Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
citalopram
05.04.2024 |
Minulle määrättiin kyseinen lääke muutama päivä sitten. Otin yhden pillerin, ja heti sen otettua minulle tuli aivan kamala olo. Heräsin yöllä pahoihin paniikkikohtauksiin ja olin todella masentunut koko seuraavan päivän. Näköni sumeni, huimaa ja päähän särkee. Jätin lääkkeen ottamatta oireiden takia. Nyt kuitenkin vielä muutaman päivänkin jälkeen oireet jatkuvat. Voiko tosiaan olla että lääke vieläkin aiheuttaa kys. oireita, vaikka otin vain yhden pillerin?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Itse olen syönyt ko. lääkettä vuosikausia eikä mitään tuollaisia oloja siitä ole tullut. Tosin aloituksesta ei selviä mihin/minkälaiseen tilanteeseen tuo sinulle on määrätty.
Minulle tuo tuli aikoinaan "kevyeen" masennukseen ja jossain kohti sen lopetinkin, mutta vaihdevuosiin kehotettiin ottamaan lisänä hormonilääkitykselle.
Viime kesänä olin todella ahdistunut ja annostus tuplattiin, nyt olen ajatellut taas ajaa sen alkuperäiseen annokseen ja ehkäpä kokonaan pois, mutta saapa nähdä onko mahdollista vai tuleeko masennus-/ahdistusoireet takaisin.