Perussuomalaisten kannatus romahti, äänestäjät jättävät puolueen
Perussuomalaisten kannatus romahti, äänestäjät jättävät puolueen, on vain ajankysymys milloin puolue poistetaan puoluerekisteristä.
Se oli siinä!
Perussuomalaiset tunnettiin rajuista leikkauksista sekä kansalaisten eli äänestäjien elintason jyrkästä laskemisesta.
Puolueen ankanlento päättyi pakkolaskuun, täydelliseen romahdukseen!
https://yle.fi/a/74-20082091
Ylen kannatusmittaus: SDP nousi ykköseksi naiset liikkuivat pois kokoomuksen ja perussuomalaisten takaa
Kokoomus menetti pitkäaikaisen ykköspaikkansa ja perussuomalaisten suosio putosi hivenen. Perussuomalaiset ja kokoomus menettivät etenkin naiskannattajiaan
Leikkaukset kirpaisevat naisia ja nuoria aikuisia
Taloustutkimuksen kysely tehtiin 11.3.2.4. Tutkimusviikoilla julkisuutta hallitsi keskustelu poliittisista lakoista ja hallituksen leikkauksista. Huhtikuun alussa astuivat voimaan esimerkiksi asumistuen leikkaukset.
Saattaa olla, että tässä [puoluekantaansa muuttaneissa] on mukana ryhmiä, joita nämä leikkaukset erityisesti koskevat, Turja sanoo.
Kommentit (570)
Vierailija kirjoitti:
Sairaalamaksujen katto nousi 70 euroa ja kun se on täynnä niin osastohoito sairaalassa maksaa 22,80 vuorokausi .
Jos palkka 2400, saat sairaslomalla 1200 - verot ja just lähti asumistuki omistusasuntoon.
Älä juo alkoholia, vältä syöpää.
Vuonna 2019 tuli uudistus, että rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa.
Jos tulee syöpä niin ota lisää velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Puolue on edelleen kolmantena 17,4 prosentin kannatuksella joten en näkisi että se on mihinkään katoamassa ja lakkaamassa. Jotain suhteellisuudentajua nyt noihin horinoihinne kiitos.
Oppositioon se on katoamassa takaisin tämän vaalikauden aikana, kun puolueen rivijäsenillekin pikkuhiljaa selviää, ettei siellä saa sanaansa kuuluviin tai edustajapaikkoja kuin Sisulaiset, joille tyhmien äänet tietysti kelpaavat ja sitten takki kääntyy joka asiassa. Nämä vallanhaluisimmat ja vain omaa etuaan ajavat rotat ja myyrät hyppäävät Kokoomukseen vaalikauden päätteeksi.
-winner-
Persujen kannatus laskee kuin lehmänhäntä, ehkä seuraavaasa gallupissa 14-15% kannatus.
Eikä johdu leikkauksista tai politiikasta, vaan ihan omasta käytöksestä. Millainen puolue julkaisee saksi- ja leikkulauta kuvia, jotka viittaavat suoraan väkivaltaan.
Persuilla on verta käsissä
Ja täytyy olla melko tollo, jos persujen kannattaja ei tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla melkein kaikilla on omistusasunto ja nyt hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat.
400 000 tekee osa-aikatyötä.
Tuskin on silloin omistusasunnot tai sitten puoliso on se, joka kaiken kustantaa
Voi puoliso parkaa. Pitkää päivää painaa, kun toinen ei jaksa täyttä päivää tehdä
Yksinhuoltajilla on omistusasuntoja.
Harmittaako sinua, että kerrostalo, missä asut menee konkurssiin ja sinulle jää 200 000 asuntovelkaa. Ehdeit asua vuoden.
Mikäli on tehnyt noin tyhmiä valintoja elämässä, ei yhteiskunta voi pelastaa taloudelliselta kurjimukselta. Kannattaa perehtyä hieman talouteen.
Nyt on alle 40-vuotiailla joku syöpä yleistynyt.
Eli vuorokausi sairaalassa maksaa 49.90 siihen asti kun 760 maksukatto täynnä ja sen jälkeen 22,80 vuorokausi.
Sairaslomapalkka puolet palkasta - verot.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa, ei saa omistaa kesämökkiä. Puolison tulot vaikuttavat.
Jos ei rahat riitä niin MENE TÖIHIN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa yritysten myynneistä 800 miljoonaa.
Onnea
Tulee 1990 - luvun laman toisinto jolloin yrittäjiltä otettiin omaisuus pois.
Muistatteko?
Jonnet äänestivät Persuja kun niillä oli niin kivat tiktok-jutut. Ei jonnet muista, eikä tajua. Jonne elää vain tätä päivää 15 sekunnin keskittymiskyvyllä.
-winner-
Sinulle, winner, tiedoksi, että persut on yleisnimi, ei erisnimi. Se kirjoitetaan siis pienellä ihan niin kuin kuin demaritkin. Kannattaisi lukea enemmän! Opiskelukaan ei olisi pahitteeksi.
Puhun puolueesta, jonka älyllinen, tunnetusti kovin tylppä kärki ei osaa kirjoittaa Suomalaisiakaan pienellä. Niillehän tulee välitön ego-ongelma, jos ne kirjoitetaan pienellä ;D Samoin sehän olisi halventavaa, jos kirjoittaisin kokkareen pienellä, varsinkin jos kirjoittaisin vaikka perskokkare.
-winner-
"Kuten kaksi vuotta sitten puoluekokouksessa tätä ajattelua kuvasin, visioni hyvinvoivasta Suomesta on sellainen, jossa vapaa kansalainen rakentaa itse oman visionsa. Hän ei tarvitse hallintoruhtinaita kertomaan, mitä hänen tulee haluta, tavoitella, syödä, missä asua, miten elää, mihin uskoa, mitä sanoja käyttää. Hän osaa päättää sen itse. Valtion tärkein tehtävä on huolehtia kansalaisten turvallisuudesta ja perustavanlaatuisesta hyvinvoinnista, ja hyvinvointijärjestelmämme tukea ja auttaa ja suojella niitä suomalaisia, jotka eivät siihen itse pysty."
- edelleen Riikka Purra, joka leikkaa ja kurjistaa, on nyt hallintoruhtinatar, joka haluaa määritellä mitä teet, mitä syöt, miten asut, mitä saat sanoa netissä jne.
Kummasti ei huomaa itse, mitä satuja puolueväelleen kertoi. Sitä se rakkaus Petteriin teettää.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla melkein kaikilla on omistusasunto ja nyt hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat.
400 000 tekee osa-aikatyötä.
Tuskin on silloin omistusasunnot tai sitten puoliso on se, joka kaiken kustantaa
Voi puoliso parkaa. Pitkää päivää painaa, kun toinen ei jaksa täyttä päivää tehdä
Yksinhuoltajilla on omistusasuntoja.
Harmittaako sinua, että kerrostalo, missä asut menee konkurssiin ja sinulle jää 200 000 asuntovelkaa. Ehdeit asua vuoden.
Mikäli on tehnyt noin tyhmiä valintoja elämässä, ei yhteiskunta voi pelastaa taloudelliselta kurjimukselta. Kannattaa perehtyä hieman talouteen.
Miten yksittöin ihminen voi vaikuttaa esim. 50 huoneiston taloyhtiön konkurssiin tai huoneistosta/talosta tulee asuinkelvoton? Jokainen sijoitus on suuri riski, esim. pörssiosakkeet, johon taas vaikuttavat suhdanteet ja maailman tilanne.
Esim. Nokian osakkeet parhailmmillaan oli 30€ ja alhaisimmillaan muutaman kymmenen senttiä.
Samoin pankkiosakkeet ja säästötilit, jos pankki menee konkurssiin, kuten Säästöpankki.
Siinä ei talousosaaminen auta.
Seuraavat vaalit kannattaisi jättää kokonaan väliin, jotta lupaavasti alkanutta taloudellista
kehitystä ei katkaistaisi SDP-puolueen holtittomalla rahan jakamisella ja velan ottamisella.
"Miten yksittöin ihminen voi vaikuttaa esim. 50 huoneiston taloyhtiön konkurssiin tai huoneistosta/talosta tulee asuinkelvoton? Jokainen sijoitus on suuri riski, esim. pörssiosakkeet, johon taas vaikuttavat suhdanteet ja maailman tilanne. "
Asuntojen arvot eivät kulje kuten hypetetyt tekonologiaosakkeet. Kyllä normaalilla järjellä varustettu ymmärtää onko ostamassa asuntoa yhtiöstä, jolla on riski ajautua konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on alle 40-vuotiailla joku syöpä yleistynyt.
Eli vuorokausi sairaalassa maksaa 49.90 siihen asti kun 760 maksukatto täynnä ja sen jälkeen 22,80 vuorokausi.
Sairaslomapalkka puolet palkasta - verot.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa, ei saa omistaa kesämökkiä. Puolison tulot vaikuttavat.
Jos ei rahat riitä niin MENE TÖIHIN
Niin. Oliko tässä jonkun mielestä jotain väärin? Mullekin yhteiskunta voisi kustantaa yksityisen uima-altaan sisätiloihin ja lapselle poni ja yksityinen valmentaja, että sillä ponilla voi harrastaa jotain jännää kilpailulajia
Vierailija kirjoitti:
"Kuten kaksi vuotta sitten puoluekokouksessa tätä ajattelua kuvasin, visioni hyvinvoivasta Suomesta on sellainen, jossa vapaa kansalainen rakentaa itse oman visionsa. Hän ei tarvitse hallintoruhtinaita kertomaan, mitä hänen tulee haluta, tavoitella, syödä, missä asua, miten elää, mihin uskoa, mitä sanoja käyttää. Hän osaa päättää sen itse. Valtion tärkein tehtävä on huolehtia kansalaisten turvallisuudesta ja perustavanlaatuisesta hyvinvoinnista, ja hyvinvointijärjestelmämme tukea ja auttaa ja suojella niitä suomalaisia, jotka eivät siihen itse pysty."
- edelleen Riikka Purra, joka leikkaa ja kurjistaa, on nyt hallintoruhtinatar, joka haluaa määritellä mitä teet, mitä syöt, miten asut, mitä saat sanoa netissä jne.
Kummasti ei huomaa itse, mitä satuja puolueväelleen kertoi. Sitä se rakkaus Petteriin teettää.
-winner-
Etkö osaa lukea? Vai etkö vain ymmärrä lukemaasi
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Kai ymmärrät miksi ihmiset eivät jaksa vastata sinun suoltamiin "ajatuksiin"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Kai ymmärrät miksi ihm
Varmaan siksi, että Persu ei ymmärrä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä, vaikka se olisi täysin validia.
Käsitän olevani tuollainen hyvinvoivan Suomen vapaa kansalainen, joka rakentaa oman visionsa ja osaa ajatella ja päättää elämästään itse ilman Riikan tai Petterin tai Arton tai Willen visioita tai pyrkimyksiä rajoittaa ihmisen eli minun vapauksiani ja hyvinvointiani tai hankaloittaa työni tekemistä.
Jos ei sovi sun agendaasi tuollainen, niin kerro mikä on parempi malli? Riikan malli on minusta hyvä, mutta kun riikka on nyt vallassa, niin jälki on ihan muuta kuin kauniit puheet puoluekokouksessa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Persujen kannatus laskee kuin lehmänhäntä, ehkä seuraavaasa gallupissa 14-15% kannatus.
Eikä johdu leikkauksista tai politiikasta, vaan ihan omasta käytöksestä. Millainen puolue julkaisee saksi- ja leikkulauta kuvia, jotka viittaavat suoraan väkivaltaan.
Äänestin persuja ja hallitustyökentelyn nähneenä tulen varmaankin äänestämään myös jatkossa. Tolloksi minua ei ole kukaan vielä aikaisemmin sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolue on edelleen kolmantena 17,4 prosentin kannatuksella joten en näkisi että se on mihinkään katoamassa ja lakkaamassa. Jotain suhteellisuudentajua nyt noihin horinoihinne kiitos.
Oppositioon se on katoamassa takaisin tämän vaalikauden aikana, kun puolueen rivijäsenillekin pikkuhiljaa selviää, ettei siellä saa sanaansa kuuluviin tai edustajapaikkoja kuin Sisulaiset, joille tyhmien äänet tietysti kelpaavat ja sitten takki kääntyy joka asiassa. Nämä vallanhaluisimmat ja vain omaa etuaan ajavat rotat ja myyrät hyppäävät Kokoomukseen vaalikauden päätteeksi.
-winner-
Joo. Demarit haluaa päästä kokoomuksen kaveriksi itse leikkaamaan. Syynä pelkästään m a t u t joita molemmat puolueet haluaa lisää
Valitettavasti, kun muut vasemmistopuolueet on sen verran pahasti
Eduskunnan ja hallituksen ongelma on se, että siellä kummassakaan ei ole se paras ja pätevin edustajisto vetämässä asioita. Joka puolueessa on yksittäisiä ihmisiä, joilla on hyviäkin ajatuksia, mutta yleinen ilmapiiri ei ole rakentava vaan keskinäiseen huuteluun keskittyvä, johtuen paljolti Persujen mukanaolosta. Joka tyyppi saisi katsoa peiliin ja opetella käytöstapoja. Petteri mukaanluettuna.
Jos työyhteisössä nimeltä eduskunta on 200 ihmistä, joista ehkä noin max. 40 kpl kaikista puolueista laskettuna on paikkansa ansainnut ja tietää edes jotain, eikä koko vaalikauden anti ole siinä, että huutelee välihuutoja ja käy välillä kahvilla, niin eihän tuo voi toimia.
-winner-
Vierailija kirjoitti: Seuraavat vaalit kannattaisi jättää kokonaan väliin, jotta lupaavasti alkanutta taloudellista kehitystä ei katkaistaisi SDP-puolueen holtittomalla rahan jakamisella ja velan ottamisella.
"lupaavasti alkanut taloudellinen kehitys"
Nyt nauroin oikeasti ;D
Maa lakossa, konkurssiuutisia joka viikko, vienti seis, eduskuntasali riitelee...
Hyvinpä menee tosiaan ;D
-winner-
Tietenkin kannatus romahtaa kun äänestäjille valehdellaan suut ja korvat täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestin persuja ja hallitustyökentelyn nähneenä tulen varmaankin äänestämään myös jatkossa. Tolloksi minua ei ole kukaan vielä aikaisemmin sanonut.
Kyllä se vaan on totuus Persuäänestäjästä. Määrittelit just itse sen tuossa ekassa lauseessasi. "työkentely" mukaan lukien ;D
-winner-
Sinulle, winner, tiedoksi, että persut on yleisnimi, ei erisnimi. Se kirjoitetaan siis pienellä ihan niin kuin kuin demaritkin. Kannattaisi lukea enemmän! Opiskelukaan ei olisi pahitteeksi.