Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja taas syytetään pelejä ja elokuvia nuorten väkivallan syyksi

Vierailija
04.04.2024 |

Hohhoijaa. Itse pelasin jo noin 10 vuotiaana väkivaltapelejä doomia,mortal kombattia yms.  Samoihin aikoihin kauhuleffaa toisensa perään mm. Halloween, uinu uinu lemmikkini etc.. 

Ja silti minusta ei tullut väkivaltaista. En tapa edes kärpästä. Olen kiltti ja kunnollinen herrasmies. 

Joten lopettakaamme pelien ja elokuvien syyllistäminen. Ne eivät aiheuta tälläistä. Jotain muuta on vialla päässä. 

M42 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo pelejä ja elokuvia syyttää kun vanhempi voisi itse katsoa peiliin ja kysyä onko minussa se vika kuitenkin.

Vierailija
2/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syyttäisi pelejä ja elokuvia. Mutta jostain syystä lapset ovat alkaneet ihannoida roadmaneja sun muuta sontaa. Some varmaan vaikuttaa, kun sieltä tuijotetaan ties mitä videoita 24/7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä nyt on jo pelkkää trollaamista. Ei kai enää kukaan ole tosissaan noiden juttujen kanssa? Vai onko joku vielä sitäkin mieltä, että kun kuuntelee KISSiä takaperin, niin kuulee viestejä itseltään belsebuubilta?

Vierailija
4/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai 12-vuotiaan pitäisi edes saada katsoa väkivaltaelokuvia tai pelata väkivaltapelejä ja se on vähän kuin vanhemman tehtävä valvoa tätä. Tähänkö on menty ettei vanhemmat ota vastuuta mistään?

Vierailija
5/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syyttäisi pelejä ja elokuvia. Mutta jostain syystä lapset ovat alkaneet ihannoida roadmaneja sun muuta sontaa. Some varmaan vaikuttaa, kun sieltä tuijotetaan ties mitä videoita 24/7.

Aivopesu toimii, kun suurin osa ihmisistä on kehitys    vam  maisia idioot  teja, mikä sekin johtuu aivopesusta

Vierailija
6/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geert Wildersin luottomies, Joram van Klaveren, erosi radikaalioikeistolaisesta PVV-puolueesta vuonna 2014 ja kääntyi myöhemmin islaminuskoon. Se ei sopinut hänen entisille kannattajilleen, vaan nämä lähettivät hänelle yli 2000 tappouhkausta ja uhkasivat hänen vaimoaan ja lapsiaan.

Among Van Klaverens followers many of whom had voted for him there was a deep sense of betrayal.

Some people were extremely hostile. I got over 2,000 death threats, he said. It was really extreme. People saying they were going to r a p e my wife, k i l l my children, and they sent the address of the school to me, so as to intimidate me.

https://www.theguardian.com/world/2024/apr/04/joram-van-klaveren-nether…

Vierailija
7/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun pelissä saa räiskiä ja tappaa satoja ihmisiö ja kävellä coolisti pois niin mItÄäN ei VaikUta?

Se määrä mitä nuoriso pelaa todellakin vaikuttaa. 

Vierailija
8/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pelasin Mortal Kombatia ja vähän Doomiakin. Ota kuitenkin huomioon, että pelien grafiikat eivät olleet 90-luvulla lähellekään niin realistisia kuin nykyään. Jos esimerkiksi ammuit Doomissa jonkun ötökän tohjoksi, se ei näyttänyt ollenkaan sellaiselta, mitä voisi tapahtua oikeassa elämässä.

Vierailija
9/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairaita pelejä, leffoja ym. nykyään mille lapset altistuu. Todellakin vaikuttaa, toisiin enemmän, toisiin vähemmän.

Vierailija
10/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen, lapsesta asti katsonut kauhuleffoja (raaempia kuin nykyisin saa näyttää), pelannut kaikki pleikkareiden 1-5 kauhupelit läpi ja olen ihan normaali harmaa toimistotäti. Ei rikkeitä tai rangaistuksia. 

Vierailija
11/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut voivat katsoa vaikka omien vanhempiensa kuolevan räjähtäessä silmiensä edesä eivätkä silti saa traumaa ja elävät hyvän elämän. 

Joistakin tulee loppuelämäksi hermoraunioita kun kissa kuolee. 

Vierailija
12/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairaita pelejä, leffoja ym. nykyään mille lapset altistuu. Todellakin vaikuttaa, toisiin enemmän, toisiin vähemmän.

Totta, toisiin vaikuttaa enemmän nää pelit. Ja nykypelejä ei voi mitenkään verrata 20v vanhoihin peleihin

Vierailija
13/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen, lapsesta asti katsonut kauhuleffoja (raaempia kuin nykyisin saa näyttää), pelannut kaikki pleikkareiden 1-5 kauhupelit läpi ja olen ihan normaali harmaa toimistotäti. Ei rikkeitä tai rangaistuksia. 

Minäkin nauran aina kun kaihuleffoissa joku nainen saa kirveestä päähän. 

Vierailija
14/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on tehty jo 2000-luvulta lähtien, sitä ennen se oli telkassa pyörivät Simpsonit : p Juu ei, kyllä nykypäivänä ne syyt ovat jossain muualla kuin peleissä..

Vierailija
15/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin 5 vuotiaana oot kauheesti pelaillu tai elokuvia katsellu 

ja kyllä kokemuksesta tiedän, että 4-5 vuotiaat pelailee ja katsoo vaikka mitä. terveisin: lasten kanssa työskentelevä

Vierailija
16/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin nauran aina kun kaihuleffoissa joku nainen saa kirveestä päähän. 

Sama juttu paitsi kun se koskee miestä. Ei edelleenkään vaikuta irl elämääni.

Vierailija
17/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta kylmäverinen täytyy olla että pystyy koulukaverinsa ampumaan. Jotain pershäiriötä ehkä? Vai onko tämä normaalia tunnekylmyyttä nykylapsille?

Vierailija
18/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tulevat kahjoksi pelailusta ja kauhuelokuvien tuijottelusta. Mitä tuota edes pohtimaan. Itsestäänselvä asia. Sama asia kuin alkoholi ja huumeet. Toiset osaavat pitää itsensä erossa noista tai kohtuudessa. Toiset tekevät itsestään alkoholistin tai narkomaanin.

Vierailija
19/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena aloitettu pelaaminen ihan eri asia kuin lasten, jotka aloittavat pelaamisen ennekuin aivot ja tunne-elämä kehittyneet käsittelemään asioita. 

Vierailija
20/38 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sun iässä pelit ja elokuvat samanlaisia mitä nyt lapset katselee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi