Ysärin teinit: mitä Fiona Applesta ajateltiin tuolloin?
Kommentit (19)
Ysärillä ei ollut somejulkkiksia, joten jos joku ei ollut julkkis TV:n kautta, hän ei ollut julkkis ollenkaan. Olin ysärillä teini, enkä ole koskaan kuullutkaan Fiona Applesta.
Aika indie artisti. Ei ollut mikään soitettu Suomessa, ehkä jonkun levyn lainasin. Käsitin että olisi ollut ns hottis eli herätti joissakin närää seksikkyydellään. Mutta tuota samaa äksy-kissimirri- osastoa oli muitakin. Julianna Hatfield, pj harvey..
En ole kuullutkaan. Muutenkin ysärimuusikoista jonnejen tulee muistaa, että ei niitä silloin nähty samalla tavalla kuin nyt. Jossain harvoissa perheissä saattoi näkyä lautasantennilla musiikkitelevisio, mutta ei tavalliset teinit niitä paljoa katselleet (joskus kaverilla), ja löysempiä oli vaatteetkin. Jos jonkun laihuuteen kiinnitettiin huomiota, oli kyseessä telkkarien peruskanavilla näkyvä hahmo.
Laihuus oli normaalia ja normi noin vuoteen 2014 asti.
Suomessa oli teinilaulaja Janita, joka oli myös laiha ja siro.
Mitä laihaa tuossa muka on. Ihan normaalipainoisen näköinen.
En ole kuullutkaan. Nyt kun katsoo, niin on ollut silloin parikymppinen. Hoikka mutta niinhän monet ovat tuossa iässä.
Oli aika monta soolouraa tekevää naisartistia tuolloin. Monella hyvä ääni mutta tyylilaji ei vaan napannut. Vaikka kuulostaahan nuo nyt aika freeseiltä.
Vierailija kirjoitti:
Laihuus oli normaalia ja normi noin vuoteen 2014 asti.
Ainakin musiikissa on näemmä ollut hyvin in olla lihakseton tikkulaiha. Näyttäähän tuo nyt aika kummalliselta pakkomielteeltä, etenkin kun siinä on mukana kummallinen uhriutumiselementii "olen vain tyhmä tyttö". Feminismin hedelmiä: kaikki huomio keskitetään edelleen ulkonäköön kun sen pitäisi olla jo jossain ihan muualla.
Anorektinen selvästi oli. Mutta kuten moni sanoi, niin ei tuolloin kaikkia julkkiksia tunnettu. Musiikissa ulkomaisista artisteista vaan muutamat suurimmat olivat suosittuja (Spice Girls, BSB, Madonna jne).
Musadiggari-kaverini tutustutti Fionan musiikiin 2000-luvun alussa. Oli indie, tietäjät tiesi mutta ei soitettu radiossa tai mtv:llä eikä moon TV:llä.
Ei ollut siihen aikaan mitenkään poikkeuksellisen laiha, mutta pikaisella googlauksella näyttää laihtuneen 2010 aikoihin tai jälkeen. Extraordinary machine oli mun mielestä paras biisi.
Nimi tuttu, mutta en muista missä olen kuullut. Yhtään biisiä en kyllä tunnista, enkä muista ysäriltä häntä.
Ulkonäkö ihan normaali. Hoikka likka, mikäs siinä. Nykyään on vähän muhkumpaa, mutta kyllä tuo Fionan tyyli minuun paremmin uppoaa.
Nykyään jo kolmasosa kuusivuotiaista on ylipainoisia ja teinitytöt järjestään tuhteja. Tuohon aikaan oli normaalia olla hoikka tai laiha.
Luin paljon brittiläisiä musiikkilehtiä ja muistan hänet hyvin. Häntä pidettiin tuolloin eksentrisenä, angstisena ja intellektuellina typykkänä.
Olen ysärin teini ja olen kuullut Fiona Applesta vasta pari vuotta sitten. Hoikka nätti nainen. Ei mielestäni liian laiha.
Hyvä artisti. Omintakeinen ja lahjakas toisin kuin joku Swift.
Ikinä kuullutkaan hänestä ennen tätä ketjua.
Ysärin muoti oli ns heroin chic.piti olla mahdollisimman laiha, housut lökötti lonkkaluiden päällä ja solisluut törrötti, mahdollisimman vatsaton tietenkin.
EI mitään, koska häntä ei silloin tunnettu.