Ja taas syytetään pelejä ja elokuvia nuorten väkivallan syyksi
Hohhoijaa. Itse pelasin jo noin 10 vuotiaana väkivaltapelejä doomia,mortal kombattia yms. Samoihin aikoihin kauhuleffaa toisensa perään mm. Halloween, uinu uinu lemmikkini etc..
Ja silti minusta ei tullut väkivaltaista. En tapa edes kärpästä. Olen kiltti ja kunnollinen herrasmies.
Joten lopettakaamme pelien ja elokuvien syyllistäminen. Ne eivät aiheuta tälläistä. Jotain muuta on vialla päässä.
M42
Kommentit (38)
En syyttäisi pelejä ja elokuvia. Mutta jostain syystä lapset ovat alkaneet ihannoida roadmaneja sun muuta sontaa. Some varmaan vaikuttaa, kun sieltä tuijotetaan ties mitä videoita 24/7.
Kai tämä nyt on jo pelkkää trollaamista. Ei kai enää kukaan ole tosissaan noiden juttujen kanssa? Vai onko joku vielä sitäkin mieltä, että kun kuuntelee KISSiä takaperin, niin kuulee viestejä itseltään belsebuubilta?
Ei kai 12-vuotiaan pitäisi edes saada katsoa väkivaltaelokuvia tai pelata väkivaltapelejä ja se on vähän kuin vanhemman tehtävä valvoa tätä. Tähänkö on menty ettei vanhemmat ota vastuuta mistään?
Vierailija kirjoitti:
En syyttäisi pelejä ja elokuvia. Mutta jostain syystä lapset ovat alkaneet ihannoida roadmaneja sun muuta sontaa. Some varmaan vaikuttaa, kun sieltä tuijotetaan ties mitä videoita 24/7.
Aivopesu toimii, kun suurin osa ihmisistä on kehitys vam maisia idioot teja, mikä sekin johtuu aivopesusta
Geert Wildersin luottomies, Joram van Klaveren, erosi radikaalioikeistolaisesta PVV-puolueesta vuonna 2014 ja kääntyi myöhemmin islaminuskoon. Se ei sopinut hänen entisille kannattajilleen, vaan nämä lähettivät hänelle yli 2000 tappouhkausta ja uhkasivat hänen vaimoaan ja lapsiaan.
Among Van Klaverens followers many of whom had voted for him there was a deep sense of betrayal.
Some people were extremely hostile. I got over 2,000 death threats, he said. It was really extreme. People saying they were going to r a p e my wife, k i l l my children, and they sent the address of the school to me, so as to intimidate me.
https://www.theguardian.com/world/2024/apr/04/joram-van-klaveren-nether…
Ai kun pelissä saa räiskiä ja tappaa satoja ihmisiö ja kävellä coolisti pois niin mItÄäN ei VaikUta?
Se määrä mitä nuoriso pelaa todellakin vaikuttaa.
Itsekin pelasin Mortal Kombatia ja vähän Doomiakin. Ota kuitenkin huomioon, että pelien grafiikat eivät olleet 90-luvulla lähellekään niin realistisia kuin nykyään. Jos esimerkiksi ammuit Doomissa jonkun ötökän tohjoksi, se ei näyttänyt ollenkaan sellaiselta, mitä voisi tapahtua oikeassa elämässä.
Ihan sairaita pelejä, leffoja ym. nykyään mille lapset altistuu. Todellakin vaikuttaa, toisiin enemmän, toisiin vähemmän.
Olen viisikymppinen, lapsesta asti katsonut kauhuleffoja (raaempia kuin nykyisin saa näyttää), pelannut kaikki pleikkareiden 1-5 kauhupelit läpi ja olen ihan normaali harmaa toimistotäti. Ei rikkeitä tai rangaistuksia.
No jotkut voivat katsoa vaikka omien vanhempiensa kuolevan räjähtäessä silmiensä edesä eivätkä silti saa traumaa ja elävät hyvän elämän.
Joistakin tulee loppuelämäksi hermoraunioita kun kissa kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairaita pelejä, leffoja ym. nykyään mille lapset altistuu. Todellakin vaikuttaa, toisiin enemmän, toisiin vähemmän.
Totta, toisiin vaikuttaa enemmän nää pelit. Ja nykypelejä ei voi mitenkään verrata 20v vanhoihin peleihin
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen, lapsesta asti katsonut kauhuleffoja (raaempia kuin nykyisin saa näyttää), pelannut kaikki pleikkareiden 1-5 kauhupelit läpi ja olen ihan normaali harmaa toimistotäti. Ei rikkeitä tai rangaistuksia.
Minäkin nauran aina kun kaihuleffoissa joku nainen saa kirveestä päähän.
Tätä on tehty jo 2000-luvulta lähtien, sitä ennen se oli telkassa pyörivät Simpsonit : p Juu ei, kyllä nykypäivänä ne syyt ovat jossain muualla kuin peleissä..
Vierailija kirjoitti:
Tuskin 5 vuotiaana oot kauheesti pelaillu tai elokuvia katsellu
ja kyllä kokemuksesta tiedän, että 4-5 vuotiaat pelailee ja katsoo vaikka mitä. terveisin: lasten kanssa työskentelevä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin nauran aina kun kaihuleffoissa joku nainen saa kirveestä päähän.
Sama juttu paitsi kun se koskee miestä. Ei edelleenkään vaikuta irl elämääni.
En tiedä, mutta kylmäverinen täytyy olla että pystyy koulukaverinsa ampumaan. Jotain pershäiriötä ehkä? Vai onko tämä normaalia tunnekylmyyttä nykylapsille?
Toiset tulevat kahjoksi pelailusta ja kauhuelokuvien tuijottelusta. Mitä tuota edes pohtimaan. Itsestäänselvä asia. Sama asia kuin alkoholi ja huumeet. Toiset osaavat pitää itsensä erossa noista tai kohtuudessa. Toiset tekevät itsestään alkoholistin tai narkomaanin.
Aikuisena aloitettu pelaaminen ihan eri asia kuin lasten, jotka aloittavat pelaamisen ennekuin aivot ja tunne-elämä kehittyneet käsittelemään asioita.
Oliko sun iässä pelit ja elokuvat samanlaisia mitä nyt lapset katselee?
On helppo pelejä ja elokuvia syyttää kun vanhempi voisi itse katsoa peiliin ja kysyä onko minussa se vika kuitenkin.