perjantaisin hyvät viikonloput klo 14 tienoilla kun lähtee hakemaan lapsia. Hän tekee loput työt iltaisin. Ei kyllä käy kateeksi.

Vierailija
2/11 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän tekee töitä vielä myöhemmin illalla. Mun työkaverilta tulee viestiä klo 23. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen lumuilunsa vaikuttaa sinun työhösi, ota puheeksi esihenkilön kanssa. On turvallisempaa vedota omaan tilanteeseen: esim. "Minulla seisoo hommat / tulee todella kiire aina iltapäivästä, kun saan x raportin niin myöhään saa y ei vastaa". Tämä oman työn haittaamiseen vetoaminen on turvallisempaa kuin sanoa "y on lusmu". 

Jos taas hänen tekemisensä tai tekemättä jättämisensä eivät liity mitenkään sinuun, anna olla. Jos palkka kismittää, muista pitää huoli omasta jaksamisestasi ja rajoistasi.

Vierailija
4/11 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille ihmeen linjoille?

Vierailija
5/11 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä ei ole mitään linjoja joista voisi etätyötä seurata. Meillä riittää että hoitaa hommansa, oli se sitten koska tahansa. Mullakin usein 1h tunnin työpäiviä kun hommat tulee tehtyä.

Vierailija
6/11 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tee töitään? Eli jos ei tee niin esimies varmaan osaa puuttua asiaan. Jos ei korjaannu niin potkut kuten tapana on. Kaikessa on kuitenkin kyse siitä että tekeekö hän sen työn josta on sopinut työnantajan kanssa?

Vierailija
7/11 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans kollega joka tulee linjoille ysiltä (vie lapset kouluun  ja hoitoon aamulla), pitää tunnin lounastauon (meillä lounastauko ei ole työaikaa) kun käy ruokakaupassa ja huikkaa perjantaisin hyvät viikonloput klo 14 tienoilla kun lähtee hakemaan lapsia. Hän tekee loput työt iltaisin. Ei kyllä käy kateeksi.

Sama. Kerrankin näin hänen olleen töissä kirjautuneena klo 4 yöllä. Tekee illalla ja yöllä ne, mitä jää päivällä tekemättä.

Vierailija
8/11 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lta huonosti suunniteltu jos ei kysynyt jo ennen klo 15.

Moneltako Ap aloitti työt jos on vielä klo 18:24 töissä?

Normaalia olisi laittaa viesti omana työaikana ja jos tulee ongelmia, kertoa myöhemmin ettei kollega vastannut klo X mennessä.

Vierailija
9/11 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lta huonosti suunniteltu jos ei kysynyt jo ennen klo 15.

Moneltako Ap aloitti työt jos on vielä klo 18:24 töissä?

Normaalia olisi laittaa viesti omana työaikana ja jos tulee ongelmia, kertoa myöhemmin ettei kollega vastannut klo X mennessä.

Meillä on etätyöaika klo 7-19 ja tuolla välillä pitäisi tehdä päivän tunnit sisään. Meillä osa tekee töitä tuonne klo 19 asti ja vielä myöhemminkin. Pomolle riittää, että tunnit tulevat vaan täyteen kuukauden loppuun mennessä.  Voi tehdä miinustuntia joku päivä ja sitten ne tunnit korvataan joku toinen päivä tekemällä pitempää päivää. Minä pidän pitkän ruokatauon ja lopetan työt klo 17-17.30 

Vierailija
10/11 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä liukuma, voi aloittaa 6-10. Suurin osa aloittaaksesi 8.00. Itse tykkään nukkua pitkään eli aloitus aina 10.00.

Vierailija
11/11 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että puhuuko AP minusta. Meillä on työajan seuranta joten 5h työpäiviä ei kauaa tee.